توضیحات معاون علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص مرگ مادر باردار در ارومیه

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص مرگ مادر باردار 35 ساله در یکی از بیمارستانهای ارومیه توضیحاتی داد.

توضیحات معاون علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص مرگ مادر باردار در ارومیه

دکتر حسنی در خصوص مرگ مادر باردار گفت: متاسفانه چند روز قبل مادر بارداری در بیمارستان جامع زنان در ارومیه فوت کرده است، در چنین مواردی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان پفراینده مراقبتی مادر باردار و فرایند درمانی مادر را بررسی می کنند.

وی اضافه کرد: بعد از آماده شدن پفراینده مادر باردار متوفی ، در کمیته مرگ و میر دانشگاهی بررسی و نظر نهایی داده می شود.

دکتر حسنی همچنین اضافه کرد: در این مورد بلافاصله کارشناسان مربوطه در بیمارستان حضور یافته و بعلت نامشخص بودن علت فوت، رضایت از خانواده متوفی برای کالبدشکافی گرفته شد و به پزشکی قانونی ارجاع شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه یادآورشد :در همین ارتباط جلسه ای پنج تا هفت بعد از ظهر روز شنبه دوازدهم تیرماه در محل بیمارستان با حضور رئیس بیمارستان، مدیر بیمارستان ،مدیر خدمات پرستاری ، مسئول شیفت اتاق عمل، مسئول شیفت زایمان، اعضای هئیت علمی ، مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه و رزیدنتهای که در آن شب کشیک بودند برگزار گشت.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وبدا در استان، دکتر حسنی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه علت اصلی و نهایی از طریق پزشکی قانونی داده خواهد شد در خصوص سیر بیماری و فوت مادر باردار گفت : مادر باردار 22:30 شب به بیمارستان مراجعه و بستری شده و ساعت6:27 دقیقه صبح تصمیم به سزارین اورژانس گرفته شده است ،مادر در عرض سه دقیقه به اتاق عمل منتقل شده و در بدو ورود به اتاق عمل دچار ایست قلبی تنفسی شده است ، عملیات احیا در طول دو ساعت اجرا شده که در نهایت موثر نبوده و مادر باردار فوت شده است.

دکتر حسنی در نهایت اضافه کرد: بعد از اعلام نتیجه نهایی از طریق پزشکی قانونی کمیته دانشگاهی مرگ مادر باردار برگزار خواهد شد و در صورت وجود قصور پزشکی، مورد قابل پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1525

به "توضیحات معاون علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص مرگ مادر باردار در ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات معاون علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص مرگ مادر باردار در ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید