نیلی احمدآبادی: علوم شناختی یک رشته تأثیرگذار در رشد علمی است

به گزارش بلندانیوز، رئیس دانشگاه تهران گفت: علوم شناختی از رشته های تأثیر گذار در رشد علمی است و دانشگاه تهران در مرکز نقشه برداری مغز با استفاده از علوم پزشکی ، روان شناسی و مهندسی علوم فعالیت های خوبی در این زمینه دارد.

نیلی احمدآبادی: علوم شناختی یک رشته تأثیرگذار در رشد علمی است

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه رشته علوم شناختی باعث جهش و پیشرفت علمی می گردد، گفت: فعالیت در رشته علوم شناختی در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در قالب یک مرکز بیش از 3 سال است انجام می گردد که محور تحقیقات بین نانو تکنولوژی، بایو تکنولوژی و علوم شناختی بوده و از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است.

علوم شناختی راستا حرکت علم را تغییر می دهد

وی اضافه نمود: علوم شناختی با توجه به اینکه به آنالیز مغز انسان می پردازد رشته بسیار مهمی است، در واقع بین رشته ای بودنش در دانشگاه تهران به خاطر وجود دانشکده علوم پزشکی، روان شناسی و مهندسی علوم است که متخصصان همه این رشته ها یاری می نمایند تا راستا حرکت علوم شناختی روان تر گردد.

در محیط آزمایشگاهی به تحقیق و پژوهش علوم شناختی می پردازیم

نیلی احمد آبادی توضیح داد: تاکنون دانشگاه تهران در حوزه علوم شناختی اقدامات خوبی انجام داده است به طوری یک مرکز نقشه برداری مغز را به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت، وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم نموده و در قالب محیط آزمایشگاهی به تحقیق و پژوهش پرداخته می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 117

به "نیلی احمدآبادی: علوم شناختی یک رشته تأثیرگذار در رشد علمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیلی احمدآبادی: علوم شناختی یک رشته تأثیرگذار در رشد علمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید