توسعه علوم دانش بنیان باید از مدارس شروع گردد نه دانشگاه

به گزارش بلندانیوز، تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی گفت توسعه علوم دانش بنیان نباید از زمان دانشگاه شروع گردد بلکه باید از مدارس شروع گردد تا دانش آموزان با اختراع، ابداع و حرفه آموزی و فراوری آشنا شوند و زمانی که به تحصیلات عالی خود رسیدند، می توانند نسبت به ابداعات گام بردارند و در بخش های دیگر جامعه تاثیرگذار باشند.

توسعه علوم دانش بنیان باید از مدارس شروع گردد نه دانشگاه

محمدحسن آصفری در گفت وگو با پانا اظهار کرد: اگر ما امروز ابعاد عملی را در کنار علم قرار ندهیم، نمی توانیم رشد و توسعه یافتگی داشته باشیم. دانش آموزان ما باید در کنار درس های علمی خود دروس عملی را نیز دنبال نمایند. به عنوان مثال اگر یک نفر در رشته علوم تجربی درس می خواند باید زمینه ابعاد عملی نیز برای او فراهم گردد یا اگر دانش آموزی در رشته صنایع و مهندسی درس می خواند باید ابعاد فنی و حرفه ای نیز در کنار آن باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اضافه نمود: ما نمی توانیم صرفاً روخوانی را به دانش آموزان آموزش دهیم به گونه ای که با آسیب های اجتماعی و معایب آشنا نباشد؛ اگر اینگونه باشد، در آینده موفقیتی برای دانش آموزان و کشور را شاهد نخواهیم بود و دانش آموزان قادر نخواهند بود که آینده روشنی را برای خود و کشور ترسیم کند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید با واقعیت های کار و تحصیل آشنا شوند، گفت: توسعه علوم دانش بنیان موضوعی است که می تواند ما را به استقلال و خودکفایی برساند و موجب اشتغالزایی گردد و ارزآوری برای کشور داشته باشد. ما باید حوزه دانش بنیان را در همه سطوح شروع کنیم؛ نباید توسعه علوم دانش بنیان را از زمان دانشگاه شروع کنیم؛ حوزه های دانش بنیان باید از مدارس شروع گردد یعنی دانش آموز با اختراع، ابداع و حرفه آموزی و فراوری آشنا گردد و زمانی که به تحصیلات عالی خود رسید، می تواند نسبت به ابداعات گام بردارد و در بخش های دیگر جامعه تاثیرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1923

به "توسعه علوم دانش بنیان باید از مدارس شروع گردد نه دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه علوم دانش بنیان باید از مدارس شروع گردد نه دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید