تحویل 19 هزار واحد مسکونی به فرهنگیان تا خاتمه سال جاری

به گزارش بلندانیوز، وزیر آموزش و پرورش گفت: از 315 هزار نفری که در سامانه مسکن ثبت نام کردند، 75 هزار نفر تأیید صلاحیت شدند؛ همچنین 19 هزار واحد معین تکلیف شده داریم که امیدواریم بتوانیم تا اسفند امسال تحویل فرهنگیان دهیم.

تحویل 19 هزار واحد مسکونی به فرهنگیان تا خاتمه سال جاری

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در چهارمین نشست از سلسله نشست های گفت وگوی هفته که با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی و با موضوع تبادل نظر بر محور تحول با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، اعضای شورای معاونان و مدیران کل و رؤسای 760 منطقه آموزش وپرورش کشور برگزار گردید، ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: یکی از درخشان ترین و بارزترین بخش های عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه راه و شهرسازی است. اقداماتی که در توسعه خطوط ریلی، جاده ها، آزادراه ها، عظیمراه ها و راه های روستایی، ارتقا، بهبود و افزایش توان ناوگان حمل ونقل هوایی و دریایی کشور و در حوزه مسکن اتمام پروژه مهر و جهش جدی که برای تهیه مسکن آغاز شده، قابل تقدیر است.

وی گفت: سرعت عمل همکاران راه و شهرسازی در ترمیم و بازسازی مناطق تخریب شده به دلیل حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و بازگشایی راه ها برای آغاز مجدد مدارس بعد از این حوادث شایسته تقدیر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه های متنوع مأموریت در نظام تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش را با مأموریت های وزارت راه و شهرسازی مرتبط می نماید، توضیح داد: آموزش و پرورش یکی از عظیم ترین نهاد ساخت وساز کشور است و در امسال 6 هزار میلیارد تومان بودجه به مدرسه سازی اختصاص یافت.

وزارت راه و شهرسازی زمین های مناسب برای ساخت مدرسه در اختیار خیرین مدرسه ساز قرار دهد

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاهی است که هیچ پروژه برجا مانده ای ندارد و تمام پروژه های این دستگاه در حال اجرا است، گفت: برای تأمین فضای آموزشی مورد احتیاج به همکاری وزارت راه و شهرسازی احتیاجمندیم؛ جابجایی جمعیت، انتخاب نامناسب فضای آموزشی در ساخت بعضی مدارس و مهاجرت خانواده ها باعث شده در یک منطقه دچار تراکم باشیم و در منطقه ای دیگر مدارس خالی و تقریباً بدون استفاده شوند. امیدواریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی زمین های مناسب برای ساخت مدرسه در شهر ها شناسایی و در اختیار خیرین مدرسه ساز قرار گیرد.

استان تهران جزو 10 استان محروم کشور ازنظر سرانه آموزشی

وی گفت: مطابق سند تحول بنیادین، متوسط فضای آموزشی برای هر دانش آموز در حدود 8، 3 مترمربع است، اما در حال حاضر این فضا در حدود 5، 3 مترمربع است. 10 استان پایین تر از میانگین سرانه آموزشی هستند که استان تهران هم جزو این 10 استان است و برای مثال در منطقه 22 به شدت احتیاج به ساخت فضای آموزشی داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی هم مانند سایر وزارتخانه ها احتیاج به نیروی کار ماهر و توانمند دارد، گفت: آموزش و پرورش می تواند با همکاری وزارت راه و شهرسازی، هنرستان هایی را برای تربیت نیروی انسانی آموزش دیده و ماهر در حوزه فعالیت های گسترده بخش راه و شهرسازی و ساختمان فعال کند.

از معایب کنکور عدم سنجش مهارت دانش آموزان است

حاجی میرزایی یکی از مسائل نظام آموزشی را عدم ارزشیابی مهارت کسب شده توسط دانش آموزان در کنکور دانست و اضافه نمود: دغدغه بسیاری از خانواده ها و دانش آموزان موفقیت در کنکور است و این در حالی است که در آزمون کنکور به مهارت دانش آموزان هیچ توجهی نمی گردد و این عدم توجه پدیده اشتغال و مهارت را در جامعه مختل نموده است.

وی با اشاره به اینکه مدارس ماندگار حاصل فعالیت صدساله نظام تعلیم و تربیت است، گفت: ترجیح می دهیم همچنان در مدارس ماندگار آموزش برقرار باشد و این مدارس مانند سابق فعالیت نمایند لذا از وزارت راه و شهرسازی تقاضای یاری در بازسازی این مدارس را داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مطالعات اجرا شده برای دستیابی به الگوی بومی مدرسه سازی گفت: در آموزش و پرورش در این مورد به طور گسترده مطالعاتی اجرا شده و امیدواریم مجموعه شما هم در این مورد به ما یاری کند.

50 درصد املاک آموزش و پرورش بدون سند است

حاجی میرزایی با بیان اینکه نیمی از املاک آموزش و پرورش بدون سند است یا احتیاج به تغییر کاربری دارد که امیدواریم با نظارت شما فرایند انجام این کار تسهیل گردد، اظهار کرد: 30 درصد مدارس کشور احتیاجمند توجه جدی است که از این تعداد 12 درصد مدارس باید کاملاً تخریب گردد و 18 درصد مدارس احتیاج به بازسازی دارند؛ از طرفی اندازه مدارس کوچک است و باید به سوی مجتمع سازی پیش برویم که در این مورد هم به همکاری مجموعه راه و شهرسازی احتیاج است.

وزیر آموزش و پرورش در سرانجام از کوشش های وزیر راه و شهرسازی برای تأمین مسکن فرهنگیان تشکر و قدردانی کرد و گفت: از 315 هزار نفری که در سامانه مسکن ثبت نام کردند، 75 هزار نفر تأیید صلاحیت شدند، همچنین 19 هزار واحد معین تکلیف شده داریم که امیدواریم بتوانیم این واحد ها را تا اسفند امسال تحویل فرهنگیان دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 831

به "تحویل 19 هزار واحد مسکونی به فرهنگیان تا خاتمه سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل 19 هزار واحد مسکونی به فرهنگیان تا خاتمه سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید