برنامه های حمایتی دولت از بخش خصوصی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات اعلام شد

به گزارش بلندانیوز، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه های حمایتی سازمان فناوری اطلاعات از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات را تشریح کرد.

برنامه های حمایتی دولت از بخش خصوصی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات اعلام شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات در یازدهمین نشست تخصصی طراحی و تدوین مدل مالی شبکه ملی اطلاعات که با موضوع فرصت ها و اولویت های سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در توسعه شبکه ملی اطلاعات برگزار گردید، گفت: سازمان فناوری اطلاعات دارای چهار گونه برنامه حمایتی و مشارکتی از بخش خصوصی است که در این زمینه می توان به تسهیلات بند الف تبصره 18 اشاره نمود.

وی اضافه نمود: این طرح دارای شش محور توسعه اشتغال در کسب وکارهای حوزه فاوا ازجمله توسعه پلتفرم ها، توسعه بسترهای آنلاین ارائه محصولات و خدمات و آموزش، توانمندسازی و کاریابی نیروی انسانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را تحت پوشش خود قرار می دهد و باهدف اشتغال زایی، اعتباری حدود یک هزار و 800 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

خوانساری ادامه داد: حمایت از ارائه خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات شرکت های ارائه دهنده خدمات به زیست بوم نوآفرینی کشور (بوم واره) نیز از دیگرگونه های حمایت از بخش خصوصی است که بیشتر حوزه استارتاپی را مورد هدف قرار می دهد.

معاون وزیر ارتباطات توضیح داد: در شرایط کنونی، تقویت و شفافیت نظام تنظیم گری حوزه فناوری اطلاعات نقش قابل توجهی را در جذب سرمایه گذاری و نیز مشارکت بخش خصوصی در توسعه شبکه ملی اطلاعات ایفا می نماید که این وظیفه در دولت سیزدهم به سازمان فناوری اطلاعات ایران سپرده شده است.

معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر این که بسترسازی برای توسعه خدمات متنوع هوشمند موردنیاز آحاد مردم به وسیله بخش خصوصی و ارائه یکپارچه کلیه خدمات دولت هوشمند به وسیله درگاه ملی خدمات، خلاصه بخشی از تکالیف سازمان فناوری اطلاعات ایران است، گفت: در حوزه خدمات شبکه ملی اطلاعات، چگونگی تعرفه گذاری یا مالی کردن سرمایه گذاری از نظام پهنای باند گرفته تا ارائه خدمات پایه، ازجمله اصلی ترین موضوعاتی است که باعث ترغیب بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در بخش خدمات شبکه ملی اطلاعات می گردد.

وی اضافه نمود: در شرایط کنونی، حوزه فناوری اطلاعات نیازمند هم افزایی هر چه بیشتر جهت ارائه و به ثبت رساندن تجربه های پیروز با حداکثر کارایی است و پیروزمندی دولت در توسعه شبکه ملی اطلاعات منوط به ارائه خدمات به وسیله بخش خصوصی با همراهی و نظارت دولت است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1846

به "برنامه های حمایتی دولت از بخش خصوصی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های حمایتی دولت از بخش خصوصی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید