انصراف هند از حضور در مانور مشترک با آمریکا و ژاپن

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران: هند به دلیل نگرانی از واکنش چین به طور ناگهانی از شرکت در مانور دریایی مشترک با ژاپن و آمریکا در جزیره گوام خودداری کرد.

انصراف هند از حضور در مانور مشترک با آمریکا و ژاپن

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه؛ وزیر دفاع هند ابتدا از تمایل این کشور در برگزار نشدن مانور در جزیره اوکیناوا اطلاع داد. سپس هند خاطرنشان کرد مانور های جنگی باید به دلیل حساسیت دولت چین به صورت دوجانبه برگزار شوند.

یکی از مشاوران دفاعی آمریکا از پیشنهاد ژاپن و امریکا برای برگزاری این مانور درخاک هند اطلاع داد که این مساله با مخالفت دولت هند روبرو شد.

این درحالی است که چین مدعی شده که برگزاری مانور مشترک میان هند، آمریکا و ژاپن با هدف محدود ساختن نفوذ این کشور در منطقه انجام شده و بدین ترتیب نسبت به برگزاری چنین اقداماتی هشدار داد.انصراف استرالیا از چنین مانوری در سال 2007 نیز به همین دلیل صورت گرفت.

ژاپن و آمریکا امیدوار بودند که نام به یاد مانورهای دریایی مالابار در 2009 نام مالابار را برای مانور گوام برگزینند. توکیو امیدوار بود بدین وسیله مانورهای چهارگانه سال 2007 را مجددا برگزار نموده و به دنبال شرکت نیروی دریایی کشور پنجم در این مانورها باشد.

مقامات هندی سال گذشته خاطرنشان کردند که تنها درصورتی آماده شرکت در این مانور هستند که اولا این مانور به صورت دوگانه و ثانیا در آب های اقیانوس هند برگزار گردد.

البته گفتنی است که انصارف هند از شرکت در مانور دریایی سه گانه پیش از تجاوز مرزی چین در شرق منطقه لداخ صورت گرفت.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 317

به "انصراف هند از حضور در مانور مشترک با آمریکا و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصراف هند از حضور در مانور مشترک با آمریکا و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید