افزایش نرخ بیکاری کشورهای اروپایی برای پنجمین بار

به گزارش بلندانیوز، متوسط نرخ بیکاری 27 کشور عضو اتحادیه اروپا برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت.

افزایش نرخ بیکاری کشورهای اروپایی برای پنجمین بار

با ما سفر کنید و با هزینه های سفر به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، تا سرانجام آگوست 2020 نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا با 0.2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل و به ترتیب در سطح 8.1 درصد و 7.4 درصد رسید. این نرخ بیکاری بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در هفت ماه اخیر بوده است.

تخمین زده می گردد تا سرانجام این ماه 15 میلیون و 603 هزار مرد و زن در سطح اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد، 13 میلیون و 188 هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده اند. در مقایسه با ماه قبل، شمار افراد بیکار در اتحادیه اروپا 238 هزار نفر و در سطح منطقه یورو 251 هزار نفر افزایش یافته است.

در بین کشورهای عضو، بالاترین نرخ بیکاری متعلق به اسپانیا با 16.2 درصد بوده است و پس از این کشور، ایتالیا با 9.7 درصد و سوئد با 9.2 درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نرخ بیکاری در جمهوری چک با 2.7 درصد مشاهده شده است و پس از این کشور، لهستان با 3.1 درصد و مالت با 4.1 درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری طی این مدت در بلژیک 5.1 درصد و فرانسه 7.5 درصد بوده است. در بین کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز نرخ بیکاری در ایسلند پنج درصد و در نروژ 4.8 درصد اندازه گیری شده است.

همچنین تا سرانجام ماه آگوست دو میلیون و 906 هزار جوان زیر 25 سال در اتحادیه اروپا بیکار بوده اند که از این میزان، دو میلیون و 338 هزار نفر ساکن منطقه یورو بوده اند. در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل، نرخ بیکاری جوانان در سطح اتحادیه اروپا 0.2 و در سطح منطقه یورو 0.2 درصد افزایش داشته است. کمترین نرخ بیکاری جوانان مربوط به آلمان با 5.8 درصد بوده است و پس از این کشور نیز جمهوری چک با 8.8 درصد و لهستان با 9.1 درصد قرار دارند. از طرف دیگر بیشترین نرخ بیکاری جوانان مربوط به اسپانیا با 43.9 درصد، ایتالیا با 32.1 درصد و سوئد با 28.4 درصد بوده است.

منطقه یورو شامل 19 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می نمایند. اتحادیه اروپا نیز دارای 27 عضو است که شامل 19 کشور عضو منطقه یورو به علاوه، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1022

به "افزایش نرخ بیکاری کشورهای اروپایی برای پنجمین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ بیکاری کشورهای اروپایی برای پنجمین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید