افزایش سرطان لوزالمعده در زنان جوان

به گزارش بلندانیوز، دانشمندان هشدار داده اند که اندازه سرطان لوزالمعده در سراسر ایالات متحده در حال افزایش است و این ارقام در میان زنان جوان تر در مقایسه با مردان هم سن به سرعت در حال افزایش است.

افزایش سرطان لوزالمعده در زنان جوان

مطالعه ای در مقیاس بزرگ در سراسر کشور که پژوهشگران موسسه سرطان سیدرز- ساینای (Cedars-Sinai) در لس آنجلس آن را انجام دادند، نشان داد که اندازه سرطان لوزالمعده در زنان زیر 55 سال 2.4 درصد بیشتر از مردان در همان سن افزایش یافته است.

این اندازه در میان زنان جوان سیاه پوست حتی بیشتر بود و 2.23 درصد بیشتر از مردان جوان سیاه پوست افزایش داشت.

دانشمندان داده های مربوط به بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده را بین سال های 2001 تا 2018 از پایگاه داده برنامه ملی ثبت سرطان، ان پی سی آر (NPCR) آنالیز کردند که حدود 64.5 درصد از جمعیت ایالات متحده را نشان می دهد.

در میان تمام سرطان های اصلی سرطان لوزالمعده بالاترین اندازه مرگ و میر را دارد و سه درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از سرطان در ایالات متحده را تشکیل می دهد. بر اساس پژوهش های سرطان انگلستان، این پنجمین علت شایع سرطان در بریتانیا است و هر سال به مرگ 9 هزار و 600 نفر منجر می گردد.

شرینیوس گادام، معاون مدیر پژوهش صفراوی پانکراس در سیدرز- ساینای و نویسنده ارشد این مطالعه، هفته جاری در مجله بیماری های گوارش (Gastroenterology) نوشت: ما می توانیم بگوییم که اندازه سرطان پانکراس در بین زنان به سرعت در حال افزایش است و باید برای تحقیقات بیشتر در این زمینه این موضوع را مورد توجه قرار داد.

باید این روند را فهمید و امروز تغییر ایجاد کرد تا در آینده تاثیر نامتناسبی بر زنان نگذارد.

او اضافه نمود که این مطالعه نشان داد در حالی که سال به سال اندازه بقا از سرطان لوزالمعده افزایش می یابد، این افزایش تا حد زیادی در بین مردان است.

گادام گفت: اندازه مرگ و میر در میان زنان بهبود نیافته است.

پژوهشگران چنین نظر دادند که نوع و محل تومورها می تواند علت افزایش اندازه آن ها باشد، زیرا به نظر می رسد اندازه آدنوکارسینوم سر پانکراس - واقع در سر لوزالمعده - افزایش یافته است.

گادام تاکید نمود که این افزایش اندک است و این یافته ها نباید باعث نگرانی گردد، اما خواهان مطالعات بیشتر برای آنالیز علت این روند شد.

او شرح داد: داده ها به ما نشان می دهد که خطر ابتلا به سرطان پانکراس کمی افزایش یافته است. این آگاهی ممکن است توجه مردم را دوباره بر لزوم ترک سیگار، کاهش مصرف الکل، رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و مدیریت وزن معطوف کند. این تغییرات سبک زندگی همگی به کاهش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده یاری می نمایند.

به گفته سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا، ان اچ اس (NHS) نشانه های احتمالی سرطان پانکراس شامل کاهش وزن بی علت، زردی، کمبود انرژی و تب بالا است.

برخی از افراد نیز نشانه هایی را تجربه می نمایند که می تواند بر گوارش تاثیر بگذارد مانند تهوع یا استفراغ، اسهال یا یبوست، درد در قسمت بالای معده یا پشت و علائم سوء هاضمه.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com
انتشار: 12 اسفند 1401 بروزرسانی: 12 اسفند 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2010

به "افزایش سرطان لوزالمعده در زنان جوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سرطان لوزالمعده در زنان جوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید