استفاده از توان و ظرفیت بانوان در طرح های توسعه ای استان

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از توان و ظرفیت بانوان در طرح های توسعه ای استان تأکید کرد.

استفاده از توان و ظرفیت بانوان در طرح های توسعه ای استان

حمید ملانوری، امروز سه شنبه 14 بهمن در نخستین جلسه شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: غرض از شکل گیری شورای مشورتی بانوان این است که طی هماهنگی ناشی از مشورت با بانوان توانمند، استان را رو به توسعه ببریم.

به گزارش خبرنگاران، وی یادآور شد: انتظار ما از بانوان این است که برای بهره گیری از ظرفیت های استان، ایده ها و طرح های نو بدهند تا بتوانیم از آن چه در اختیار داریم، ثروت ایجاد کنیم.

استاندار، همزمانی شکل گیری شورای مشورتی بانوان با میلاد حضرت زهرا(س) را به فال نیک گرفت و با اشاره به سهم 50 درصدی زنان از جمعیت، از توان، تخصص، انرژی و ایده پردازی های این قشر از جامعه گفت.

ملانوری با تأکید بر قدرت و توانمندی بانوان، اظهار داشت: انتظار به حق جامعه این است که از این توان به نحو شایسته ای استفاده شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف شورای مشورتی بانوان این است که از انتظارات جامعه مطلع شویم و با شناخت بهتر مسائل و مسائل، راهکارهایی برای رفع آنها ارائه کنیم.

به گفته وی؛ اگر قرار است انتظارات جامعه برآورده شود، همه باید در کنار هم باشند، همه اقشار دیده شوند، همه نظر بدهند و در تصمیمم گیری ها و تصمیم سازی ها نقش داشته باشند.

استاندار به شعارهای سال ها، منشورها و سیاست گذاری ها، بیانیه گام دوم انقلاب و... اشاره کرد و گفت: در همه این ها تأکید بر استفاده از سرمایه های مردمی است.

ملانوری اضافه نمود: اگر قرار است موفقیتی حاصل شود، چاره ای جز این نداریم که از توان همه اقشار و گروه های مردمی بهره بگیریم.

وی یادآور شد: در بحث راه اندازی شورای مشورتی بانوان، در حقیقت نهادی متشکل از نخبگان و کنندگان تأسیس می کنیم که به کنندگی از زنان استان، انتظارات شان را مطرح می کنند.

به گفته وی؛ این شورا به عنوان یک اتاق فکر و با خرد جمعی، راهکارهای لازم برای استفاده از توان بانوان مستعد در توسعه استان را ارائه می کند.

استاندار ادامه داد: این شورا فرصتی ایجاد می کند که بانوان، اظهار نظر کنند و در حوزه های مختلف مشورت بدهند.

ملانوری تأکید کرد : یکی از مهمترین کارهایی که علاقه مندم در استان اتفاق بیفتد، بحث توسعه استان با انگیزه و تفکر فعال سازی بخش خصوصی است.

وی اضافه نمود: خراسان جنوبی، استانی منحصر به فرد با ذخایری مثال زدنی در حوزه های کشاورزی، گردشگری، معدن و... است لذا عنوان محرومیت، زیبنده اینجا نیست.

وی اظهار داشت: علت محروم ماندن استان این است که بین ظرفیت های موجود و افراد باهوش و استعداد و توانمند، ارتباط برقرار نشده است.

استاندار با تأکید بر این که این استان پر از ثروت، نتوانسته رفاه ایجاد کند، متذکر شد: این کار نخبگان جامعه است که با استفاده از این ثروت ها، رفاه ایجاد کنند.

ملانوری شرح داد: شرط موفقیت در این کار، همراهی مردم است، مردم تا مطالبه گری نکنند، قدرت ریسک نداشته نباشند، ایده ندهند و تفکر توسعه ای نداشته باشند، نباید انتظار توسعه داشت.

وی اظهار داشت: ما نباید به دنبال این باشیم که از بیرون بیایند و بر روی معادن ما کار کنند، بلکه باید خودمان برای استفاده از این ظرفیت ها، برنامه ریزی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در قالب شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان و ستاد توسعه خاوران، قرار است بخشی از کارهای استان در حوزه بانوان انجام شود.

بهره گیری از نظرات بانوان در شورای مشورتی استاندار

استاندار خراسان جنوبی همچنین در مراسم بزرگداشت مقام زن و روز مادر که به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بانوان استان که می توانند با ایده ها و نظرات خود به توسعه استان کمک کنند می توانند در کمیته های زیرمجموعه شورای مشورتی استاندار عضو شوند.

ملانوری با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت خراسان جنوبی را بانوان تشکیل می دهند و برای استفاده از نظرات آنها در راستا توسعه استان، شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان با حضور 15نفر از بانوان نخبه و توانمند استان تشکیل شده است گفت: تمام بانوان استان که می توانند با ایده ها و نظرات خود به توسعه استان کمک کنند می توانند در کمیته های زیرمجموعه این شورا عضو شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر برای رسیدن به توسعه از ظرفیت های مردمی استفاده شود، هیچ مانعی جلودار ما نخواهد بود گفت: باید با استفاده از توانمندی های مردم بویژه بانوان برای توسعه استان برنامه ریزی کنیم و در این راه از نظرات همه افزاد با هر ظرفیتی بهره خواهیم گرفت.

استاندار خراسان جنوبی اشاره به اینکه با توجه به ذخایر بی نظیر موجود در استان، باید کارهای بزرگی انجام دهیم گفت:در کنار این ذخایر و با کمک دریافت از نیروی انسانی توانمند، می توانیم خراسان جنوبی را به استانی توسعه یافته تبدیل کنیم.

ملانوری با اشاره به اینکه علی رغم تمام توطئه های دشمنان، امروز ایران اسلامی به کشوری مقتدر در تمام حوزه ها تبدیل شده است گفت: اگر امروز مردم در برخی از حوزه ها با مسائلی مواجهند بدلیل محدویت هایی است که دشمنان برای ما ایجاد کرده اند، اما دشمنان ما باید بدانند که آینده ایران اسلامی روشن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1254

به "استفاده از توان و ظرفیت بانوان در طرح های توسعه ای استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از توان و ظرفیت بانوان در طرح های توسعه ای استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید