بیابان هایی زیبا و منحصر به فرد در جهان به روایت تصاویر

به گزارش بلندانیوز، بیابان هایی زیبا در سراسر جهان وجود دارد که در این گزارش جزئیات هرکدام را همراه با تصویر تشریح کرده ایم.

بیابان هایی زیبا و منحصر به فرد در جهان به روایت تصاویر

به گزارش خبرنگار ، به نقل از ام اس ان، بیابان یک زمین چهر (شکل یا اشکال طبیعی سطح زمین) است که اگرچه پوشش گیاهی کمی دارد برای انسان که همیشه نسبت به محیط اطراف خود کنجکاو بوده، جذاب و در برخی از مواقع شگفت آور است. ما در این گزارش در قالب تصاویر به بیابان های زیبای سراسر جهان سفر می کنیم.

بیابان موهاوی، بیابانی در جنوب غربی ایالت متحده آمریکا است. این بیابان با مساحتی بالغ بر 57000 کیلومتر مربع قسمت هایی از ایالات یوتا، کالیفرنیا، آریزونا و نوادا را دربرگرفته است.

صحرای بزرگ آفریقا نیز با مساحتی بالغ بر 9 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع بزرگ ترین صحرای گرم جهان است. این صحرا که قدمتی معادل دو و نیم میلیون سال دارد، از غرب به اقیانوس اطلس، از شمال به کوه های اطلس و دریای مدیترانه، از شرق به دریای سرخ و مصر و از جنوب به سودان و دره رود نیل منتهی می شود.

کویر سیاه سنگ (The Black Rock Desert) در نوادا قرار گرفته است.

بیابان تار با مساحتی بالغ بر 200000 کیلومتر مربع، بیابانی بزرگ در منطقه خشک قسمت شمال غربی شبه قاره هند است. این بیابان هفتمین بیابان بزرگ جهان و سومین بیابان بزرگ آسیا به حساب می آید.

بیابان چیهوهان که در مرز ایالت متحده و مکزیک قرار گرفته، با مساحتی بالغ بر 453 هزار کیلومتر مربع بزرگترین بیابان قاره آمریکای شمالی به حساب می آید. این بیابان منطقه خشک شمال ایالت چیواوا، بخش اعظم کوهولیا، بخش شمال شرقی دورانگو، منتهی الیه شمال زاکاتکاس و قسمت های کوچکی از غرب نوئوو لئون را در بر می گیرد.

نامیب بیابانی ساحلی در جنوب آفریقا است. این بیابان با مساحتی بالغ بر 80950 کیلومتر مربع از شمال به رود یوساب، از جنوب به شهر لودریتز، از غرب به اقیانوس اطلس و از شرق به دیواره نامیب منتهی می شود.

بیابان قطب جنوب نیز از نظر فنی بیابان است، حتی اگر یخ زده باشد. این بیابان پهناورترین بیابان سرد جهان به حساب می آید.

بیابان گبی که بخش هایی از جنوب مغولستان و شمال غربی چین را دربرگرفته در سر راه جاده ابریشم واقع شده است. این بیابان با مساحتی بالغ بر 1300000 کیلومتر مربع با کوه های آلتای (رشته کوهی در آسیای مرکزی)، بیابان تَکله مکان و فلات تبت احاطه شده است.

دشت لوت، دشتی بیابانی در جنوب شرقی ایران است. این دشت در بین بخشی هایی از استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قرار گرفته است.

دشت لوت بیست و هفتمین بیابان بزرگ جهان است.

صحرای بزرگ حوضه (The Great Basin Desert) بین دامنه کوه های سیرا نوادا و واساچ واقع شده است. این کویر بخش بزرگی از ایالت نوادا را در بر می گیرد و تا یوتا غربی، شرق کالیفرنیا و آیداهو امتداد دارد.

بیابان عرب، بیابانی بزرگ در شبه جزیره عربستان است. این بیابان بزرگترین کویر آسیا و دومین کویر بزرگ کره زمین است.

بیابان سونورا در دو سوی مرز ایالات متحده آمریکا و مکزیک قرار گرفته است. این بیابان با مساحتی بالغ بر 311000 کیلومتر مربع بخش هایی از ایالت های آریزونا، کالیفرنیا و سونورا (مکزیک) را دربرگرفته است.

صحرای (The Atacama Desert) در شیلی خشک ترین مکان روی زمین است. برخی از قسمت های این کویر هرگز بارندگی نداشته است، اما با وجود شرایط سخت، هنوز مکان رشد و نمو حدود 550 گونه از گیاهان است.

بیابانی نیمه خشک با زمین های شنزار در جنوب قاره آفریقا قرار گرفته است؛ این بیابان که 900 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد، با نام بیابان کالاهاری شناخته می شود.

بیابان کالاهاری خانه فیل ها، زرافه ها، شیر ها، پلنگ ها و یوزپلنگ ها نام دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 836

به "بیابان هایی زیبا و منحصر به فرد در جهان به روایت تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیابان هایی زیبا و منحصر به فرد در جهان به روایت تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید