ابراز نگرانی قانونگذاران اروپایی از احتمال قتل بن نایف

به گزارش بلندانیوز، عظیم ترین فراکسیون مجلس اروپا از وخامت حال محمد بن نایف، ولی عهد سابق سعودی در زندان خبر داده و از احتمال به قتل رسیدن وی توسط، ولی عهد فعلی ابراز نگرانی نموده است.

ابراز نگرانی قانونگذاران اروپایی از احتمال قتل بن نایف

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عظیم ترین فراکسیون مجلس اروپا در بیانیه ای تعیین شدن سرنوشت محمد بن نایف ولی عهد سابق و حفظ جان وی از کشته شدن به دست ولی عهد سعودی را خواهان شد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، در بیانیه این فراکسیون آمده است: دلایل و مدارک حاکی از وخامت حامل محمد بن نایف در زندان های سعودی است.

در ادامه این بیانیه آورده شده است: ما از ولیعهد عربستان سعودی می خواهیم که از سرکوب رقبای سیاسی خود دست بردارد.

فراکسیون عظیم تر در مجلس اروپا در انتها هم تاکید نمود بازداشت بن نایف موجب نگرانی قانونگذاران اروپایی شده و ما از عربستان می خواهیم به تعهدات خود احترام گذارد.

منابع رسانه ای مطلع تقریبا چهار ماه پیش بود که فاش کردند، ولی عهد سعودی، محمد بن نایف (پسرعمو) و احمد بن عبدالعزیز، عموی خود را از بیم اینکه محبوبیت آن ها برای او دردسر ساز گردد، بازداشت نموده است.

محمد بن نایف سال 2017 با فشار های محمد بن سلمان که جانشین، ولی عهد بود، برکنار شد و خود به عنوان، ولی عهد پدرش، سلمان بن عبدالعزیز انتخاب شد. از آن موقع، ظهور بن نایف در بین انظار و رسانه ها به شدت کاهش یافت و بعضی فاش کردند که او در حصر خانگی به سر می برد.

منابع خبری هم به تازگی گزارش دادند همزمان با بستری شدن ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی در بیمارستان پیغام های توئیتری زیادی علیه محمد بن نایف، ولیعهد سابق سعودی در حال انتشار است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، کاربران در حال متهم کردن بن نایف به فساد هستند. دو منبع در تبادل نظر با رویترز هدف از انتشار این پیغام ها را اعتبارزدایی از ولیعهد سابق عربستان سعودی قبل از اعلام جرم علیه او و هموار ساختن راه محمد بن سلمان برای نشستن بر تخت پادشاهی عنوان نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 924

به "ابراز نگرانی قانونگذاران اروپایی از احتمال قتل بن نایف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی قانونگذاران اروپایی از احتمال قتل بن نایف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید