تور استانبول: آنکارا یا استانبول! سال جاری به کدام یک سفر کنیم؟

به گزارش بلندانیوز، برای سفر به آنکارا برویم یا استانبول؟

آنکارا معمولاً به عنوان مرکز سیاسی ترکیه مورد توجه زیادی از سوی گردشگر ها قرار می گیرد، امّا؛ واقعیت این است که استانبول به عنوان یکی از شهرهای هیجان انگیز ترکیه، شور و نشاط بیشتری نسبت به آنکارا دارد. حتی اگر نگاه های همگانی نسبت به آنکارا و استانبول صحیح باشد، باید گفت که این دو شهر جنبه های مثبت و منفی خاص خودشان را دارند. مسافران می توانند به آنالیز جوانب مثبت و منفی آنکارا به عنوان مرکز سیاسی ترکیه و استانبول که مرکز فرهنگی ترکیه است، بپردازند و به جمع بندی برسند که برای گذراندن تعطیلات خود به کدام یک از آنها سفر نمایند. با خبرنگاران همراه باشید.

تور استانبول: آنکارا یا استانبول! سال جاری به کدام یک سفر کنیم؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول

دلایلی برای انتخاب استانبول برای مسافرت

  • گزینه های متعدد برای گشت و گذار

بر کسی پوشیده نیست که هر گوشه ای از استانبول روایت نماینده یک داستان تاریخی است و بقایای کلیساها و مساجد این شهر اهمیت ویژه ای دارند. علاوه بر منطقه سلطان احمد، مسجد بزرگ استانبول و کاخ عثمانی، بقایایی بازمانده از فرهنگ های اروپایی، ارتدوکس یونانی، یهودیت، معماری و فرهنگ ارمنی در استانبول وجود دارد که مسافران و جهانگرد ها باید آنها را کشف نمایند.

  • غذاهای عالی

آنچه در رستوران های استانبول عرضه می گردد، ترکیبی از غذا های سنتی و مدرن است. در این شهر رستوران هایی با قدمت چند دهه ای وجود دارد و از سویی دیگر، سرآشپزهایی که به طبخ غذاهای مدرن می پردازند در این شهر فعالیت دارند. غذاهای بسیار خوشمزه در این رستوران ها سرو می گردد و طیف گسترده ای از غذاها اعم از کباب ساده و غذاهایی که با دستورالعمل های آناتولی طبخ می شوند، در رستوران های استانبول طبخ می شوند.

  • تنگه بسفر

بسفر که تنگه ای معروف است که دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می نماید، هر روز به رنگی در می آید و چشم انداز هایی زیبا را به وجود می آورد. مسافرانی که از این تنگه به سمت آسیا حرکت می نمایند به سوی شهرهای زیبا رهنمون می شوند.

  • دو قاره آسیا و اروپا

در دو سوی تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا وجود دارند و سمت آسیایی آن کاملا متفاوت از طرف اروپایی است. مسافران می توانند با قایقی به سمت آسیایی حرکت نمایند و به منطقه پرجمعیت و بزرگ کادیکوی (KADIKOY) در استانبول بروند. البته از جزایر پرنس (Princes Islands) در استانبول نیز نباید غافل شد که یقیناً جذابیت های ویژه ای دارد.

دلایلی برای نرفتن به استانبول

  • ترافیک

در استانبول ترافیک یک کابوس مطلق است. در بعضی از ساعات شبانه روز حرکت در خیابان های استانبول به کلی متوقف می گردد و وضعیتی دیوانه وار به وجود می آید. در استانبول، حرکت از جایی به جای دیگر بسیار سخت است و البته به علت وجود نداشتن جای پارک، استفاده از وسیله نقلیه شخصی نیز بسیار سخت است.

  • جمعیت زیاد

استانبول شلوغ است و سر و صدای زیادی نیز در آن وجود دارد. به طوری که بوق ماشین ها صداهای بلند و غیرقابل تحملی را در شهر ایجاد نموده است. وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول هم بسیار شلوغ هستند و اغلب مردم نیز فرهنگ استفاده صحیح از این وسایل را ندارند و مثلاً؛ هل دادن به منظور یافتن جایی برای نشستن امری طبیعی است. از سویی دیگر ضروری است که از قبل بلیط های موردنیاز مسافران رزرو گردد؛ چون که در تعطیلات آخر هفته، معمولاً تمامی خیابان های استانبول شلوغ هستند.

  • سنت گرایی در استانبول

استانبول شهر اضداد است، به طوریکه در کنار محله های مدرن و اروپایی، مناطقی در این شهر وجود دارد که مردم آن بسیار سنتی هستند و شاید گشت و گذار کردن در آن مکان ها برای مسافران آزاردهنده باشد.

آنکارا

دلایلی برای مسافرت به آنکارا

  • درختان و پارک ها

اولین چیزی که مسافران پس از ورود به آنکارا متوجه آن می شوند و در مقایسه با استانبول نمود بیشتری دارد، فضای سبز آنکارا است. برخلاف استانبول که تمرکز املاک و مستغلات در آن به چشم می خورد، در آنکارا درختان سرسبز در خیابان ها و پارک ها وجود دارند. درختان سرسبز فضای آرامی را برای پیاده روی در این شهر به وجود آورده اند و طبیعت در آنکارا اجازه رشد و شکوفایی یافته است.

  • ساکت و سازمان یافته

آنکارا یک شهر مسکونی و سیاسی است، به همین علت در مقایسه با استانبول ساکت تر و سازمان یافته تر است و هرج و مرجی که در استانبول مشاهده می گردد در آن وجود ندارد. حتی اگر در آنکارا ترافیک و شلوغی نیز در بعضی از ساعات شبانه روز مشاهده گردد، هرگز صدای آزاردهنده بوق ماشین ها به گوش نمی رسد. خیابان های آنکارا نیز مانند استانبول شلوغ نیست و اگرچه مردم آخر هفته ها به بیرون از منازل شان می آیند، امّا، هرج و مرج و شلوغی استانبول در این شهر دیده نمی گردد.

  • خرید و گشت و گذار در آنکارا

با توجه به مراکز خرید مدرنی که در آنکارا وجود دارد که نام های تجاری گوناگون نیز در آنها به چشم می خورد، این شهر برای افرادی که اهل خرید هستند، مکان مناسبی به شمار می رود.

مرکز ترکیه، گزینه های متعددی برای گشت و گذار در اختیار مسافران قرار می دهد که از آن جمله می توان به آرامگاه مصطفی کمال آتاتورک، موزه فرهنگ شناسی، معبد آنکارا و بقایای تاریخی دیگر در این شهر اشاره نمود.

  • معماری زیبا

آثار خوش ساختی مانند ساختمان های بانک زراعت که در سال 1925 به وسیله جولیو مونگری (Giulio Mongeri) ساخته شده اند تا ساختمان های اداری مدرن تر که در دهه 1960 در محله اولوس (Ulus) ساخته شده است، جذابیت های زیادی به لحاظ معماری برای بازدیدنمایندگان دارند. حتی ایستگاه قطار شهر آنکارا نیز که در سال 1937 ساخته شده است، یک مثال زرق و برق دار از هنر طراحی به شمار می رود. در عین حال برج های ساعت قدیمی و چراغ برق ها آنکارا را در خور و شایسته مرکز ترکیه، آراسته اند.

دلایلی برای نرفتن به آنکارا

  • رستوران های اندک

رستوران های آنکارا مانند استانبول متنوع نیستند و امکان پیدا کردن رستوران های منحصر به فرد ترک در آنجا وجود ندارد. البته در رستوران های این شهر انواع غذاها از کباب گرفته تا ماهی تازه طبخ می شوند و بهتر است که این غذاها را در رستوران آسپاوا Aspava)) میل کنید.

  • کمبود رویدادهای فرهنگی در آنکارا

بزرگترین ضعف آنکارا این است که بر خلاف استانبول در آن وقایع و رخدادهای فرهنگی به وقوع نمی پیوندد. مثلاً؛ در آنکارا نمایشگاه های هنری و یا کنسرت های موسیقی زیاد برگزار نمی گردد. ویرانه شدن خانه اپرای این شهر نیز نشان دهنده مقدار بی توجهی به مسائل فرهنگی در آن است.

در مجموع برای رزرو هتل در آنکارا پیشنهاد می دهیم فهرست هتل ها را در صفحه خبرنگاران نگاهی بیندازید.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1827

به "تور استانبول: آنکارا یا استانبول! سال جاری به کدام یک سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: آنکارا یا استانبول! سال جاری به کدام یک سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید