67 هزار دانشجوی علوم پزشکی 59 میلیارد تومان وام گرفتند

به گزارش بلندانیوز، به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، دکتر مجید مشکینی با ارایه گزارش عملکرد تسهیلات دانشجویان در سال 95 گفت: در سال تحصیلی 96-95 به 67 هزار و 7599 نفر از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور وام اعطاء شد.

67 هزار دانشجوی علوم پزشکی 59 میلیارد تومان وام گرفتند

وی اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال تحصیلی گذشته در مجموع 599 میلیارد و 386 میلیون و 486 هزار و 543 ریال وام از صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دریافت کردند که این تسهیلات دانشجویی با کارمزد 4 درصد به واجد شرایط اعطا شد.

مشکینی با اشاره به اعطای وام تحصیلی روزانه، وام مسکن روزانه، ضروری روزانه، وام ودیعه مسکن عادی، مسکن تکمیلی، وام شهریه سراسری و بین الملل، وام شهریه آزاد، یاری بلاعوض و وام دانشجویان استعدادهای درخشان اظهار کرد: در سال گذشته 49 هزار و 817 نفر از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مجموع مبلغ 427 میلیارد و 319 میلیون و 730 هزار ریال وام از صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دریافت کردند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت همچنین با اشاره به اینکه یک هزار و 906 نفر از دانشجویان علوم پزشکی سال گذشته پیروز به دریافت وام مسکن روزانه شدند، اعلام نمود: این تعداد از دانشجویان سال گذشته در مجموع مبلغ 20 میلیارد و 111 میلیون و 200 هزار ریال وام مسکن روزانه دریافت کردند.

وی به اعطای وام ضروری روزانه به 13 هزار و 355 نفر از دانشجویان در سال گذشته اشاره نمود و گفت: در سال تحصیلی گذشته، مبلغ 53 میلیارد و 114 میلیون و 447 هزار و 509 ریال تسهیلات وام ضروری روزانه از سوی صندوق رفاه وزارت بهداشت به متقاضیان اعطاء شد.

مشکینی درباره فرایند فعالیت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: صندوق رفاه دانشجویان در سال 74 با تصویب مجلس فعالیت خود را شروع کرد، البته تا پیش از این زمان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در اختیار وزارت علوم بود و بعد از جدا شدن قوانینی نیز برای عملکرد بهتر این صندوق تصویب شد.

وی اضافه کرد: قانون گذار برای صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یک هدف اصلی در نظر گرفته است و آن پرداخت تسهیلات به دانشجویان مستعد و کم بضاعت است. البته دو وظیفه دیگر نیز بر عهده صندوق رفاه است که یکی ارائه تسهیلات رفاهی و دیگری سرمایه گذاری برای رسیدن به خودکفایی برای تامین اقتصادی صندوق است که در سال های گذشته بخش دوم این اهداف یعنی خودکفایی نتوانسته به خوبی محقق گردد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به محدودیت منابع اقتصادی صندوق گفت: منابع اقتصادی صندوق رفاه شامل درآمدهای عمومی است که از سمت دولت اختصاص پیدا می نماید و بخش دیگر نیز در حال حاضر بازگشت وام هایی است که قبلا پرداخت شده است؛ باید براساس این منابع موجود میزان مصرف و درآمد را هماهنگ کنیم بنابراین نمی توانیم بیش از آنچه درآمد داریم هزینه کنیم بنابراین پرداخت تسهیلات با محدودیت روبرو است.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1141

به "67 هزار دانشجوی علوم پزشکی 59 میلیارد تومان وام گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "67 هزار دانشجوی علوم پزشکی 59 میلیارد تومان وام گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید