گردشگری روستایی فرصتی بی نظیر برای درآمدزایی در مناطق محروم

به گزارش بلندانیوز، جامعه جهانی، گردشگری را به عنوان قابلیتی مهم برای بازسازی مالی مورد توجه ویژه قرار داده و بر نقش پیشروی آن در ایجاد فرصت های شغلی و رکن اصلی اقتصاد تأکید می نماید.

گردشگری روستایی فرصتی بی نظیر برای درآمدزایی در مناطق محروم

ویروس کرونا و بحران دنیا گیر آن فرصتی فراهم آورده تا در گردشگری و نقشی که این صنعت در یاری به مردم دنیا ایفا می نماید بازنگری کنیم، فرصتی برای بسترسازی مناسب در راستای دستیابی به یک صنعت گردشگری فراگیرتر و پایدارتر.

نقش گردشگری در بالاترین سطح مورد توجه مقامات سازمان ملل متحد قرار گرفته و آنتونیو وترش دبیرکل این سازمان با انتخاب شعار روز دنیای گردشگری 2020، گردشگری و توسعه روستایی در سخنان خود از گردشگری به عنوان نیرویی نام برده که به جوامع روستایی، بومیان و سایر افرادی که درحاشیه قرار گرفته اند و از فرصت های برابر با دیگران برخوردار نیستند این امکان را می دهد تا کسب درآمد نموده، به توانمندسازی خود بپردازند و از قافله دنیای باز نمانند.

قرار دادن توسعه روستایی در کانون سیاست گذاری های بخش گردشگری به وسیله آموزش، جذب سرمایه و به کارگیری فنآوری روز می تواند زندگی میلیون ها نفر را متحول نموده و فرهنگ و محیط زیست مان را مصون نموده و در عین حال از زیستگاه ها و گونه های گیاهی و جانوری در خطر انقراض محافظت کند.

آذربایجان غربی در هفته گردشگری برنامه های متنوعی به شکل مجازی و آنلاین در سراسر استان برگزار خواهد نمود. دوره های آنلاین و کارگاه های متناسب با شعار سال جاری، شب های فرهنگی و گفتمان های علمی، برگزاری تورهای آنلاین، موزه گردانی، برنامه معرفی توانمندی های روستایی استان به وسیله صدا و سیمای مرکز استان و… از برنامه های این حوزه هستند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1014

به "گردشگری روستایی فرصتی بی نظیر برای درآمدزایی در مناطق محروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری روستایی فرصتی بی نظیر برای درآمدزایی در مناطق محروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید