کیمیا علیزاده بازهم تاریخ ساز شد، یعقوبی برنز گرفت

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران، کیمیا علیزاده با رجحان مقابل جید جونز انگلیسی که قهرمانی المپیک لندن را در کارنامه دارد به مدال طلای وزن 57- کیلوگرم رسید. این بازی تا ثانیه های پایانی سه بر صفر به سود حریف انگلیسی در جریان بود که نماینده کشورمان با ضربه ای سه امتیازی کار به تساوی کشاند و در راند چهارم با دریافت امتیاز طلایی صاحب مدال طلا و 40 امتیاز با ارزش در راه کسب سهمیه المپیک شد.

کیمیا علیزاده بازهم تاریخ ساز شد، یعقوبی برنز گرفت

علیزاده امروز کار خود را با قدرت شروع کرد و حریفانی نامدار خود را یکی بعد از دیگری شکست داد و طلا گرفت تا راه خود را برای کسب سهمیه المپیک هموار کند. وی در اولین دیدار خود و در یک مبارزه برتر یون وی هوانگ از چین تایپه را در سرانجام راند دوم 12 بر صفر شکست داد و به دور دوم راه یافت. این تکواندوکار چین تایپه ای مدال نقره قهرمانی دنیا 2015 را در کارنامه داشت.

وی در دومین دیدار خود ریچل بوت از انگلیس را نیز 12 بر صفر از پیش رو برداشت و در مبارزه سوم خود نیز جیوم لیم از کره جنوبی را 22 بر 10 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی را پیدا کرد. عضو تیم تکواندو بانوان ایران در این مرحله با رجحان 8 بر 4 مقابل زوبیسک از کرواسی راهی بازی نهایی شده بود.

در بخش مردان و در رقابتهای وزن 68- کیلوگرم ابوالفضل یعقوبی کار خود را رجحان 15بر3 مقابل ماکسیم پوتوین دارنده مدال نقره دنیا در سال 2009 دنیا از کانادا شروع کرد. وی سپس با امتیاز طلایی در راند چهارم جوز انتونیو روسیلو از اسپانیا را شکست داد.

یعقوبی در مرحله یک چهارم نهایی در یک مبارزه نزدیک و دیدنی الکسی دنیسنکو از روسیه را 15بر14 شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد ولی در ابن مرحله به هون کیم از کره جنوبی 8 بر شش نتیجه را واگذار کرد و برنز گرفت.

در همین وزن علیرضا نصرآزادانی در نخستین دیدار خود ترنس جنجیس از امریکا را که مدال برنز المپیک 2012 را در کارنامه داشت 8 بر 3 از پیش رو برداشت. نصرآزادانی در دومین دیدار خود مقابل دائی هون لی از کره جنوبی 5بر6 شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. تکواندوکار کره جنوبی مدال نقره المپیک لندن 2012 و 2 مدال طلای دنیا در سال های 2011 و 2013 را در کارنامه دارد.

این دوره از مسابقات روز آدینه با حضور 245 تکواندوکار از 52 کشور در روسیه شروع شد و تا ساعاتی دیگر به سرانجام خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 192

به "کیمیا علیزاده بازهم تاریخ ساز شد، یعقوبی برنز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیمیا علیزاده بازهم تاریخ ساز شد، یعقوبی برنز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید