صعود شمشیربازان ایران به جدول 64 نفره مسابقات جایزه بزرگ آمریکا

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران، روز جمعه و در آغاز مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ آمریکا در دانشگاه هاروارد بوستون، مجتبی عابدینی پیروز به کسب 5 پیروزی برابر نمایندگان کانادا، چین، ژاپن، انگلیس و ایتالیا شد و تنها مقابل حریفی از فرانسه مغلوب گردید. با این عملکرد، عابدینی برای ورود به جدول 64 نفره در موقعیتی مشابه یک شمشیرباز از روسیه قرار گرفت. در رقابت انتخابی میان مجتبی عابدینی و این بازیکن روس، شمشیرباز اسلحه سابر کشورمان به رجحان دست یافت و بدین ترتیب به جدول 64 نفره صعود کرد.

صعود شمشیربازان ایران به جدول 64 نفره مسابقات جایزه بزرگ آمریکا

محمد رهبری دیگر شمشیرباز اعزامی ایران به مسابقات جایزه بزرگ آمریکا است که در مرحله مقدماتی این رقابت ها، نتایج فوق العاده ای مقابل حریفان خود کسب کرد. وی در مصاف با نمایندگان مکزیک، ایرلند و آرژانتین با نتیجه مشابه 5 بر یک پیروز شد، مقابل شمشیرباز کشور میزبان 5 بر 2 به فزونی دست یافت و نماینده لهستان را 5 بر صفر شکست داد. رهبری با کسب این 5 پیروزی قاطع و تنها متحمل شدن یک شکست به طور مستقیم راهی جدول 64 نفره شد.

علی پاکدامن نیز در مرحله مقدماتی این رقابت ها مقابل حریفانی از یونان و آلمان 5 بر یک پیروز شد و حریفانی از رومانی و روسیه را به ترتیب با نتایج 5 بر 2 و 5 بر 3 شکست داد. پاکدامن که در مرحله مقدماتی و در مصاف با ورزشکار کشور آمریکا نیز با نتیجه نزدیک 5 بر 4 باخت، بعد از استراحت در جدول 128 نفره، مقابل شمشیرباز قدرتمند آلمانی در جدول 96 نفره مسابقات با نتیجه 15 بر 6 به فزونی درست یافت و راهی جدول 64 نفره شد.

دیدارهای جدول 64 نفره مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ آمریکا امروز شنبه در بوستون برگزار می شود و طی آن نمایندگان ایران مقابل حریفان خود قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ آمریکا با حضور 162 شمشیرباز از 47 کشور جهان برگزار می شود. این رقابت ها با توجه به ضریب 1.5 امتیازی که دارد تاثیر زیادی در امتیاز المپیکی شمشیربازان شرکت کننده و جایگاه آنها در رنکینگ جهانی دارد.

سطح مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ بسیار بالاست تا حدیکه به جز ایران تنها کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن و هنگ کنگ به عنوان کشورهای آسیایی در این رقابت ها شرکت کرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 198

به "صعود شمشیربازان ایران به جدول 64 نفره مسابقات جایزه بزرگ آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود شمشیربازان ایران به جدول 64 نفره مسابقات جایزه بزرگ آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید