کشته شدن 8 نظامی مصری در صحرای سیناء ، 77 فرد مسلح کشته شدند

به گزارش بلندانیوز، منابع پزشکی مصری از کشته شدن 8 نظامی این کشور در انفجار خودروی بمبگذاری شده در شمال صحرای سیناء خبر دادند.

کشته شدن 8 نظامی مصری در صحرای سیناء ، 77 فرد مسلح کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع پزنشکی نظامی مصری به خبرنگار روزنامه العربی الجدید گفتند: در اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در راستا یگان ارتش در حومه شهر بئر العبد واقع در استان شمال سیناء 8 نظامی جان خود را از دست دادند.

آنان با بیان اینکه انفجار مزبور توسط گروه تروریستی موسوم به ولایت سیناء وابسته به داعش اجرا شده است اظهار داشتند: در میان این کشته شدگان 3 افسر مصری به چشم می خورند.

در همین حال، منابع قبیله ای در استان شمال سیناء به این روزنامه قطری گفتند: انفجار خودروی بمب گذاری شده زمانی رخ داد که نظامیان مصری می خواستند وارد روستای المریح شوند و آن روستا را به تصرف خود درآورند.

روستای المریح یکی از روستاهای غرب شهر بئر العبد است که از 31 مرداد گذشته به اشغال تروریست های داعشی درآمده است.

گروه تروریستی ولایت سیناء طی چند روز گذشته با انجام عملیات علیه ارتش مصر در شهرهای بئر العبد و الشیخ زوید واقع در صحرای سیناء تعدادی از نظامیان مصری را کشت و یا زخمی کرد.

در همین حال، ارئش مصر با صدور بیانیه ای اظهار داشت: نظامیان این کشور از اول شهریور تا نهم همین ماه با انجام عملیات مختلف علیه تروریست ها در شمال صحرای سیناء پیروز شدند 77 نفر از آنان را به هلاکت برساند و 317 انبار مهمات و 10 دستگاه خودروی نظامی تروریست ها را نابود کند.

ارتش مصر در واکنش به کشته شدن 8 نظامی این کشور در اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در روستای المریح توضیح داد: عملیات انهدام و نابودسازی پایگاه های تروریست های تکفیری در صحرای سیناء ادامه خواهد یافت تا امنیت شهروندان مصری تامین گردد.

در این بیانیه ارتش مصر با اشاره راهبرد امنیتی اش در مرزهای غربی این کشور اظهار داشت: جنگنده های مصری با انجام عملیاتی پیروز شدند 9 دستگاه خودرو حامل سلاح و مهمات را هدف قرار دهند و آنها را منهدم نمایند. این خودروها از لیبی راهی مصر بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 984

به "کشته شدن 8 نظامی مصری در صحرای سیناء ، 77 فرد مسلح کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 8 نظامی مصری در صحرای سیناء ، 77 فرد مسلح کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید