چلسی 1 ، منچستریونایتد 1؛ تساوی در دیداری مجذوب کننده و تماشایی، از درخشش دخیا تا شب عجیب جورجینیو

به گزارش بلندانیوز، خبرگزاری خبرنگاران- توماس توخل نتوانست تیم تحت راهنمایی مایکل کریک را شکست بدهد.

چلسی 1 ، منچستریونایتد 1؛ تساوی در دیداری مجذوب کننده و تماشایی، از درخشش دخیا تا شب عجیب جورجینیو

به گزارش خبرنگاران، چلسی در مسابقه ای که رجحان محسوسی نسبت به حریف خود، با تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد متوقف شد. کریک در دومین تجربه خود به عنوان سرمربی، جانب احتیاط را رعایت کرد و تیمش را با هدف استفاده از ضد حملات به زمین فرستاد. اما چیزی که نسبت به بازی های قبل مشهود به نظر می رسید، عطش و کوشش بیشتر بازیکنان یونایتد برای پرس کردن و پس گرفتن توپ از حریف بود. در طرف دیگر چلسی هم با استفاده از عقب نشستن حریف، خطرات زیادی را روی دروازه تیم مهمان ایجاد کرد و این داوید دخیا بود که چندین بار ناجی دروازه تیمش شد.

در نیمه دوم منچستریونایتد جلوتر آمد و شروع بهتری داشت. آن ها روی یک ضد حمله و اشتباه مهلک جورجینیو، با گل جیدون سانچو از حریف خود پیش افتادند. پس از این گل، چلسی همچنان برای باز کردن دروازه دخیا با مشکل روبرو بود تا این که خطای بی مورد آرون ون بیساکا روی تیاگو سیلوا، یک پنالتی در اختیار آبی ها قرار داد و خود جورجینیو توانست آن توپ را به گل تبدیل کند. در ادامه، این بازی باز هم پر برخورد و گرم دنبال شد ولی در نهایت دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند تا این نبرد برنده ای نداشته باشد.

در حساس ترین بازی این هفته لیگ برتر انگلیس و شاید فوتبال اروپا، چلسی امشب در استادیوم استمفوردبریج میزبان منچستر یونایتد بود که نهایتاً این مسابقه با نتیجه 1-1 سرانجام یافت. چلسی کار را هجومی شروع کرد و می توانست در همان لحظات ابتدایی بازی به گل رجحان دست پیدا کند. با این حال کالوم هادسون اودوی در مصافی تک به تک با دروازه منچستریونایتد مقابل داوید دخیا مغلوب گردید و این فرصت بسیار خوب را از دست داد.

در دقیقه 31 چلسی تا آستانه باز کردن دروازه منچستریونایتد پیش رفت اما ضربه از راه دور و فوق العاده آنتونیو رودیگر با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد. در ادامه نیمه اول نیز این چلسی بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و موقعیت هایی روی دروازه منچستریونایتد ایجاد کرد اما این فرصت ها به گل منجر نشد تا بازی در سرانجام 45 دقیقه ابتدایی با تساوی بدون گل پایان پیدا کند.

اما در نیمه دوم برخلاف انتظار این منچستر یونایتد بود که توانست گل رجحان را به ثمر برساند. اشتباه عجیب و غریب جورجینیو باعث شد جیدون سانچو روی یک ضد حمله با دروازه چلسی تک به تک شده و گلزنی کند تا نتیجه 1-0 گردد. در دقیقه 69 حملات چلسی نتیجه داد و این تیم توانست گل تساوی را به ثمر برساند. خطای آرون ون بیساکا روی تیاگو سیلوا باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. این ستاره ایتالیایی پشت توپ ایستاد و دروازه منچستریونایتد را باز کرد تا نتیجه 1-1 گردد.

چند دقیقه بعد چلسی می توانست گل دوم را هم به ثمر برساند اما ضربه حکیم زیاش با واکنش فوق العاده داوید دخیا همراه شد. در ادامه بازی چلسی هر چه زد به در بسته خورد و نتوانست گل پیروزی را به ثمر رساند تا آبی ها همچنان در صدر جدول باقی بمانند و شرایط یونایتد نیز تغییر چندانی نکند.

این بازی با رجحان کامل چلسی شروع شد و آنها در تمام دقایق نیمه اول توپ و میدان را در اختیار داشتند. حتی چلسی می توانست با پیروزی به رختکن برود اما عکس العمل خوب داوید دخیا در مصافی تک با هادسون اودوی و برخورد شوت آنتونیو رودیگر به تیر دروازه مانع از رقم خوردن این اتفاق شد.

اما در نیمه دوم برخلاف انتظار این منچستر یونایتد بود که توانست گل رجحان را به ثمر برساند. اشتباه عجیب و غریب جورجینیو باعث شد جیدون سانچو روی یک ضد حمله با دروازه چلسی تک به تک شده و گلزنی کند تا نتیجه 1-0 گردد. ستاره ایتالیایی قصد داشت توپ را کنترل کند اما در این امر کاملاً ناپیروز عمل کرد و سانچو نیز از این اشتباه جورجینیو استفاده و او را مجازات کرد.

این اتفاق تلخ در حالی برای جورجینیو رخ داد که فردا شب مراسم توپ طلا برگزار خواهد شد و این ستاره ایتالیایی که پیش از این جایزه بازیکن سال یوفا را از آن خود نموده بود یکی از شانس های کسب این جایزه مهم نیز محسوب می گردد. با این حال شواهد حاکی از آن است که لیونل مسی بیشتر از او و دیگران برای بردن توپ طلا شانس دارد.

البته جورجینیو چند دقیقه بعد از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند تا به نوعی اشتباه خود را جبران نموده باشد. خطای آرون ون بیساکا روی تیاگو سیلوا باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. این ستاره ایتالیایی پشت توپ ایستاد و دروازه منچستریونایتد را باز کرد تا نتیجه 1-1 گردد. نکته جالب اینکه جیدون سانچو برای دومین بازی متوالی پیروز شد برای منچستریونایتد گلزنی کند، این در حالی است که پیش از این و زیر نظر اوله گنار سولسشر هیچ گلی برای شیاطین سرخ به ثمر نرسانده بود.

از طرفی شاید اگر عملکرد درخشان داوید دخیا در این فصل نبود، اوله گنار سولسشر زودتر از اینها از راهنمایی شیاطین سرخ برکنار می شد. با این حال چندین و چند سیو فوق العاده از سوی این دروازه بان اسپانیایی باعث شد که جدایی سرمربی نروژی به تأخیر بیفتد اما نهایتاً هفته گذشته و بعد از شکست یونایتد مقابل واتفورد این اتفاق رخ داد.

منچستر یونایتد اواسط هفته گذشته در لیگ قهرمانان اروپا مقابل ویارئال نهاده شد و پیروز شد با دو گل این تیم را شکست دهد تا کمی به آرامش برسد. در این مسابقه نیز داوید دخیا عملکردی فوق العاده داشت و اجازه نداد دروازه یونایتد باز گردد تا این تیم با ثبت یک کلین شیت سه امتیاز مهم کسب نموده باشد. اما منچستریونایتد امشب در یک مسابقه بسیار مهم دیگر به مصاف چلسی رفته است. در همان لحظات ابتدایی بازی تیم میزبان می توانست دروازه شیاطین سرخ را باز کند اما یک بار دیگر داوید دخیا نجات بخش ظاهر شد. جایی که کالوم هادسون اودوی با دروازه منچستریونایتد تک به تک شد اما ضربه او با واکنش استثنایی داوید دخیا همراه شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1715

به "چلسی 1 ، منچستریونایتد 1؛ تساوی در دیداری مجذوب کننده و تماشایی، از درخشش دخیا تا شب عجیب جورجینیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چلسی 1 ، منچستریونایتد 1؛ تساوی در دیداری مجذوب کننده و تماشایی، از درخشش دخیا تا شب عجیب جورجینیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید