تبادل تجربیات هلال احمر ایران در مدیریت بحران و تاب آوری

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران، با توجه به تجربیات غنی و ارزشمند جمعیت هلال احمر ایران در زمینه کاهش خطر سوانح، هیأتی به ریاست دکتر سید امیر محسن ضیائی در نشست جهانی کاهش خطر سوانح حضور یافتند تا به تبادل تجربیات خود به ویژه در زمینه مدیریت بحران و مقوله تاب آوری با سایر همتایان بپردازند.

تبادل تجربیات هلال احمر ایران در مدیریت بحران و تاب آوری

تمرکز بر پیشرفت چارچوب سندای در زمینه کاهش خطر سوانح

این نشست؛ بزرگترین گردهمایی شرکای متعهد به کاهش خطر سوانح و ایجاد تاب آوری جوامع و ملل است و اعضای کنندگی منطقه ای خاورمیانه و شمال آفریقا(منا)؛ مسئول انتشار پیام های کلیدی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در زمینه توانمندسازی جوامع محلی برای تاب آوری، بومی سازی دستور کار کاهش خطر سوانح، تقویت چارچوب های منظم ملی(قوانین، خط مشی ها و طرح ها) است.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی نشست سال جاری تمرکز بر پیشرفت چارچوب سندای در زمینه کاهش خطر سوانح بود که فرصتی را برای دولت ها، جمعیت های ملی و بخش های خصوصی فراهم آورد تا به همراه سایر فعالان به حمایت از اجرای کاهش خطر سوانح بپردازند؛ چنانچه فدراسیون بین المللی و 190 جمعیت ملی با ایجاد برنامه ائتلاف یک میلیاردی برای تاب آوری اقدامات مربوط به کاهش خطر سوانح را افزایش می دهند.

تاکید بر ایجاد و توسعه شبکه های مربوط به قانون سوانح

همچنین فدراسیون بین المللی، دولت ها و مقامات محلی را فرا می خواند تا علاوه بر اعمال شیوه های کاهش خطر سوانح و تاب آوری؛ مقوله هایی از قبیل ریشه کنی فقر، امنیت غذایی، مدیریت آب رسانی، برنامه ریزی شهری و همچنین سازگاری با تغییرات آب و هوا را در خط مشی و قوانین ملی لحاظ کنند.

کنندگان عالی رتبه ای از جمعیت های ملی منطقه منا، اروپا و آمریکا از جمله ایران، مصر، سوئیس، انگلستان، قرقیزستان، ایتالیا، بلژیک، هندوراس، ونزوئلا، کانادا، هلند، لبنان، مراکش، ارمنستان، سوئد، آرژانتین، اسپانیا، آمریکا، مغولستان، فیجی، پاکستان، اندونزی، نیوزیلند، هائیتی، کاستاریکا، اکوادور، مالی و همچنین دبیرخانه فدراسیون در ژنو در این نشست دو روزه شرکت کردند.

در این نشست بر ایجاد و توسعه شبکه های مربوط به قانون سوانح، خطرات شهری، مداخله جامعه، سازگاری با تغییرات آب و هوا و همچنین مورد ملاحظه قرار دادن حمایت از جمعیت های ملی برای برقراری ارتباط با همتایان کلیدی دولتی تاکید شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 233

به "تبادل تجربیات هلال احمر ایران در مدیریت بحران و تاب آوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادل تجربیات هلال احمر ایران در مدیریت بحران و تاب آوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید