مجلس، امروز تکلیف برهم صالح را تعیین می کند

به گزارش بلندانیوز، ایسنا نوشت: قرار است مجلس عراق امروز(دوشنبه) جلسه ای را برای تصمیم گیری نهایی درباره درخواست رئیس جمهور برای تعیین فراکسیون اکثریت برگزار کند.

مجلس، امروز تکلیف برهم صالح را تعیین می کند

به گزارش شبکه الجزیره، مجلس عراق امروز(دوشنبه) نشستی را برای دادن پاسخ نهایی به درخواست برهم صالح، رئیس جمهور عراق درباره تعیین فراکسیون اکثریت برگزار می کند.

دادگاه عالی فدرال عراق پیشتر در حکمی درخصوص اختلافات سیاسی پیرامون فراکسیون اکثریت در مجلس خاطرنشان کرد: فراکسیون اکثریت به فراکسیونی گفته می شود که از یک یا دو لیست یا بیشتر تشکیل شود. ائتلاف البناء می گوید فراکسیون اکثریت را در مجلس دارد. این فراکسیون 150 کرسی از مجموع 329 کرسی را در اختیار دارد.

این ائتلاف شب گذشته در نامه ای به برهم صالح، قصی السهیل، وزیر آموزش را برای پست نخست وزیری نامزد کرد اما معترضان به شدت با نامزدی وی مخالفند.

این درحالی است که برهم صالح تأکید کرده که اگر احزاب بخواهند به اعمال فشارهایشان بر او ادامه دهند از سمت خود استعفا می دهد.

برهم صالح شب گذشته مجددا از مجلس خواسته بود فراکسیون اکثریت را اعلام کند.

از سوی دیگر ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر اوایل ماه میلادی جاری در نامه ای به رئیس جمهور اعلام کرده بود این ائتلاف فراکسیون اکثریت مجلسی را دارد.

به گفته منابع اوضاع پیچیده شده است و پاسخ دادگاه فدرال، اختلافات درباره فراکسیون اکثریت را به نقطه اول بازگرداند.

مجلس زمانی که اولین جلسه خود را برگزار کرده بود ماهیت فراکسیون اکثریت را اعلام نکرده بود و همین مسئله موجب اختلافات عمیق میان فراکسیون های سیاسی شده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 396

به "مجلس، امروز تکلیف برهم صالح را تعیین می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس، امروز تکلیف برهم صالح را تعیین می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید