ویسی: پرسپولیس حاضر است برای جام بازیکنش بمیرد؟

به گزارش بلندانیوز، سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: آیا حاضر هستند که بازیکنان شان بمیرد تا جام به آن ها بدهند؟ صد سال حاضر نیستند، ولی چون بالای جدول هستند می گویند بازی کنیم.

ویسی: پرسپولیس حاضر است برای جام بازیکنش بمیرد؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، عبدالله ویسی سرمربی تیم پیکان تهران در گفت وگو با برنامه تلویزیونی ورزش تعطیل نیست شبکه ورزش درباره تعیین شدن شرایط لیگ برتر گفت: قبل از اینکه بخواهم نظرم را در خصوص ادامه لیگ برتر بدهم، بهتر است به این موضوع برسیم که یک اتفاقی در تمام جهان اتفاق افتاده و برای اولین بار تمام جهان همه با هم برای شکست این دشمن هم سو شده اند. در این شرایط اگر ما به فکر خودمان باشیم و فقط منافع شخصی خودمان و باشگاه مان را در نظر بگیریم، این توهین به جامعه ما است.

وی با اشاره به اینکه اگر ما برای مردم جامعه الگو هستیم، باید به فکر سلامتی جامعه باشیم، ادامه داد: اینکه ما به جان همدیگر می افتیم فرهنگ ایرانی بودن ما زیر سوال می رود. امیدوارم بازیکنان، مربیان و مدیران باشگاه ها بهتر است کمی با آرامش بیشتر صحبت کنیم و نگذاریم جهان به ما بخندد و بگوید این فرهنگ ایرانی است.

این سرمربی نظرش در خصوص ادامه لیگ را این گونه عنوان کرد: الان پرسپولیسی ها چون بالای جدول هستند می گویند بازی ها ادامه پیدا نمایند. من یادم است آن سالی که هادی نوروزی به رحمت خدا رفت، بازیکنان پرسپولیس حاضر بودند تمام وجودشان را بدهند تا او زنده گردد. آیا الان حاضر هستند که بازیکنان شان بمیرد تا جام به آن ها بدهند؟ صد سال حاضر نیستند ولی الان چون بالای جدول هستند می گویند بازی کنیم و تیم هایی هم که پایین جدول هستند می گویند بازی نکنیم. به نظرم سلامت جامعه، بازیکنان و تماشاگرانی که به ورزشگاه می آیند برای ما مهم تر است.

ویسی اضافه نمود: وقتی تماشاگران پرسپولیس از یک بازی محروم می شوند، آن ها زمین و زمان را بهم می ریزند تا تماشاگران شان به ورزشگاه بیایند. الان چطور راضی هستند که بدون تماشاگران شان بازی نمایند؟ چه لذتی می برند؟ من نمی توانم دروغ بگویم. ما هر چقدر ذی النفع هستیم ولی به نظرم با این اوضاع اگر بازی ها تعطیل گردد بهتر است.

وی با اشاره به تعطیلی یک ساله مسابقات لیگ در دهه 60، گفت: با تعطیلی لیگ هر آن برهه هیچ اتفاقی نیفتاد. ما الان می گوییم باشگاه ها ضرر می نمایند. باشگاه های پیکان، پرسپولیس، استقلال و سپاهان چه ضرری می نمایند؟ به نظر من ستاد ملی مبارزه با کرونا هر تصمیمی بگیرند درست است و ما باید تمکین کنیم.

این سرمربی تأکید کرد: ما نباید به خاطر منافع خودمان بیاییم آن طوری صحبت کنیم که فقط به نفع خودمان است. در حال حاضر همه اظهارنظرها صد درصد به خاطر منافع باشگاه های خودشان است. به نظرم نامه کانون مربیان نامه خوبی بود و به نظرم باید به آن توجه کنیم. باشگاه تراکتورسازی هم یک نامه خوبی نوشته بود و باید آن را هم ببینیم.

ویسی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید تیم ها برای آغاز مجدد مسابقات لیگ به چند هفته تمرین احتیاج دارند، شرح داد: ما در حالت عادی به شش هفته بدنسازی احتیاج داریم ولی ما الان حتی از حالت عادی هم دور هستیم چون بازیکنان نمی توانند از خانه بیرون بیاینند.

او در خصوص تمرینات مخفیانه باشگاه پیکان در روزهای قرنطینه گفت: ما پس از اینکه رئیس جمهور دستور داد که بسیاری از مشاغل باز شوند، در یک اتوبوسی بودم که 50 نفر کنار هم نشسته بودیم. از آنجا بود که من فکر کردم که می توانیم تمرین کنیم. حقیقتاً دو روز با رعایت قوانین تمرین کردیم ولی هئیت مدیره و مدیرعامل به من نامه زدند که شما حق تمرین ندارید. البته ما قوانین را رعایت کردیم و بازیکنان به صورت چهار نفر چهار نفر آمدند تمرین کردند. به هر حال کارم اشتباه بود و شاید مورد توبیخ هم قرار گرفتم.

ویسی با اشاره به اینکه تنها کسی که می تواند بگوید ضرر نموده، آقای زنوزی مالک باشگاه تراکتور است، بیان نمود: ایشان نگفته ضرر نموده ام و موافق تعطیلی مسابقات هستند ولی تیم های دیگر که از بیت المال هزینه می نمایند اعلام نموده اند ما آسیب می بینیم. هیچ کس از بازی نکردن ما نمی میرد ولی از بازی کردن ممکن بمیرد. برای پیکان چه فرقی می نماید بازی کند یا بازی نکند. تصویب نموده اند 20 میلیارد تومان خرج نمایند و اگر بازی کنیم آن را خرج می نمایند. اگر هم بازی نکنیم خرج نمی نمایند.

سرمربی پیکان تهران در پاسخ به این سوال که اگر سرمربی پرسپولیس بودید چه نظری در خصوص شرایط لیگ داشتید، گفت: من اگر سرمربی پرسپولیس هم بودم هیچ صحبتی نمی کردم. شاید اگر پرسپولیسی ها سوم لیگ بودند این حرف ها را نمی زدند ولی الآن می زنند. حق شان هم هست که بزنند و من هم حق دارم که بگویم اتفاقات طوری رقم بخورد که به نفع ما باشد.

وی درباره دستمزد بازیکنان فوتبال گفت: در اروپا بعضی از بازیکنان دیدند باشگاه ها الآن درآمد خودشان را از دست داده اند و به همین خاطر بخشی از دستمزد خود را بخشیده اند که این طبیعی است، اما منِ مربی یا بازیکنی که قرار بود اول فصل 20 درصد به من بدهند، قرار است چه چیزی را از من کم نمایند؟ من صد درصد مخالف کاهش دستمزد بازیکنان فوتبال خودمان هستیم. من زمانی که دلار سه هزار تومان بود یک میلیارد از استقلال خوزستان طلب داشتم و الان دلار 15 هزار تومان شده است. در این مدت هم مالیاتم را هم داده ام. واقعاً این انصاف نیست.

ویسی درباره زمان آغاز لیگ تأکید کرد: آقای خلیلیان و وزیر ورزش و بقیه عوامل دارند موشکافانه مسائل را آنالیز می نمایند و در نهایت هر چه بگویند برای ما سند خواهد بود. به نظرم منطقی ترین پیشنهاد این است که همان طور که آقای ذوالفقارنسب گفتند سال دیگر که پرسپولیس با پیکان بازی دارد، امتیاز آن مسابقه 6 امتیازی گردد و قهرمان را تعیین نمایند.

این سرمربی فوتبال درباره خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: فکر نمی کنم خصوصی سازی این باشگاه ها به موفقیت برسد چون 20 سال است که دارند در این باره صحبت می نمایند ولی تا به امروز به نتیجه نرسیده است و تا 20 سال دیگر هم هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی اعلام نمود: در صورت ادامه برگزاری لیگ، تیم پیکان با پنج تیم پایین جدول بازی رو در رو دارد که بسیار مهم هستند. به همین خاطر است که نمی توان تصمیم گرفت چه تیمی کجای جدول قرار بگیرد.

ویسی در خاتمه درباره هدفش برای سرمربیگری تیم پیکان گفت: دو هدف داشتم؛ یکی اینکه بیرون بودم و باید به داخل می آمدم. دوم اینکه مجموعه پیکان را هم دیدم و به نظرم از نظر فنی و امکانات تیم خوبی بودند. در این زمینه با آقای فکری هم صحبت کردم و نظر ایشان هم مثبت بود و این طور شد که به پیکان آمدم. اگر لیگ ادامه پیدا کند صد درصد پیکان را در لیگ نگه می داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 770

به "ویسی: پرسپولیس حاضر است برای جام بازیکنش بمیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویسی: پرسپولیس حاضر است برای جام بازیکنش بمیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید