هایپرلوپ نخستین آزمایش سریع السیر خود را با مسافر انسانی انجام داد

به گزارش بلندانیوز، شرکت ویرجین هایپرلوپ (Virgin Hyperloop) نخستین آزمایش جابه جایی سیستم حمل ونقل سریع السیر لوله خلا هایپرلوپ (Hyperloop) را با مسافر انسانی انجام داد. آزمایشی که می تواند حمل ونقل انسان و بار را متحول کند.

هایپرلوپ نخستین آزمایش سریع السیر خود را با مسافر انسانی انجام داد

در نخستین آزمایش هایپرلوپ با مسافر انسانی، جاش گیگل (Josh Giegel) مدیر ارشد فناوری ویرجین هایپرلوپ و سارا لوچیان (Sara Luchian) مدیر تجربه مسافری این شرکت در تأسیسات لاس وگاس با واگن هایپرلوپ (Pod) حداکثر سرعت 172 کیلومتر بر ساعت را تجربه کردند.

سلطان احمد بن سلیمان (Sultan Ahmed Bin Sulayem) رییس ویرجین هایپرلوپ و رئیس گروه اجرایی دی پی ورلد (DP World) امارات که به دنبال توسعه سیستم های حمل ونقل آینده است، گفت: من واقعا لذت دیدن اینکه تاریخ در برابر چشمانم شکل می گیرد را حس کردم.

سفر در راستا آزمایشی 500 متری هایپرلوپ تنها 6.25 ثانیه به طول انجامید و مسافران 3 برابر شتاب گرانش زمین (G) را تجربه کردند. این در حالی است که لوچیان به نیویورک تایمز گفت: این سفر بسیار روان تر از آنچه انتظار داشتم بود. گیگل هم اظهار داشت: تجربه هایپرلوپ خیلی نسبت به شتاب دریافت در خودروهای اسپورت متفاوت نیست.

ویرجین هایپرلوپ مستقر در لس آنجلس آینده ای را درنظر می گیرد که واگن های شناور که پر از مسافر و بار هستند، به وسیله لوله های خلاء با سرعت 966 کیلومتر بر ساعت یا سریع تر حرکت می نمایند.

در یک سیستم هایپرلوپ که از جابه جایی مغناطیسی برای ایجاد سفری تقریبا بی صدا استفاده می نماید، سفر بین شهرهایی با فاصله نیویورک تا واشنگتن تنها 30 دقیقه طول خواهد کشید. این سرعت، دو برابر سریع تر از پرواز جت های مسافربری تجاری و چهار برابر سریع تر از قطار سریع السیر است.

این شرکت به مدیرعاملی ریچارد برانسون (Richard Branson) که پیش از این با نام هایپرلوپ وان (Hyperloop One) شناخته می شد، در گذشته بیش از 400 آزمایش بدون مسافر انسانی را در تاسیسات لاس وگاس، نوادا انجام داده است.

آزمایش اخیر یک ماه پس از آن انجام شد که رویترز برای نخستین بار اظهار داشت که ویرجین هایپرلوپ ایالت ویرجینیای غربی آمریکا را به عنوان مرکز صدور گواهینامه 500 میلیون دلاری و راستا آزمایشی انتخاب می نماید تا بستری برای اثبات این فناوری باشد.

طبق اعلام ویرجین هایپرلوپ، این شرکت در کوشش است تا سال 2025 گواهینامه ایمنی دریافت کند و تا سال 2030 عملیات تجاری خود را شروع نماید. این چشم انداز در حالی است که دیگر شرکت های حمل ونقلی ویرجین هم مشغول پیشبرد فعالیت های خود هستند. ازجمله ویرجین گلکتیک برای نخستین پرواز خود از بندرگاه فضایی آمریکا آماده می گردد.

ایده سامانه حمل ونقلی هایپرلوپ در شکل کنونی برای نخستین بار توسط ایلان ماسک مطرح شد و به جز ویرجین هایپرلوپ شرکت های دیگری هم به دنبال توسعه این طرح هستند. برای نمونه شرکت ترنسپاد (Transpod) کانادا و زلروس (Zeleros) اسپانیا در نظر دارند با فناوری های مشابهی به استفاده از شبکه های حمل ونقل سنتی مسافر و حمل بار انتها دهند که به گفته آن ها باعث کاهش زمان سفر، کاهش ازدحام و کاهش آسیب های زیست محیطی مرتبط با خودروهای سوخت فسیلی خواهد شد.

  • همه چیز درباره هایپرلوپ آقای ماسک

عکس کاور: نخستین آزمایش ویرجین هایپرلوپ با مسافر انسانی

Credit: Virgin Hyperloop

منبع: Auto Blog

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1102

به "هایپرلوپ نخستین آزمایش سریع السیر خود را با مسافر انسانی انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایپرلوپ نخستین آزمایش سریع السیر خود را با مسافر انسانی انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید