نصب هلیکوپتر مریخی روی استقامت

به گزارش بلندانیوز، ناسا تصویری از نصب هلیکوپتر مریخ نورد استقامت را روی آن منتشر کرده است تا نشان دهد فرایند آماده سازی این مریخ نورد برای پرتاب در ماه ژوئیه سال جاری به خوبی در حال انجام است.

نصب هلیکوپتر مریخی روی استقامت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ناسا، پردازش مریخ نورد بعدی ناسا موسوم به استقامت(perseverance) ادامه دارد.

ناسا با انتشار تصویری از هلیکوپتر این مریخ نورد که به همراه استقامت در ژوئیه سال جاری پرتاب خواهد شد، جدیدترین تصویر از فرایند پیشرفت ساخت و سرهم بندی آن را به نمایش گذاشته است.

این هلیکوپتر مریخی اولین هوانوردی خواهد بود که تا به حال در سیاره دیگری به پرواز درخواهد آمد.

ناسا با نصب قطعات نهایی مریخ نورد استقامت، آن را برای سفر به مریخ آماده می کند.

نصب و آزمایش قطعات نهایی مریخ نورد استقامت (Perseverance) در حال اتمام است. این مریخ نورد که پیشتر مارس 2020 (Mars 2020) نامیده می شد، قرار است پس از پرتاب، به کاوش و بررسی مریخ بپردازد.

کار بخش داخلی این مریخ نورد، در حال حاضر کاملا به سرانجام رسیده است.

مت والاس (Matt Wallace)، مدیر پروژه مارس 2020 در آزمایشگاه پیش رانش جت (JPL) ناسا گفت: با سرانجام یافتن کار این قطعات، اکنون سیستم نمونه برداری کامل شده است. عناصر نهایی این سیستم که مهم ترین آنها نیز به شمار می فرایند، لوله های نمونه برداری هستند که نمونه ها را از سطح مریخ جمع می کنند تا برای ارزیابی به زمین انتقال داده شوند.

بخش نهایی سیستم مریخ نورد استقامت، از هفت موتور تشکیل شده که قسمت های گوناگونی از جمله یک بازوی رباتیک را شامل می شوند. کار این بازوی رباتیک، جمع آوری نمونه های مورد نظر از سطح مریخ و گذاشتن آنها در یک قوطی است تا برای انتقال به زمین آماده شوند.

کاوشگر استقامت، مریخ نورد در حال توسعه آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا است که قرار است در سال 2020 میلادی توسط موشک اطلس5 ناسا به مریخ فرستاده شود. یکی از اهداف این کاوشگر بررسی حیات میکروسکوپی در مریخ است.

این مأموریت به منظور اجرای یک بررسی اخترزیست شناسانه در رابطه با پیشینه باستانی مریخ، بررسی فرآیندهای ژئولوژیکی سطح مریخ در طول تاریخ خود، در نظر گرفته شده، از جمله ارزیابی زیست پذیری سیاره ای و امکان وجود بر روی مریخ در گذشته، و توان بالقوه آن سیاره برای نگه داری رد پای زیست در مواد قابل دسترس تشکیل دهنده سطح آن است.

راه اندازی این مأموریت در 4 دسامبر 2012 در نشست اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا در سانفرانسیسکو توسط ناسا اعلام شد. در طراحی این مریخ نورد از طرح مریخ نورد کنجکاوی استفاده شده است و بارهای ارزشمند علمی مختلفی را به همراه خواهد داشت.

دلیل طراحی نزدیک به مریخ نورد کنجکاوی، کاهش خطر شکست ماموریت و صرفه جویی در بودجه و زمان توسعه است.

چرخ های استقامت با عرض و قطر 52.5 سانتیمتر، از جنس آلومینیوم، ضخیم تر و بادوام تر از چرخ های مریخ نورد کنجکاوی است.

مجموعا 23 دوربین در استقامت وجود دارد که 5 دوربین بیشتر از مریخ نورد کنجکاوی است و نوید تصاویر رنگی و سه بعدی بیشتری را از مریخ می دهد. دوربین موسوم به Mastcam-Z این مریخ نورد، قابلیت تصویربرداری استریوسکوپی به همراه زوم را نیز دارد که منجر به زاویه دید بازتر دوربین ها می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 684

به "نصب هلیکوپتر مریخی روی استقامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب هلیکوپتر مریخی روی استقامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید