مقبره رئیس المجاهدین در آبیک بازسازی می گردد

به گزارش بلندانیوز، جلسه هماهنگی اجرای پروژه ساماندهی و بازسازی مقبره رئیس المجاهدین واقع در روستای ناصرآباد در شهرستان آبیک با حضور معاون امورعمرانی استاندار، فرماندار آبیک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیرعامل آب منطقه ای استان و جمعی از مسئولان آبیک روز سه شنبه 31 تیرماه برگزار گردید.

مقبره رئیس المجاهدین در آبیک بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، در این جلسه علی فرخزاد معاون امورعمرانی استاندار گفت: حفاظت و نگهداری شایسته بناهای تاریخی و بازسازی و احیای آن ها باید به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گیرد تا با استفاده مناسب از این ظرفیت ها بتوانیم گام های مؤثری در معرفی شایسته چهره تاریخی استان و رونق گردشگری برداریم.

او با اشاره به اقدام های ارزنده خاندان شیخ الاسلام در قزوین و میراث موقوفی به جای مانده از آن ها، اظهار کرد: امیدواریم پروژه ساماندهی و بازسازی این مقبره تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده با همراهی اداره کل میراث فرهنگی استان و دستگاه های اجرایی آبیک در آینده نزدیک اجرایی گردد و شاهد بازدید گردشگران از این بنای ارزشمند باشیم.

فرخزاد بر پیشگام شدن مسئولان در اجرای عملیات احیای مقبره رئیس المجاهدین تأکید کرد و گفت: عزم مسئولان برای جلب اعتماد متولیان این مقبره وجود دارد و با برگزاری جلسه ای طی هفته آینده، پیشنهادها برای بازسازی و احیای مقبره آنالیز می گردد تا بتوانیم از همه ظرفیت های موجود برای احیای این بنا استفاده کنیم.

شهرام احمدپور فرماندار آبیک نیز ضمن تأکید بر اهمیت حفظ و نگهداری از مواریث ارزشمند تاریخی و فرهنگی اظهارکرد: این بنای تاریخی آرامگاه میرزا حسن شیخ الاسلام از رهبران ملی مبارزه با مشروطه است که در گذشته به علت بی توجهی، متروکه و بخش هایی از آن دچار آسیب شده و الان احتیاج به توجه ویژه برای احیا و بازسازی دارد.

او اضافه کرد: در کمیته برنامه ریزی سال جاری، یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی بنای رئیس المجاهدین در نظر گرفته شده که امیدواریم با احیای مقبره این شخصیت تاریخی، علاوه بر گرامی داشت یاد و خاطره او، شاهد حضور گردشگران برای بازدید از این بنای تاریخی باشیم.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در این جلسه گفت: مقبره تاریخی رئیس المجاهدین پس از بازسازی می تواند به یکی از ظرفیت های مهم گردشگری استان تبدیل گردد.

او اضافه کرد: هر زمان که متولیان این بنا سرایداری را برای آن معین نمایند و مشکل آب این مکان برطرف گردد، بازسازی و استحکام بخشی دیوارهای پیرامونی بنا توسط این اداره کل شروع خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 803

به "مقبره رئیس المجاهدین در آبیک بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقبره رئیس المجاهدین در آبیک بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید