مضرات جوشاندن آب بیش از یک بار

به گزارش بلندانیوز، باشگاه خبرنگاران/ بسیاری از افراد در زندگی روزمره برای تهیه چای و رقیق کردن شیر خشک نوزاد، آب سردشده کتری را به طور مجدد می جوشانند و مصرف می کنند.

مضرات جوشاندن آب بیش از یک بار

کارشناسان تغذیه درباره پرهیز از چنین کاری به دلیل افزایش غلظت نیترات و در معرض خطرقرار دریافت سلامت مصرف کننده هشدار می دهند. زیرا بسیاری از افراد آب موجود در کتری و سماور را تعویض نمی کنند و در صورت کم شدن آب، تنها کمی بیشتر آب به آن اضافه می کنند. که کاری بسیار نادرست است.

شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: بیشتر افراد بر این باورند که جوشاندن آب در دفعات زیاد، از نظر تغذیه ای شرایط بهتری پیدا می کند. اما باید نسبت به تغییر و تفاوت هایی که در اثر جوشاندن آب ایجاد می شود آگاه باشیم. در واقع جوشاندن آب در مرحله اول باعث از بین رفتن میکروب های موجود می شود و تاثیر مثبت این کار حائز اهمیت است.

او در ادامه گفت: زمانی که از آب لوله کشی استفاده می کنیم و از نظر بهداشتی ایمن و قابل اطمینان است، موضوع میکروبی آب جایگاهی ندارد. از جمله تغییراتی که در اثر جوشاندن مجدد آب ایجاد می شود، می توان به افزایش غلظت املاح با فرآیند تبخیر اشاره کرد و این در صورتی است که بعضی از املاح برای سلامتی بدن، مضر محسوب می شوند.

افزایش غلظت نیترات با جوشاندن مجدد آب

این رژیم شناس و متخصص تغذیه اعلام نمود: از جمله عوارض جوشاندن مجدد آب می توان به افزایش غلظت نیترات و نیتریت ها اشاره کرد که در نهایت به افزایش احتمال ابتلا به انواع سرطان ختم می شود. همچنین با جوشاندن چندباره آب، میزان اکسیژن کاهش پیدا می کند و در این صورت گوارایی آب کاسته می شود. از جمله عوارض این کار می توان به حذف بعضی از املاح و مواد معدنی مفید مانند کلسیم و منیزیم اشاره کرد.

شهاب اولیایی در خاتمه مطرح کرد: بهتر است جوشاندن آب را یک مرتبه در نظر بگیریم. همچنین زمان جوشیدن آب طولانی نباشد تا از کیفیت آن کاسته نشود.

منبع: همگردی
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 779

به "مضرات جوشاندن آب بیش از یک بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مضرات جوشاندن آب بیش از یک بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید