مشکل فولاد میبد مدیریتی است، کشف معدن 200میلیون تنی سنگ آهن دربافق

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد میرمحمدی در این نشست ابتدا از میزان فعالیت های اجرا شده در هشت محور مورد توجه خود که از ابتدا آنها را اصل و اساس کار خود قرار داده بود، سخن گفت و سپس به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مشکل فولاد میبد مدیریتی است، کشف معدن 200میلیون تنی سنگ آهن دربافق

آب، گردشگری، منابع طبیعی، بهداشت و سلامت، صنایع و معادن، انرژی خورشیدی، علم و فناوری از محورهای مهم عملکرد استاندار یزد در دولت یازدهم است.

آب همچنان مسئله اول استان یزد است

استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه مسئله اول استان یزد همچنان مسئله آب است و به دنبال تدابیری برای مقابله با کم آبی هستیم، مطرح کرد: ضمن اینکه موضوع احداث سد در بهشت آباد و انتقال آب در دست پیگیری است و گزارش های خوبی نیز از طرح مطالعاتی آن ارائه شده است، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان همچنین انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران نیز در دست مطالعه است.

سیدمحمد میرمحمدی، مدیریت مصرف آب به ویژه در حوزه کشاورزی را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: کوشش شده با معرفی روشهای نوین آبیاری به کشاورزان و ارائه تسهیلات به آنها، از هدر رفت آب در بخش کشاورزی تا حد زیادی جلوگیری گردد.

وی، حفر چاه های اضطراری برای مواقع ضروری، پیگیری موضوع باروری ابرها، استفاده از پساب های فاضلاب شهری و ... را نیز از مواردی مطرح کرد که می توان در برطرف بحران آب در استان یزد راهگشا باشد.

خام فروشی دغدغه اصلی در حوزه صنعت و معدن/ کشف معدن بزرگ سنگ آهن در بافق

میرمحمدی در خصوص معادن استان یزد نیز گفت: خام فروشی یکی از بزرگترین مسائل معادن استان یزد است اما کوشش شده با توجه به اینکه بیشترین ذخائر معدنی استان یزد سنگ آهن است، صنایع جوار معدنی در کنار این معادن احداث گردد به نحوی که اکنون در شهرستان بافق، چهار واد در حال استقرار است و امیدواریم با خرید ماشین آلات مورد احتیاج، چرخه تبدیل سنگ آهن به فولاد کامل و از خام فروشی جلوگیری گردد.

استاندار یزد همچنین با بیان اینکه اکتشافات جدید معدنی نیز می تواند به تقویت واحدهای جوارمعدنی یاری کند، مطرح کرد: به همین دلیل به تازگی یک ذخیره معدنی 200 میلیون تنی سنگ آهن در شهرستان بافق کشف شده که افق روشنی برای صنعت فولاد در استان یزد خواهد بود.

وی در خصوص معادنی که از مدتها قبل تعطیل بود نیز بیان نمود: از جمله این معادن می توان به معدن سرب و روی مهدی آباد اشاره نمود که از سه دهه پیش تعطیل بود اما اکنون عملیات باطله برداری آن در حال اجرا است.

میرمحمدی در خصوص یکی از صنایع استان یزد که از مدتها پیش دچار مسائلی شده است، نیز گفت: مشکل فولاد میبد یک مشکل مدیریتی است و از آنجا که مدیر این واحد به دلیل مسائل اقتصادی در زندان به سر می برد، هنوز نتوانسته ایم به رغم پیگیری های اجرا شده، این واحد را احیا کنیم.

برای حل مشکل فولاد میبد متوسل به دستگاه قضایی شده ایم

وی بیان نمود: با استفاده از راهکارهای مختلف از جمله ارائه وکالت مدیر به شخص مورد اطمینان خود برای انجام امور، مشخص مدیر جدید از سوی مدیر قبلی و... و. در صدد برطرف مسائل این واحد برآمدیم اما سرمایه گذار زیر بار هیچکدام از آنها نرفت و در نهایت نیز موضوع را با دستگاه قضایی عنوان کرده ایم اما هنوز جوابی دریافت نشده است.

میرمحمدی یادآور شد: اگر این امکان فراهم گردد که با رای قاضی، بدهی سرمایه گذار با تملک واحد صنعتی او پرداخت گردد، موضوع تا حد زیادی حل و فصل خواهد شد و این واحد دوباره می تواند به کار خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی اغلب با مسائل مدیریتی دست و پنجه نرم می نمایند، اضافه کرد: احتیاج اصلی واحدهای صنعتی، بهبود و ارتقا مدیریت است و معتقدیم اگر واحدها نتوانند با اطلاعات و دانش روز همراه شوند، با مشکل روبرو خواهند شد و علت تعطیلی بعضی واحدهای تعطیل شده نیز همین بوده است.

مشکل بیکاری در یزد نبود شغل نیست/ رسانه ها فرهنگ سازی نمایند

استاندار یزد در خصوص نرخ بیکاری استان نیز گفت: نرخ بیکاری یزد اکنون کمتر از سایر استانها و 6.7 درصد است ضمن اینکه 60 هزار مهاجر غیربومی و خارجی نیز در استان یزد مشغول به کار هستند.

وی تاکید نمود: به نظر می رسد مشکل اصلی در استان یزد نبود شغل نیست بلکه تغییر فرهنگ کار است زیرا بسیاری از تحصیلکرده ها حاضر نیستند در واحدهای صنعتی، گلخانه و ... که به تخصص آنها احتیاج است مشغول کار شوند و اغلب دنبال مشاغل خاص هستند و بسیاری از مشاغل را در شان خود نمی دانند.

میرمحمدی بیان نمود: به همین دلیل معتقدیم که مشکل بیکاری در یزد بیشتر یک مشکل فرهنگی است و ضروری است رسانه در این زمینه وارد عمل شوند و باید به نحوی عمل گردد که کار و شغل ننگ نباشد بلکه بیکاری برای افراد ننگ باشد.

یزد آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه/ زمان سفر رئیس به جمهور به یزد هنوز مشخص نیست

وی در خصوص انتخابات نیز گفت: همه برنامه ها بر اساس ابلاغیه و برنامه زمان بندی شده وزارت کشور در حال اجرا است و تا به امروز مسئله ای در این زمینه نبوده و امیدواریم مردم استان یزد حضوری بسیار پرشورتر از دوره های قبل در انتخابات مجلس داشته باشند.

استاندار یزد در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص زمان سفر رئیس جمهور به استان یزد نیز گفت: زمان قطعی مشخص نیست اما از رئیس جمهور در جلسات مختلف برای سفر به استان یزد دعوت شده است و از آنجا که زمان سفر قطعی نیست، هنوز برنامه ریزی در استان در این زمینه صورت نگرفته است.

بهره برداری از 292 پروژه به مناسبت هفته دولت در سراسر استان یزد

بهره برداری از 292 پروژه با اعتباری بالغ بر 197 میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت نیز از دیگر خبرهای این نشست خبری بود و قرار است بیش از دو هزار و 400 واحد مسکن مهر نیز در قالب این پروژه ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

استاندار یزد در این نشست همچنین به سئوال خبرنگاران در حوزه های مختلف گردشگری، فضای سبز، منابع طبیعی، انرژی های نو، بهداشت و درمان، شاخصه های اجتماعی و ... پاسخ داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 540

به "مشکل فولاد میبد مدیریتی است، کشف معدن 200میلیون تنی سنگ آهن دربافق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل فولاد میبد مدیریتی است، کشف معدن 200میلیون تنی سنگ آهن دربافق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید