لوکیشن فیلم: اینتر استلار

به گزارش بلندانیوز، این بار با معرفی فیلم اینتر استلار (Interstellar) در قسمتی دیگر از بخش لوکیشن فیلم با شما هستیم. ما در این بخش برای شما مکان های فیلمبرداری بهترین فیلم های جهان را معرفی می کنیم. با ما در خبرنگاران همراه باشید.

لوکیشن فیلم: اینتر استلار

معرفی فیلم Interstellar

فیلم سینمایی اینتراستلار (در میان ستارگان-بین ستاره ای)؛ اثری بی نظیر از کریستوفر نولان، فیلمی علمی که زیاد هم تخیلی نیست. این فیلم را می توان شاهکار جهانی سینمای جهان خطاب کرد (نویسنده: بهترین فیلم که تا بحال دیده ام) .

داستان فیلم در آینده رخ می دهد. در این دوران زمین با آفت های مخرب گیاهی روبرو شده و بحران اکسیژن به شدت زندگی را در زمین تهدید می کند. کوپر (متیو مک کناهی) که سابقا یک خلبان تست پرواز بوده است، هم اکنون به همراه پسر و دخترش در مزرعه شان زندگی می کنند. دختر کوپر به نام مورف (مکنزی فوی) دختری بسیار باهوش است که وابستگی شدیدی به پدرش دارد و کوپر هم نمی تواند لحظه ای خود را جدای از او احساس کند، با این حال کوپر به زودی با یک ایستگاه مخفی روبرو می شوند که در آن فضاپیمایی قرار گرفته است. مدیر این مجموعه دکتر برند (مایکل کین) است که قصد دارد برای نجات بشریت سفینه ای به فضا ارسال کند تا بتواند وارد گودالی شود که در نزدیکی سیاره زحل وجود دارد و راهی برای نجات ساکنان زمین در آن جستجو کند. برند از کوپر می خواهد به همراه یک تیم، هدایت این فضاپیما را بر عهده بگیرند و کوپر نیز علی رغم مسائل شخصی، تصمیم می گیرد برای نجات بشر این فرصت را از دست ندهد .

عوامل فیلم

کریستوفر نولان را می توان یکی از معدود فیلم سازان عصر حاضر دانست که هر بار اراده کرده، جهانی پیچیده ای را که در ذهنش ساخته به راحتی به سینما آورده و به تصویر کشیده است. بهترین مثال از این عنوان را می توان فیلم تلقین دانست که احتمالا هیچکس به جز خودِ نولان قادر نبود پیچیدگی های ساختار ذهن را در آن را به ساده ترین شکل ممکن برای مخاطب توضیح دهد و اثری جانانه و بی بدیل خلق کند. نکته جالب در مورد نولان این است که به شدت کار تولید فیلم هایش را مخفیانه انجام می دهد و در برخی مواد بجای استفاده از نام فیلم از نام یکی از فرزندانش به عنوان رمز در مکالمات پیش از تولید استفاده می کند. اما بحث در میان ستارگان به طور کل از دیگر آثار نولان جداست، برای اینکه این بار ابدا قرار نیست با یک داستان تخیلی روبرو باشیم، بلکه بخش زیادی از فیلم برگرفته از مباحث مختلف تعریف شده در جهانی فیزیک و نجوم است که به طور ساده و روان به مخاطب ارائه شده است

نویسنده فیلم نامه: کریستوفر و جاناتان نولان، برادرش، است. او به مدت چهار سال روی فیلم نامه کار کرد. او برای یادگیری علوم، درس نظریه نسبیت را در دانشگاه مؤسسه فناوری کالیفرنیا برای نوشتن فیلم نامه خواند، موسیقی فیلم را هم یار همیشگی اش هانس زیمر انجام داده که در فیلم های اینسپشن و بت من نیز با هم همکاری داشته اند. نکته جالب دیگر در مورد فیلم این است که تهیه کنندگی آن را اماتوماس (Emma Thomas) بر عهده داشته که همسر نولان است. بازیگران این فیلم نیز مت دیموند، انا هتوی، جسیکا چستین، بیل ایروین، الن بریستین و مایکل کین نام برد .

اینتر استلار در کل 663.239.000 میلیون دلار، در برابر بودجه 165 میلیون دلاری خود فیلم فروخته است

نظریه علمی که فیلم بر اساس آن ساخته شده

1.طبق نظریه نسبیت عام انیشتین گرانش باعث تغییر سرعت گذشت زمان می شود برای مثال در فیلم وقتی گروه به سیاره ای رفتند که به شدت تحت تأثیر گرانش سیاه چاله بود زمان برای آنها به نسبت فردی که داخل سفینه ماند بسیار کندتر گذشت. جالب است بدانید که با اندازه گیری تفاوت بسیار اندک دو ساعت کوانتومی با فاصله 0/1 میلی متر از یکدیگر، معین شد پیش بینی نظریه نسبیت عام در مورد کند شدن زمان در اثر میدان گرانشی، درست تر از آنی است که پیش از این تصور می شد. با اندازه گیری یک تفاوت بسیار اندک در دو ساعت کوانتومی، فیزیکدان ها ثابت کردند که یکی از پایه های نظریه گرانش آلبرت اینشتین محکم تر از آنی است که پیش از این تصور می شد. این آزمایش، تازه ترین نمونه از سری آزمایش هایی است که دانشمندان برای موشکافی یکی از پیش بینی های اینشتین انجام داده اند، اینکه ساعت ها در میدان های جاذبه ای قوی تر، آهسته تر کار می کنند.

2. یک سال بعد از ارائه نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین، سال 1916م فلام متوجه شد از حل شوارتزشیلد معادلات اینشتین می توان جواب کرم چاله ای بدست آورد. این نوع کرم چاله ،کرم چاله شوارتزشیلد نامیده شد .

کرم چاله ها ساختارهای فضازمانی پل مانندی هستند که دو ناحیه مجزا از یک فضا زمان یا دوفضا زمان مجزا را به یکدیگر وصل می کنند. کرمچاله ها باعث کوتاه شدن مسافت و زمان لازم برای رسیدن از یک نقطه به نقطه دیگر می شوند یکی از جنبه های جالب کرم چاله ها ، استفاده از آنها برای انجام سفر در فضازمان است. می دانیم که فاصله زمین تا نزدیک ترین ستاره غیر از خورشید، حدود 4سال نوری است، یعنی نور با سرعت 300 هزار کیلومتر بر ثانیه حدود 4 سال طول می کشد تا به این ستاره برسد. حال ما با تکنولوژی امروزه ممکن است بیش از یک میلیون و سیصد هزار سال طول زمان نیاز داشته باشیم تا به این ستاره برویم که برای انسان امر غیرممکنی است. به نظر می رسد با فرض وجود کرم چاله، می توان از یک طرف وارد آن شد و تقریبا بلافاصله پس از خروج از طرف دیگر، در ناحیه ای دوردست از جهان سردرآورد. در این طرح امکان سردرآوردن از جهانی دیگر نیز وجود دارد.

3. سیاه چاله ناحیه ای از فضا-زمان است که جرم در آن فشرده شده است. وجود سیاه چاله ها در نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین پیش بینی می شود. این نظریه پیش بینی می کند یک جرم به اندازه کافی فشرده می تواند سبب تغییر شکل و خمیدگی فضا-زمان و تشکیل سیاهچاله شود. پیرامون سیاه چاله رویه ای ریاضی به نام افق رویداد تعریف می شود که هیچ چیزی پس از عبور از آن نمی تواند به بیرون برشود و نقطه بدون بازگشت است. صفت سیاه در نام سیاه چاله به این دلیل است که همه نوری که به افق رویداد آن راه می یابد را به دام می اندازد

4. بعد زمان برای گرانش محدودیتی ایجاد نمی کند یا به عبارتی برای برسی گرانش به ابعادی فراتر از 4 بعد موجود نیاز است. به همین دلیل ارتباط بین آینده و گذشته در فیلم تنها از طریق گرانش برقرار می شود .

لوکیشن های فیلم

فیلمبرداری این فیلم با دوربین آی مکس و در سال 2013 شروع شد، ابتدا کار از آلبرتا کانادا شروع شد و 4 ماه نیز طول کشید.

استادیومی که بچه ها در آن بیس بال بازی می کردند و طوفان شروع شد، استادیوم سی من بود.

خانه کوپر که طوفان اصلی هم آنجا رخ داد، یک مزرعه 500 هکتاری ذرت در ناتان کراولی کانادا بود

همچنین بخشی از فیلمبرداری که مربوط به صحنه های سیاره یخ زده بود در ایسلند در منطقه کلاستر انجام شد.

موقعیت کلاستر روی نقشه

باقی صحنه ها نیز در کالیفرنیا شامل هتل وستین، بوناونتوره، مرکز کنوانسیون لس آنجلس، کولور سیتی شرکت سونی پیکچرز و یک اقامتگاه خصوصی در التادنا فیلمبرداری شد.

سرپرست جلوه های ویژه گفت که جلوه ای ویژه فیلم، بزرگ تر از فیلم شوالیه تاریکی بر می خیزد یا تلقین نیست، اما برای اینتر استلار افکت ها را اول ساختند و سپس پروژکتورهای دیجیتالی می توانستند آن ها را پشت سر بازیگران به صحنه بیاورند، بنابراین از پرده سبز استفاده نکرده اند

ویدئو پشت صحنه فیلم

امیدواریم شما خوانندگان محترم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. شما می توانید با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد بهتر بخش لوکیشن فیلم همراهی کنید.

منبع: کجارو / parsavosh.ir / youtube.com / fa.wikipedia.org / moviemag.ir
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 170

به "لوکیشن فیلم: اینتر استلار" امتیاز دهید

1 کاربر به "لوکیشن فیلم: اینتر استلار" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن فیلم: اینتر استلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید