قصه تلخ پناهجویان سوری؛ روزی که حلب پناهگاه جنگ زدگان یونان بود

به گزارش بلندانیوز، یک عکس قدیمی از حدود 12 هزار پناهنده یونانی در استان حلب در سوریه بیانگر تکرار تاریخ سرگردانی پناهجویانی است که یک قرن پیش در یونان و این بار در سوریه ورق خورده است.

قصه تلخ پناهجویان سوری؛ روزی که حلب پناهگاه جنگ زدگان یونان بود

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انتشار یک عکس قدیمی از حدود 12 هزار پناهنده یونانی در استان حلب در شمال سوریه که در قرن گذشته از آتش جنگ در کشورشان گریختند، در یک پایگاه اجتماعی موجب شد بعضی با اشاره به شرایط پناهندگان سوری در یونان و کشورهای اروپایی، این عکس را تصادف قرن بدانند.

این عکس قدیمی مربوط به سال 1943 است که در پایگاه آمازون آمریکا به قیمت 11 دلار به فروش گذاشته شده است.

تکرار تاریخ

به نظر می رسد تاریخ بار دیگر به صورتی وارونه تکرار شده است به این معنی که این روزها اخبار خبرگزاری های دنیا و روزنامه های معروف و نیز صفحات تلویزیون و شبکه های اجتماعی پر است از تصاویر سوری هایی که جنگ آنان را از جهنمی که در آن به سر می بردند به سواحل یونان فراری داده است. این شرایط تضادی را به تصویر می کشد که بعضی آن را تصادف قرن نامیدند.

بحران پناهجویان سوری در اروپا

این در حالی است که بحران پناهجویان سوری که از چهار سال جنگ گریخته و به دنبال زندگی امن راهی اروپا شده اند، بر اروپا سایه افکند است.

بسیاری از پناهنجویان سوری در جریان سفر به اروپا در دریا غرق می شوند که آخرین مورد آن یک کودک سوری بود که آب او را به ساحل آورده بود و عکس های او دل مردم دنیا را به درد آورد.

مهاجرات پناهجویان اروپایی به مشرق عربی

در جریان جنگ دنیای دوم در فاصله سالهای 1939 - 1945 که اروپا صحنه جنگ بود، مهاجران اروپایی به امید زندگی امن راهی کشورهای مشرق عربی از جمله سوریه، لبنان، عراق و مصر شدند.

امروز پس از هفتاد سال از آن تاریخ میلیون ها سوری در حالی که با عبور از ترکیه در آرزوی رسیدن به یک کشور اروپایی به ویژه یونان هستند، با بدترین بحران ها دست و پنجه نرم می نمایند.

در واقع ترکیه گذرگاه عبور پناهجویان سوری به کشورهایی مانند آلمان، اتریش و کشورهای حوزه اسکاندیناوی به شمار می آید.

صحنه های دلخراش شرایط سوری ها این روزها یادآور بحران هایی است که یونانی ها در شروع و نیمه قرن گذشته و در جریان جنگ دنیای اول و دوم با آن دست به گریبان بودند.

در آن موقع یونان صحنه جنگ ایتالیا و آلمان بود که در نتیجه آن یونانی ها به طور دسته جمعی راهی کشورهای مشرق عربی شدند.

در ورق خوردن تاریخ این بار سوری ها قربانی هستند

یکی از خوانندگان پایگاه خبری آتن که چه بسا تبعه سوری است، در واکنش به مخالفت بعضی یونانی ها با ورود سوری ها به خاک کشورشان با انتشار یک عکس با عنوان پناهندگان یونانی در حلب یادآور شد که زمانی بود که یونانی ها در کوشش برای مهاجرت به سوریه بودند.

در این عکس تعدادی افراد که لباس مندرس به تن دارند با فرزندان خردسال خود در یک صف در انتظار یاری ها نشان داده می شوند. در ابتدای این صف یک زن دیده می گردد که یک بطری به دست دارد و در کنار ماشین توزیع غذا ایستاده است که روی آن نوشته شده است حدود 12 هزار مهاجر یونانی در حلب اطعام شدند.

این عکس قدیمی که بیانگر درد و رنج پناهجویان یونانی در آن موقع است، درست شبیه درد و رنجی است که سوری ها اکنون در اروپا در آن به سر می برند و علاوه بر این نشان می دهد تاریخ تکرار می گردد اما این بار سوری ها قربانی هستند.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 687

به "قصه تلخ پناهجویان سوری؛ روزی که حلب پناهگاه جنگ زدگان یونان بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه تلخ پناهجویان سوری؛ روزی که حلب پناهگاه جنگ زدگان یونان بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید