قانون اتحادیه اروپا برای هوش مصنوعی سختگیرانه تر می گردد

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، توافقنامه مذکور مسیر را برای ایجاد نخستین قانون جامع این فناوری فراهم می نماید.

قانون اتحادیه اروپا برای هوش مصنوعی سختگیرانه تر می گردد

کمیسیون اتحادیه اروپا تهیه پیش نویس قانون هوش مصنوعی را از 2 سال قبل شروع کرد تا این فناوری نوظهور را تنظیم کند. اعضای مجلس اروپا توافق نموده اند پیش نویس قانون را برای مرحله بعدی ارائه نمایند که سه گانه نام دارد. طی مرحله مذکور قانونگذاران اتحادیه اروپا و کشورهای عضو، جزئیات نهایی لایحه را آنالیز می نمایند.

براساس پیشنهاد مذکور ابزارهای هوش مصنوعی با توجه به سطح ریسک شان از گروه ریسک اندک تا محدود، بالا و غیرقابل قبول دسته بندی می شوند. بخش های نگران نماینده این ابزارها شامل نظارت بیومتریک، توسعه اخبار جعلی یا زبان های تبعیض آمیز هستند.

هنگامیکه ابزارهایی با ریسک بالا منع نمی گردد، کاربران آنها باید در مورد انجام عملیاتشان به شدت شفاف عمل نمایند.

شرکت هایی که ابزارهای هوش مصنوعی مولد(مانند چت جی پی تی) را به کار می گیرند نیز باید هرگونه محتوای مشمول قانون حق انتشار که برای توسعه سیستم شان به کار می رود را افشا نمایند.

به گفته یک منبع مطلع این الزام اخیرا و طی 2 هفته گذشته به لایحه افزوده شده است. بعضی اعضای کمیته در اصل پیشنهاد نموده بودند استفاده از محتوای مشمول قانون حق انتشار در توسعه مدل های هوش مصنوعی مولد منع گردد، اما به علت الزامات شفافیت این پیشنهاد مورد قبول واقع نشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2030

به "قانون اتحادیه اروپا برای هوش مصنوعی سختگیرانه تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون اتحادیه اروپا برای هوش مصنوعی سختگیرانه تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید