فضانورد اماراتی به زمین بازگشت

به گزارش بلندانیوز، نیک هگ (Nick Hague) فضانورد ناسا و الکسی اوچینین(Alexey Ovchinin) از روسکاسموس و هزاع علی المنصوری (Hazzaa Ali Almansoori) شهروند اماراتی به زمین رسیدند.

فضانورد اماراتی به زمین بازگشت

هزاع علی المنصوری شهروند اماراتی دقایقی پیش همراه دو فضانورد دیگر توسط فضاپیما سایوز ام اس 12 (Soyuz MS-12 spacecraft) به زمین رسیدند. آنها در شهر جزقازغان کشور قزاقستان فرود آمدند و بدین ترتیب دقایقی پیش سفر 8 روزه هزاع علی المنصوری شهروند اماراتی به فضا، خاتمه یافت.

25 سپتامبر جسیکا میر (Jessica Meir) فضانورد آمریکایی ناسا، اولگا اسکریوپوچکا (Oleg Skripochka) فضانورد روس سازمان فضایی فدرال روسیه و هزاع علی المنصوری (Hazzaa Ali Almansoori) شهروند اماراتی سوار بر موشک سایوز MS-15 از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان راهی ایستگاه فضایی بین المللی شدند.

هزاع علی المنصوری که یک شهروند اماراتی است 25 سپتامبر همراه با دو فضانورد دیگر راهی ایستگاه فضایی شد تا به اولین عرب زبان تاریخ تبدیل گردد که به ایستگاه فضایی بین المللی سفر نموده است. هزاع علی المنصوری که 35 سال سن دارد، اولین فرد عرب زبانی است که از ایستگاه فضایی بین المللی بازدید کرد.

این فضانورد در تاریخ های 27 سپتامبر، 29 سپتامبر، 30 سپتامبر مصاحبه هایی داشت.

این شهروند اماراتی بعد از طی مراحل مختلف از بین چند هزار داوطلب برای این ماموریت تاریخی برگزیده شده بود. وی اولین عرب زبان تاریخ است که به ایستگاه فضایی بین المللی سفر نموده است. وی طی این سفر با 8 فضانورد دیگر با ملیت های مختلف در ایستگاه فضایی بین المللی قرار داشت و با پوشیدن دشداشه از فرهنگ امارات متحده عربی برای دیگر فضانوردان تعریف کرد.

این شهروند اماراتی در سفر یک هفته ای به ایستگاه فضایی بین المللی، سه تماس تصویری با زمین برقرار کرد.

5 مهر وی اولین تماس تصویری خود با زمین را گرفت و به سوالات هموطنان خود پاسخ داد. این تماس در مرکز فضایی محمد بن رشید انجام شد و صدها اماراتی حضور بهم رساندند تا با اولین فضانورد همزبان خود که به ایستگاه فضایی بین المللی سفر نموده ارتباط برقرار نمایند. در این تماس 25 دقیقه ای، هزاع علی المنصوری برای نشان دادن اثر جاذبه صفر، میکروفن را از دستان خود رها کرد تا میکروفن در هوا معلق بماند.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات متحده عربی اولین کسی بود که با المنصوری صحبت کرد.

شیخ محمد اظهار کرد، ما در میان ستاره ها هستیم و شما اولین نفری هستید که این کار را انجام داده و همیشه اولین های هر کاری به خاطر می مانند.

وی اضافه نمود، قرار است ما کاروانی از فضانوردان اماراتی را داشته باشیم که موفقیت شما را تکرار خواهند کرد.

المنصوری هم در پاسخ اظهار کرد، خداوند نگه دار شما باشد که باعث می شوید ما همیشه در رده های اول باشیم. از شما سپاسگزارم که برای جوانان اماراتی چنین فرصت هایی را فراهم می کنید.

وی ادامه داد، زمانی که به جو زمین رسیدیم، احساسی غیر قابل توصیف داشتم و بهترین حس را زمانی پیدا کردم که زمین را از فضا مشاهده کردم. این چشم انداز باورنکردنی بود. وقتی هم که امارات متحده عربی را دیدم، بهترین احساسی بود که تاکنون در زندگی ام تجربه نموده ام.

شیخ محمد هم گفت: امارات به مریخ هم خواهد رفت. ما به شما قول می دهیم که با عزمی استوار بتوانیم به مریخ هم سفر کنیم.

پس از صحبت های شیخ محمد، دانش آموزان حاضر در مراسم از المنصوری سوال پرسدیدند و احساس وی را جویا شدند.

در این سفر نیک هگ فضانورد آمریکایی ناسا نیز به زمین بازگشت و ماموریت 200 روزه او خاتمه یافت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 175

به "فضانورد اماراتی به زمین بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانورد اماراتی به زمین بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید