ضرغامی: رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد دنبال حل مسائل کشور است ، مانوری ملی برای خلق ثروت از علم

به گزارش بلندانیوز، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد رویداد ملی گام دوم دانشگاه را در مقیاس عمل در پی برطرف مسائل و مسائل کشور معرفی کرد.

ضرغامی: رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد دنبال حل مسائل کشور است ، مانوری ملی برای خلق ثروت از علم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با گذر زمان و رشد فناوری های پیشرفته در کشور، دیگر دانشگاه ها نمی توانند همانند سابق و طبق سنت های گذشته فعالیت هایشان را مدیریت نمایند مثلا در همین شرایط شیوع بیماری منحوس کرونا اگر دانشگاه ها کلاس های آموزشی خود را مجازی نمی کردند و ترم های تحصیلی یکی پس از دیگری به صورت غیرحضوری مدیریت نمی شد معین نبود که در این دو سال اخیر چگونه باید جوانان و نوجوانان آموزش می دیدند.

اما همه چیز تنها همین آموزش حضوری و مجازی نیست، شیوه فعالیتی دانشگاه ها در کشور های مختلف سال هاست که تغییر نموده و توجه به مهارت و کارآفرینی جای سرفصل های درسی تئوری و قدیمی را گرفته است که متاسفانه خیلی از دانشگاه های کشور ما هنوز به این مهم پی نبرده اند.

جذب دانشجو با حرکت دانشگاه ها به سمت کارآفرینی

توجه به کارآفرینی و مهارت آموزی در جذب دانشجویان و تربیت نیروی انسانی کارآمد برای ورود به بازرکار و برطرف احتیاج های اساسی جامعه یکی از مهمترین نکاتی است که دانشگاه ها به سمت آن در حرکتند، چون درحال حاضر جوانان می دانند که صرفا با تحصیل و داشتن یک مدرک دانشگاهی هیچ جایی در بازارکار ندارند و آینده شغلی آن ها بعد از اینهمه زحمت و تحصیل معین نیست.

بعنوان مثال دانشگاه های غیردولتی همانند دانشگاه آزاد اسلامی طی سال های اخیر با مشکل جذب دانشجو روبرو هستند و جوانان با تورم فعلی و قیمت های سرسام آور شهریه زیاد میل و رغبتی به تحصیل در اینگونه دانشگاه ها نشان نمی دهند. اما اگر دانشگاه ها شیوه فعالیتی خود را تغییر دهند بدون شک دانشجویان امیدوار به داشتن آینده ای درخشان به سمت آن ها جذب خواهند شد.

رویداد گام دوم دانشگاه آزاد، مانوری ملی

براین اساس دانشگاه آزاد اسلامی حرکت خود به سمت کارآفرین شده را جدی گرفته و معتقد است اگر به دانشجو مختصات کارآفرینی و تخصص در حوزه های مختلف را آموزش دهد، قطعا اقبال مردم به دانشگاه آزاد افزایش خواهد یافت. بنابراین معاونت فناوری و نوآوری، طراحی های لازم برای برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارتاپ و هزار شرکت فناور و خلاق را انجام و زمینه برگزاری آن را فراهم کرد.

در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد هزار مورد از بهترین و بهترین زیرساخت های آزمایشگاهی، کارگاهی و گروه های پژوهشی، هزار مورد از استارتاپ و ایده هایی که در دانشگاه آزاد انتخاب شده اند و بعلاوه هزار مورد از شرکت های خلاق و فناور که در دانشگاه آزاد فعالیت می نمایند، در قالب یک مانور ملی در این رویداد حاضر خواهند شد.

وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی را نقطه عطف حرکت این دانشگاه در راستا کارآفرینی و حل مسئله بیان کرد و گفت: رویداد ملی گام دوم دانشگاه در مقیاس عمل در پی برطرف مسائل و مسائل کشور است. بر همین اساس شناسایی دقیق ظرفیت های موجود و گلچین بهترین های حاضر در دانشگاه جهت ارائه در این رویداد بزرگ با موضوع شعار 1000 گروه پژوهشی و زیرساخت، 1000 ایده و استارت آپ و 1000 شرکت فناور و خلاق بر اساس مختصات کارشناسی شده و پارامتر های دقیق در حال اجرا است.

رویداد گام دوم دانشگاه آزاد در قامت موتور پیشران سرمایه گذاری برگزار می گردد

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سند تحول و تعالی این دانشگاه بیان کرد: استراتژی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد بر اساس نمودار حرکتی ترسیم شده در سند تحول و تعالی دانشگاه مدون شده است و با شبکه سازی از متخصصین حوزه های مختلف کارآفرینی، فناوری و نوآوری، این رویداد را در قامت موتور پیشران سرمایه گذاری و خلق ثروت از علم برگزار خواهیم کرد.

وی ارتباط بخشی میان پتانسیل موجود در دانشگاه آزاد اسلامی با بخش های مالی دارای نواقص و مسائل موجود در کشور را با هدف برطرف موانع کارآفرینی و پیشرفت یکی دیگر از اهداف اساسی این رویداد بیان کرد و ادامه داد: رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها مانوری برای شناساندن توفیقات و پتانسیل این دانشگاه به اهالی علم و فناوری و مسئولین کشور است، بلکه در بردار فعالیت بنگاه های کلان مالی کشور نیز نقش آفرینی خواهد نمود.

برطرف موانع فراوری

به گفته ضرغامی، برقراری ارتباط میان استارت آپ ها و شرکت های سرمایه گذاری دانشگاه با مدیران و فعالان مالی خارج از دانشگاه همانند کاتالیزور، پنجره های جدیدی را به سوی برطرف موانع فراوری خواهد گگردد.

دبیر رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شور و اشتیاق واحد ها برای حضور پررنگ و موثر در این رویداد توضیح داد: مشوق های در نظر گرفته شده برای واحد های برتر در رویداد و بعلاوه انگیزه فراوان واحد ها برای معرفی ظرفیت هایشان جهت برطرف مسائل کشور از راستا ارتباط گیری با صنایع مختلف و به موازات آن بی احتیاج کردن واحد های متبوع به شهریه سبب شده تا واحد ها برای شناسایی و گلچین پتانسیل های موجود با دقت نظر بالایی وارد عمل شوند.

دانشگاه پیروز باید در زمینه تبدیل علم به ثروت حضور فعالانه داشته باشد

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد قرار گرفتن ایران در رتبه 60 حوزه فناوری و نوآوری را زیبنده کشور و مردم ندانست و تاکید نمود: یکی از مولفه های دانشگاه پیروز در عصر حاضر حضور فعالانه در عرصه تبدیل علم به ثروت با بکارگیری شاخصه های فناورانه و نوآورانه است. دانشگاه آزاد اسلامی در میدان عمل ثابت نموده در پی تحقق این مهم بوده و برای این کار تمام ظرفیت خود را در رویداد ملی گام دوم پای کار خواهد آورد تا تحولی قابل اعتنا در عرصه تلاقی علم و صنعت باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1808

به "ضرغامی: رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد دنبال حل مسائل کشور است ، مانوری ملی برای خلق ثروت از علم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی: رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد دنبال حل مسائل کشور است ، مانوری ملی برای خلق ثروت از علم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید