شیوه نامه همکاری بین سازمانی الگوسازی در علوم پزشکی تدوین شد

به گزارش بلندانیوز، با هدف الگوسازی و تکریم افراد شاخص در حوزه های مختلف علوم پزشکی، شیوه نامه همکاری بین پنج نهاد آموزش پزشکی تدوین شد.

شیوه نامه همکاری بین سازمانی الگوسازی در علوم پزشکی تدوین شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شیوه نامه همکاری بین سازمانی الگوسازی در علوم پزشکی تدوین شد. این شیوه نامه بین معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی و دانشجویی و صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی و فرهنگستان علوم پزشکی تدوین شد.

علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در جلسه امضای این شیوه نامه همکاری گفت: پروژه مستند مسیحا دم که با هدف الگوسازی و تکریم افراد شاخص شکل گرفت و به لطف خدا بسیار مورد توجه واقع شد که بازخورد های خوب و انتقاد های سازنده ای دریافت کرد که بسیار ارزشمند است لذا با تکریم افراد شاخص می توانیم به هدف نهایی که همان الگوسازی است دست یابیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در انتخاب افراد برای مستند مسیحادم شاخص های از پیش تعیین شده ای تعیین شده بود و کوشش شد با توجه به اهمیت فضای مجازی به عنوان وسیله ارتباطی مورد توجه جامعه، کلیپ های 2 تا 3 دقیقه ای در فضای مجازی منتشر گردد.

وی تاکید نمود: با توجه به دستاورد های خوب این مستند می توان این راه را ادامه داد و ضمن تاکید بر الگوسازی به عنوان هدف اصلی این پروژه ضروری است آن را به سایر اقشار حوزه علوم پزشکی تسری داد.

حق دوست اضافه نمود: این اقشار اعم از دانشجویان نخبه و برجسته ای که در شهرستان ها در حال خدمت هستند، دانشجویانی که در کار های عام المنفعه فعال هستند و یا پزشکان جوانی که در شهرستان های دور دست و محروم به کار و فعالیت می پردازند هستند می توان از آن ها تقدیر کرد، زیرا در شهرستان ها افراد ارزشمندی حضور دارند که نباید از آن ها غافل شد.

وی با بیان اینکه خانواده سلامت در جریان های مختلف اجتماعی اعم از کرونا، جنگ، زلزله و ... نقش های خیلی مهمی ایفا نموده است، اظهار کرد: این نقش ها می تواند الهام بخش باشد و با همان هدف الگوسازی برای آن ها سناریوسازی گردد و هماهنگی های مختلفی در این راستا اجرا شده که از آن جمله می توان به انیمیشن سازی به منظور تکمیل آموزش بخش بالینی و یا تدارک سامانه پاسخگویی جهت پاسخ به احتیاج های آموزشی و روانشناسی دانشجویان اشاره نمود.

در ادامه محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن ابراز خرسندی از هماهنگی های به عمل آمده در راستای ارائه کار های ارزشمندتر، آمادگی خود را جهت همکاری در حوزه دانشگاه، انجمن های علمی و سازمان نظام پزشکی گفت.

فرهنگ سازی اولیمن ماموریت فرهنگستان علوم پزشکی

محمدعلی محققی معاون فرهنگستان علوم پزشکی نیز با اشاره به فرهنگ سازی به عنوان اولین مأموریت فرهنگستان علوم پزشکی گفت: فرهنگستان با تمامی امکانات خود اعم از صوتی، مجازی و انتشاراتی در خدمت این پروژه است و با توجه به اجتماع شخصیت های پیشکسوت در فرهنگستان علوم پزشکی، امکان دسترسی به این عظیمواران تسهیل می گردد.

محققی اضافه نمود: موضوعات کلان مانند شبکه بهداشت، در فرهنگستان بسیار مورد توجه است و نقش بهورزان و پزشکان عمومی در نقشه پزشکان خانواده در این حوزه بسیار مهم است لذا به مکانیسم های ریشه داری احتیاج است که با یاری آن ها بتوان این ضرورت ها را شناسایی کرد و با همه دشواری های حاصل از تحریم ها و مسائل ناشی از کرونا و ... به آن پرداخت.

وی اعلام کرد: نقش صدا و سیما در ارتقای سلامت مردم یک نقش محوری است و امیدواریم این شیوه نامه، زمینه ساز جلب اعتماد مردم به صدا و سیما گردد تا مردم پیغام های سلامتی مورد احتیاجشان را از مراجع صداوسیما دریافت نمایند.

معاون فرهنگستان علوم پزشکی ادامه داد: پایه گذاری ها بسیار مهم است و بسیاری از شخصیت های عظیم مانند نصرالله سیار بنیانگذار بانک خون در شرایط دشواری کار هایی را پایه گذاری کردند و در نهایت گمنامی از جهان رفتند که باید به جامعه معرفی شوند و حق آن ها ادا گردد؛ لذا ضروری است در فرآیند الگوسازی، جهت گیری فرهنگ و سلامت مردم مد نظر باشد و هدفمند راهنمایی گردد.

موانع و مسائل پیش روی افراد شاخص به طور کامل تبیین گردد

در این جلسه سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به الگوسازی به عنوان یکی از اهداف معاونت فرهنگی گفت: خوشبختانه این الگوسازی در سایت خبری معاونت فرهنگی و دانشجویی (مفدا) از قبل اجرا شده و دانشجویانی که کار های ویژه و امتیازات ویژه ای در حوزه علمی و فرهنگی نسبت به سایرین داشتند معرفی شده اند.

وی اضافه نمود: باید در جریان تکریم افراد شاخص، موانع و مسائل پیش روی آن ها نیز به طور کامل تبیین گردد تا ضمن اینکه مخاطب جوان بتواند ارتباط کامل را با این اساتید برقرار نمایند دستاوردی نیز برای سیاستگذاران در سطح کلان به همراه داشته باشد و مانع زدایی گردد.

مسیحا دم ابزاری برای معرفی افراد خاص به افراد عام

بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با تاکید بر اجتماع محور بودن، سلامت محور و عامه پسند بودن برنامه مسیحا دم از آن به عنوان ابزاری جهت معرفی افراد خاص به افراد عام جامعه یاد کرد وتصریح کرد: معرفی بعضی از افراد خاص با محدودیت هایی مانند معلولیت می تواند به ابعاد اجتماعی و فعالیت های فرهنگی این مستند بیافزاید.

ایجاد همزادپنداری با معرفی دانشجویان پیروز

پروین پاسالار مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت نیز گفت: ضروری است در تهیه فیلم های مستند و معرفی افراد شاخص، فردی حضور داشته باشد تا توضیحاتی را در اهمیت کار مصاحبه شونده ارائه بدهد.

وی اضافه نمود: معرفی دانشجویان پیروز و پیشکسوت نیز تاثیر بسیاری بر سایر دانشجویان دارد، زیرا همزادپنداری بیشتری رخ می دهد.

گفتنی است؛ شیوه نامه همکاری بین سازمانی برای الگوسازی در حوزه علوم پزشکی در شش بند تدوین و تصویب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1470

به "شیوه نامه همکاری بین سازمانی الگوسازی در علوم پزشکی تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه همکاری بین سازمانی الگوسازی در علوم پزشکی تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید