شربت های سرفه سمی دوباره حادثه آفریدند

به گزارش بلندانیوز، سازمان جهانی بهداشت از مقامات هندی خواسته است برای یافتن منشا شربت سینه های آلوده که به مرگ بچه ها در کشور آفریقایی کامرون منجر شده است، یاری نمایند.

شربت های سرفه سمی دوباره حادثه آفریدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز سازمان دنیای بهداشت این هفته هشداری درباره شربتی با نام تجاری نیچرکولد (Naturecold) صادر کرد که در کامرون فروخته می گردد و با مرگ شش کودک در این کشور مربوط شده است. این شربت ها حاوی مقادیر بسیار بالایی از ماده سمی دی اتیلن گلیکول بوده اند.

روی جعبه های شربت نیچرکولد آلوده نام شرکت انگلیسی فراکن اینترنشنال به عنوان فراوریکننده آمده است، اما سازمان ناظر دارویی انگلیس می گوید چنین شرکتی در این کشور وجود ندارد.

سازمان دنیای بهداشت در این هشدار از سازمان ناظر دارویی هند خواسته است که برای دسترسی به شرکت های هندی که ممکن است در این حادثه دخیل باشند، یاری کند. به گفته سخنگوی این سازمان با کشورهای دیگر هم تماس گرفته شده است.

هشدار درباره شربت نیچرکولد آخرین مورد از هشدارهای مشابه در ماه های اخیر درباره شربت سینه های آلوده فروخته شده در سراسر دنیا است.

در سال 2022 داروهایی سمی با مرگ بیش از 300 کودک د رگامبیا، ازبکستان و اندونزی مربوط شدند. یک هشدار دیگر سازمان دنیای بهداشت در ابتدای سال جاری درباره داروهای آلوده یافت شده در جزایر مارشال و میکرونزی در اقیانوس آرام بودند، اما هیچ موردی از مرگ در این مورد گزارش نشد. سازمان دنیای بهداشت می گوید تهدید ناشی از این داروهای آلوده ادامه دارد.

این شربت های آلوده بوسیله سازندگان متفاوت فراوری شده بودند، اما در سه مورد از چهار حادثه این داروها ساخت هند بودند. مرگ بچه ها در اندونزی به شربت های ساخت داخل مربوط شدند.

سازمان دنیای بهداشت می گوید این الگو به معنای آن است که برای تحقیق درباره حادثه در کامرون کار کردن با مقامات هندی اولویت بالایی دارد. این سازمان قبلا گفته بود که کوشش ها برای آنالیز بیشتر حوادث مربوط به شربت سینه ها و زنجیره فراوری آنها به دلیل ندادن اطلاعات بوسیله مقامات و شرکت های داروسازی به بن بست رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2067

به "شربت های سرفه سمی دوباره حادثه آفریدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شربت های سرفه سمی دوباره حادثه آفریدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید