سیاستمدار آلمانی: برلین به تحریم های آمریکا علیه نورد استریم2 پاسخ می دهد

به گزارش بلندانیوز، یکی از سیاستمداران حزب چپ های آلمان، در مصاحبه ای عنوان نمود که برلین احتمالا به تحریم های آمریکا علیه پروژه خط لوله نورد استریم2 پاسخ خواهد داد.

سیاستمدار آلمانی: برلین به تحریم های آمریکا علیه نورد استریم2 پاسخ می دهد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، کلاوس ارنست از حزب چپ های آلمان امروز (سه شنبه) در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا، گفت برلین ممکن است به تحریم های آمریکا علیه پروژه نورد استریم2 پاسخ دهد.

به نوشته خبر گزاری اسپوتنیک، کلاوس ارنست که از اعضای کمیته بوندستاگ در امور مالی و انرژی در آلمان است، امروز در مصاحبه با این روزنامه روسی، در خصوص طرح ارائه شده توسط بعضی سناتور های آمریکایی برای تحریم تمام شرکت های مرتبط با پروژه نورد استریم2، گفت: تهدید جدید آمریکا برای اعمال تحریم های برون مرزی علیه این پروژه، نمی تواند به عنوان اقدامی محبت آمیز در نظر گرفته گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: این (اقدام آمریکا)، زیر پا گذاشتن خودمختاری آلمان و اتحادیه اروپاست.

پنج شنبه هفته گذشته (شانزدهم خردادماه) چند سناتور آمریکایی طرحی را ارائه کردند و خواهان تحریم تمام شرکت های همکار با پروژه نورد استریم2 شدند.

به گزارش بعضی رسانه های خبری، تد کروز، جین شاهین و جان باروزو از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به همراه تام کاتن و ران جانسون، دو سناتور دیگر این مجلس، پنجشنبه هفته گذشته طرحی را معرفی کردند که خواهان تحریم تمام شرکت های همکار با پروژه نورد استریم2 است.

بر اساس این طرح تمام شرکت هایی که ارائه نماینده گواهینامه، خدمات بیمه و تجهیزات بندرگاهی به پروژه نورد استریم2 روسیه باشند تحریم خواهند شد.

ارنست در ادامه این مصاحبه هشدار داد که اگر این (طرح) متوقف نگردد، کشورش مجبور خواهد شد اقداماتی جدی را برای محافظت از خود نظر در بگیرد، برای مثال تعرفه هایی بر گاز طبیعی آمریکا اعمال خواهد نمود.

اسپوتنیک در ادامه نوشت، تیمون گریملز، یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز موضع این قانون گذار آلمانی را تکرار کرد و به روزنامه ایزوستیا گفت که تحریم های جدید آمریکا احداث خط لوله نورداستریم 2 را متوقف نخواهد نمود.

اظهارات این قانونگذاران آلمانی بعد از اینکه شبکه خبری بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که گروهی دو حزبی از سناتور های آمریکایی قصد دارند طرحی را برای تحریم شرکت های بیمه همکار با پروژه نورد استریم 2 معرفی نمایند، مطرح شد.

طرح معرفی شده از سوی این قانون گذاران روشن نموده که تحریم هایی که به پروژه نورد استریم2 مربوط می شوند بر کشتی هایی اعمال خواهد شد که در نصب تمامی خطوط لوله در این پروژه فعالیت می نمایند.

این تحریم ها همچنین بر (شرکت هایی) که تهیه این کشتی ها را تسهیل می نمایند، یا تجهیزات بند ر گاهی و یا امکان اتصال این خطوط را برای این کشتی ها فراهم می نمایند نیز اعمال خواهد شد.

بر اساس گزارش هایی، این تحریم ها همچنین شامل حال شرکت هایی خواهد شد که ارائه نماینده گواهینامه به نورداستریم2 به منظور شروع عملیات هستند.

نورد استریم 2 یک پروژه مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی است و این خط لوله قرار است 1.942 تریلیون فوت مکعب گاز را در سال از روسیه و به وسیله آب های منطقه ای یا مناطق انحصاری مالی دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد به آلمان منتقل کند.

آمریکا در این زمینه کوشش داشته تا به هرقیمتی از پروژه گازی نورد استریم 2 جلوگیری کند. این کشور به همراه بعضی کشورهای اروپایی مدعی است که این پروژه اهرمی را برای مسکو در اتحادیه اروپا به وجود می آورد و به همین دلیل، در سال 2019، تحریم هایی را علیه شرکت هایی وضع کرد که در این پروژه مشارکت داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 800

به "سیاستمدار آلمانی: برلین به تحریم های آمریکا علیه نورد استریم2 پاسخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستمدار آلمانی: برلین به تحریم های آمریکا علیه نورد استریم2 پاسخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید