تور ارزان بلغارستان: سوغاتی های بلغارستان؛ یادگاری از آداب و رسوم سرزمین قلعه ها

به گزارش بلندانیوز، سوغات بلغارستان چیست؟ برای دانستن این سوال در خبرنگاران همراه ما باشید.

تور ارزان بلغارستان: سوغاتی های بلغارستان؛ یادگاری از آداب و رسوم سرزمین قلعه ها

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

بلغارستان کشوری مدرن است که علاقه خود به آداب و رسوم کشور خود را حفظ نموده است. به همین علت است که وقتی در خیابان های آن قدم می گذارید و نگاهی به مغاره های آن می کنید، ممکن است با اجناس عجیب و غریب رو به رو شوید. ما در این مقاله چندین نمونه از سوغات این کشور را به شما معرفی می کنیم.

Kukers Mask (ماسک کوکر)

کوکری یک آداب و سنت زمستانی است که از دوازدهم دی ماه تا یازدهم اسفند در سراسر کشور برگزار می گردد. در این بازه زمانی، صدای هزاران زنگوله ی بزرگ در سراسر کشور شنیده می گردد.

هر کس که در این مراسم حضور پیدا می نماید، باید لباس های ترسناک و هیولا مانند بپوشد تا باعث ترسیدن روح های پلید و شرور و رسیدن بهار گردد.

مردم معمولا ماسک های خودشان را درست می نمایند یا از ماسک های پدران و اجدادشان استفاده می نمایند اما شما می توانید این ماسک ها را از مغازه هایی که سوغاتی می فروشند تهیه کنید.

شرنا سول (مخلوطی از چندین ادویه)

در لیست خریدهای خانگی مردم بلغارستان، شرنا سول جزو محبوب ترین ها است. این ادویه مخلوط که از آن در بسیاری از غذاهای بلغاری استفاده می گردد، در همه خانه ها موجود است.

شما می توانید این ادویه را در منطقه ها توریستی با میزان و بسته بندی های مختلف تهیه کنید.

روغن گل رز و محصولات مربوط به آن

بلغارستان یکی از بزرگ ترین و اصلی ترین پرورش دهنده و صادرنماینده روغن گل رز است. اگر در ماه ژوئن (خرداد) به این کشور سفر کردید، حتما سری به فستیوال رز آن بزنید. اگرچه روغن گل رز نماد بلغارستان است، اما شما می توانید تقریبا هرچیزی را که مربوط به این گل می گردد، پیدا کنید. از لوازم آرایش گرفته تا مربای آن.

Gyuveche (جایووش)

جایووش یک قابلمه گلی در دار کوچک است که از آن برای پختن غذا در فر و کوره استفاده می گردد. به این صورت که موادغذایی اعم از گوشت و پنیر و سبزیجات و غیره را به صورت خام در آن می ریزند و در کوره یا فر آن را طبخ می نمایند.

در بلغارستان اگر برای شام میهمان داشته باشند، غذا هایشان را حتما در این قابلمه های گلی درست می نمایند. شما می توانید این قابلمه ها را در مغازه های سوغاتی و فروشگاه هایی که لوازم آشپزخانه می فروشند خریداری کنید.

Chushkopek (چاشکوپک)

تقریبا هر خانواده ای در بلغارستان این وسیله عجیب را در آشپزخانه خود دارد. چاشکوپک به فارسی به معنای فلفل پز است.

چندین سال پیش، مردم در سراسر بلغارستان برای انتخاب شدن این وسیله به عنوان اختراع قرن بیستم رای دادند و با اینکه در این رقابت، اولین کامپیوتر دیجیتالی نیز حضور داشت، چاشکوپک برنده شد. مردم بلغارستان در آن فلفل می پزند و در زمستان از آن استفاده می نمایند (به صورت منجمد یا درون ظروف شیشه ای)

Lyutenitsa (لایونتسا)

لایونتسا یک سس ملی است که هم باید در این کشور آن را امتحان کنید و هم کمی از آن را با خود ببرید. این سس از گوجه فرنگی و فلفل و ادویه مخصوص تهیه می گردد و آن را در کنار گوشت کبابی یا نان استفاده می نمایند. شما می توانید یک شیشه از این سس را در هر فروشگاهی در بلغارستان تهیه کنید.

موسیقی های بلغارستانی

شما می توانید موسیقی های محلی بلغاری را در قالب سی دی تهیه کنید و با خود به خانه ببرید. بعلاوه گروه های موسیقی این کشور، این آثار هنری را با سبک های مختلفی اعم از جاز، پاپ و رپ ریمیکس نموده اند و به فروش می رسانند.

لباس محلی بلغارستان

از دورانی که مردم بلغارستان در زندگی روزمره خود لباس های محلی می پوشیدند، سال ها گذشته است و امروزه این لباس ها به یک میراث و دارایی باارزش تبدیل شده است.

بسیاری از مردم به روستاهای کوچک می فرایند و این لباس ها را برای تکمیل کردن کلکسیون لباس های محلی شان می خرند. اگر شما هم به این لباس علاقه مند بودید باید کمی جستجو و کوشش نموده و کسی که از این لباس ها می فروشد را پیدا کنید.

پنیرهای بلغاری

بلغارستان برای دوست داران پنیر شبیه به بهشت است. به هر فروشگاه و سوپرمارکتی که سر زدید، حتما نگاهی به قفسه پنیرهای آن بیاندازید. مطمئن باشید پنیر مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد.

Martenitsa (مارتنتسا)

اگر در اسفند ماه به این کشور سفر کنید، به شما حسابی مارتنتسا هدیه می دهند. مارتنتسا از دوخته شدن عروسک های نخی سفید و قرمز به یکدیگر ساخته می گردد و مردم بلغارستان مارتنتسا های خود را با یکدیگر معاوضه می نمایند تا به نوعی آمدن بهار را جشن بگیرند.

اگر سفر شما با این دوره مصادف شد، حتما چند مارتنتسا با خود ببرید و به دوستان خود هدیه دهید. نباید فراموش کنید که به آن ها بگویید طبق آداب و رسوم مردم بلغارستان، هر مارتنتسا یک آرزو را برآورده می نماید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1700

به "تور ارزان بلغارستان: سوغاتی های بلغارستان؛ یادگاری از آداب و رسوم سرزمین قلعه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان بلغارستان: سوغاتی های بلغارستان؛ یادگاری از آداب و رسوم سرزمین قلعه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید