سواحل معروف گوا

به گزارش بلندانیوز، سواحل مشهور گوا Goa را بشناسید

گوا یکی از محبوب ترین مکان ها در کشور هند است که در نقشه گردشگری جهان از نظر داشتن سواحل و اقامت گاه های فریبنده و افسون کننده شهرت دارد. در واقع برخی از این سواحل به حدی خاص و شگفت آور هستند که نام خود را در فهرست بهترین سواحل گوا به ثبت رسانده اند. افراد بسیاری دوست دارند که به این سواحل آمده و خوشگذرانی و شادی کنند، از آفتاب آن لذت برده و در دریا به تفریح بپردازند. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این سواحل دیدنی در گوا بزنیم.

سواحل معروف گوا

بهترین سواحل شمالی گوا

گوآیی که از شب زنده داری های بسیار گرمش، بازار هیپی ها hippie markets و زرق و برقش شنیده اید، در واقع شمال گوآ است. بیشترین جستجو و حضور گردشگران در گوا متعلق به بخش شمالی آن از قلعه اگوادا Fort Aguada تا مرزهای ماهاراشترا Maharashtra انجام می شود. از این رو، بهترین سواحل گوآ نیز در بخش شمالی آن قرار گرفته است.

ساحل باگا Baga Beach بهترین ساحل گوا

ساحل باگا معروف ترین ساحل گوا است که به شب زنده داری ها، جشن ها و برنامه های شادی آن و غذاهای دریایی بسیار خوشمزه که دهن هر گردشگری را آب خواهد انداخت، شهرت دارد. این ساحل برای افرادی که از شلوغی و صدای موزیک بلند و شاد، غذاهای متنوع و جشن های پر سر و صدا لذت می برند، یک محل بسیار مناسب محسوب می شود. در واقع ساحل باگا به ارائه غذاهای لذیذ دریایی، نوشیدنی های محلی، وجود همیشگی موسیقی و یک فضای مناسب پر از هیجان و لذت، مشهور است. علاوه بر این وجود نمک بسیار زیاد در این بخش ساحلی باعث شده تا ساحل باگا از امواج بزرگ و سنگینی برخوردار باشد و در نتیجه بازی ها و ورزش های آبی ساحلی در این منطقه از رونق بسیار خوبی برخوردار است.

ساحل کاندولیم Candolim Beach (یکی از بهترین سواحل گوا در داشتن تپه های شنی تمیز)

ساحل کاندولیم نزدیک رودخانه معروف شاهزاده Princess River قرار گرفته و به داشتن طبیعتی دست نخورده و فضایی آرام شناخته شده است. این ساحل محل مناستی برای استراحت و کسب آرامش است و به همین جهت در طول کل سال از سراسر جهان گردشگران بسیاری به این ساحل سفر می کنند. از دلایل شهرت این ساحل می توان به تپه های شنی تمیز آن اشاره کرد که از مهم ترین عوامل جذب گردشگر در این ساحل محسوب می شود. لذت بردن از شگفتی های طبیعت و غواصی در آب از فعالیت هایی است که می شود در این ساحل انجام داد و همین مساله باعث شده تا ساحل کاندولیم یکی از بهترین ساحل های گوآ معرفی شود. اگر در حین سفر به گوا این ده تجربه شگفت انگیز را نداشته باشید، نمی توانید ادعا کنید که به گوا رفته اید .

ساحل کالانگوت Calangute Beach (شناخته شده در داشتن غذاهای دریایی خوب و لذیذ)

ساحل کالانگوت به عنوان ملکه ساحل های گوآ شناخته می شود و دارای شن های درخشان طلایی، کلبه های زیبا و شگفت انگیز است که در آنها نوشیدنی های بسیار خوب و غذاهای لذیذ گوآ ارائه می شود. این ساحل در داشتن کلوپ های بازی، رستوران هایی با سرو غذاهای محلی گوآ، فروشگاه های فروش لباس و پوشاک رنگارنگ شهرت دارد و این عوامل باعث شده تا کالانگوت در فهرست بهترین های گوآ قرار بگیرد. همانطور که گفته شده، ساحل کالانگوت دارای رستوران هایی با سرو غذاهای محلی است بنابراین گردشگرانی که به غذاهای دریایی علاقه مند هستند می توانند در اینجا از خوردن انواع این غذا ها لذت ببرند. خرید کردن نیز در این ساحل از جاذبه های شناخته شده محسوب می شود. بازی های ساحلی به ویژه استفاده از قایق های موتوری و چتربازی در دریا از دیگر فعالیت هایی است که گردشگران است که می توانند از انجام آنها لذت ببرند.

ساحل سینکوئریم Sinquerim Beach (محلی مناسب برای انجام ورزش های آبی)

ساحل سینکوئریم یک ساحل زیبا با سطح گسترده ای از شن های طلایی و پس زمینه ای دیدنی و با ابهت از قلعه اگوادا Fort Aguada است. نام این ساحل در فهرست بهترین ساحل های گوآ در زمینه تفریحات آبی و دیگر فعالیت های ماجراجویانه آبی واقع شده است. شهرت این ساحل بیشتر برای وجود قلعه اگوادا به عنوان نمونه ای کامل از عجایب مهندسی، فانوس دریایی اگوادا و امکانات ورزش های آبی این ساحل است. از فعالیت هایی که گردشگران می توانند در این ساحل انجام دهند به غواصی، یک بازی دریایی به نام سواری بر موز banana ride، چتر بازی و دیگر فعالیت های محبوب و ورزش های آبی خاص اشاره کرد.

ساحل واگاتور Vagator Beach (بهترین ساحل خصوصی گوا)

ساحل واگاتور با صخره های قرمز Red-cliffed Vagator Beach ، ساحلی تمیز و بی سر و صدا بوده و به جهت داشتن زیبایی روستا گونه و طبیعت سبز و قشنگ از بهترین سواحل های گوآ به حساب می آید. مردم، عاشق آرامش این ساحل هستند و ترجیح می دهند تا در امتداد ساحل، از زیبایی های طبیعی و آرامش آن لذت ببرند. در واقع آرامش این ساحل یکی از نقاط مهم جذب گردشگر است و افرادی که نیاز به کسب آرامش در محلی آرام دارند به این ساحل پناه می برند. در این ساحل فرهنگ شاد Rave culture، قلعه چاپورا Chapora Fort که فیلم هندی Dil Chahta Hai را تداعی می کند از مهم ترین عواملی هستند که باعث شهرت ساحل شده اند. از فعالیت هایی که امکان انجام دادنش در این ساحل وجود دارد، می توان به کسب آرامش، قدم زدن و همراهی و پیوستن به گروه فرهنگ شاد ریو اشاره کرد و همچنین گردشگران می توانند به انتخاب دیگر فعالیت های ذکر شده نیز بپردازند. گردشگران و مسافران باید به یاد داشته باشند که هرگز جشنواره مشهور آفتاب سوختگی Sunburn Festival را از دست ندهند. این جشنواره هر ساله در هفته آخر دسامبر برگزار می شود.

ساحل آنجونا Anjuna Beach (مشهور به داشتن صخره های خاص)

در یک سوی این ساحل دریای عرب قرار داشته است و در سوی دیگر درختان نخل و فضای گسترده ای از شن دیده می شود. صخره های غیر معمول این ساحل توانسته اند ظاهری منحصر به فرد را به این محل هدیه کند. در حقیقت ساحل آنجونا یکی از ساحل های معروف برای داشتن موسیقی و جشن های عمومی آن است که شادی و خوشحالی را برای گردشگران به ارمغان می آورد و این دو نکته باعث شهرت فراوان آن شده است. مسافران می توانند به چهارشنبه بازار فلیا Wednesday Flea Bazaar در این ساحل رفته و از بخش های مختلف آن بازدید کنند که در آن طیف گسترده ای از پوشاک، بدلیجات، یادگاری های متنوع و غیره ارائه می شود.

ساحل آرمبول Arambol Beach (مشهور به ساحل خانواده و تعطیلات مقرون به صرفه)

ساحل آرمبول، شمالی ترین ساحل گوا محسوب شده که به عنوان بهشت مسافرانی که سفری کم خرج و مقرون به صرفه را پیش گرفته اند، شهرت دارد. این ساحل دارای کلبه های ساده بوده، بسیار به صخره ها نزدیک است و برای مسافرانی که به دنبال محل های ارزان و مقرون به صرفه می گردند، مناسب است. ساحل آرامبول همچنین از مناظر فوق العاده و غذاهای لذیذ بسیار جذب کننده ای برخوردار بوده و خانواده ها می توانند تعطیلات خود را در این ساحل بگذرانند. این ساحل موارد بسیار زیادی را برای ارائه دارد و باعث شده تا در فهرست بهترین ساحل های گوآ فرار گیرد. این ساحل به داشتن فضایی امن برای بچه ها و نوجوانان و همچنین وجود گارد ساحلی در آن شهرت دارد. پاراگلایدر مشهورترین فعالیت ورزشی این ساحل معرفی می شود.

ساحل مارجیم Morjim Beach (مشهور به داشتن فضایی آرام)

ساحل مارجیم در مناطق سرسبز گوآ قرار گرفته که به ساحل لاک پشت نیز معروف است. ساحلی آرام و بی سرو صدا که گردشگران، برای کسب آرامش به آنجا می فرایند. این ساحل به داشتن محل لانه سازی لاک پشت ریدلی اولیو Olive Ridley Turtles که در بیشتر مناطق ساحل دیده می شود شهرت بسیار دارد. از جمله کارهایی که در این ساحل انجام داد می توان به تماشا کردن پرندگان اشاره کرد چرا که همیشه در طول سال گروه های بسیاری از پرندگان به این ساحل پرواز می کنند. برخی از گونه های نادر پرندگان مانند فاخته Cuckoo، سند پلور Sand Plover، سندپایپر Sandpipers و کینگ فیشر Kingfisher در این ساحل قابل مشاهده هستند.

سواحل کمتر معروف شمال گوا

اگر شما تنها به دنبال محلی آرام برای کسب آرامش هستید، می توانید یکی از ساحل هایی را انتخاب کنید که از شهرت کمتری برخوردار هستند. این سواحل عبارت اند از: ساحل Querim، ساحل Madrem، ساحل Chapora، ساحل Ashwem و ساحل Dona Paula.

بهترین سواحل جنوب گوا

سواحل جنوب گوآ اگر چه بهترین نیستند. اما در آن گزینه های بسیاری برای انتخاب و گذراندن تعطیلات وجود دارد. این سواحل دارای ورزش ها و ماجراجویی های آبی بسیاری هستند. فهرست این مناطق بسیار طولانی است و در اینجا ده ساحل اول این بخش گوآ نام برده می شود: ساحل Colva ، ساحل Palolem ، ساحل Agonda ، ساحل Benaulim ، ساحل Bogmalo ، ساحل Betul ، ساحل Majorda، پروانه ساحل، ساحل Polem و ساحل Patnem.

لازم به توضیح است که بهترین زمان برای بازدید گوا و لذت بردن از سواحل آن ماه های اکتبر تا فوریه محسوب می شود. اگر چه گوآ به عنوان محلی که دارای سواحل متنوع و استراحتگاه های بسیار خوب است در سطح جهان شناخته شده اما پوشش گیاهی سبز آن، بازارهای متنوع و رنگارنگ آن نیز باعث شده تا به یک مرکز جذب گردشگر ملی و بین المللی تبدیل شود. مردم این منطقه بسیار خون گرم و مهربان هستند و همیشه با آغوشی باز از گردشگران و مسافران استقبال می کنند.

منبع: traveltriangle.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 302

به "سواحل معروف گوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحل معروف گوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید