روسیه: صحبت با اوکراین بی فایده است

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران، دیمیتری مدودف نایب رئیس شورای امنیت روسیه در مقاله ای که در روزنامه کامرسانت تحت اسم چرا تماس با دولت فعلی اوکراین بی مورد است به چاپ رسید؛ مقامات کی یف را از بابت وابستگی به بیگانگان مورد انتقاد قرار داد.

روسیه: صحبت با اوکراین بی فایده است

وی در این باره نوشت: مسکو فایده ای در صحبت با کی یف نمی بیند چرا که مقامات فعلی اوکراین کاملاً در قید مدیریت بیگانگان هستند. بنابراین، در سطح روابط بین الملل، هیچ اعتمادی به چنین شرکایی نیست و نخواهد بود. روسیه شکیبا است و منتظر می ماند تا افراد مسئولیت پذیری در اوکراین روی کار بیایند.

مدودف اضافه کرد: اوکراین از سوی کسانی اداره می گردد که سود خود را بر منافع کشورشان ارجحیت می دهند. آنها به شدت وابسته هستند و کشورشان تحت اداره مستقیم بیگانگان است.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه ادامه داد: اوکراین به تزریق نقدینگی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا وابسته است و تحت مدیریت مستقیم واشنگتن قرار گرفته است حال آنکه آمریکا به کی یف احتیاجی ندارد مگر برای تقابل با روسیه.

مدودف به اوکراین هشدار داد: چنین اتحادی شکننده است و به اشاره ای فرو می پاشد.

اظهارات مقام روس در حالی است که چندی پیش، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از آمادگی برای ملاقات با ولادیمیر پوتین همتای روس سخن گفته بود. در مقابل، کاخ کرملین اعلام نمود که بعید می داند این ملاقات طی امسال میلادی (2021) انجام گردد. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در شرح این مطلب گفته بود که هیچ تلاشی برای مشخص محورهای این ملاقات صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1631

به "روسیه: صحبت با اوکراین بی فایده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: صحبت با اوکراین بی فایده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید