راه اندازی سامانه جانمایی و مکان یابی مدارس در البرز

به گزارش بلندانیوز، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: سامانه حامی مکان یابی مدارس باهدف به کارگیری روش های نوین برای مکان یابی مدارس، توجه به ایمنی و تهیه شناسنامه فنی برای تمامی فضاهای آموزشی موجود در این استان راه اندازی شد.

راه اندازی سامانه جانمایی و مکان یابی مدارس در البرز

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، محمد دلاوریان یکشنبه 21 اردیبهشت خاطرنشان کرد: سیستم جدید یک سیستم سامانه ای است که بر اساس برنامه ای نرم افزاری از سوی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و با همکاری سازمان برنامه وبودجه کشور فعال شده است، در این سامانه شناسنامه فنی تمامی فضاهای آموزشی موجود و همچنین زمین های منظور شده برای احداث ساختمان مدارس در استان های مختلف موجود است.

بر اساس این سامانه ساختمان مدارس در نقاطی ایدئال احداث می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز خاطرنشان کرد: خراسان رضوی و شهرستان فردیس به عنوان پایلوت کشوری این طرح انتخاب شده است تا به امروز مدارس به شیوه های سنتی جانمایی شده است.

در قالب این سامانه فاکتورهای مختلف ازجمله فنی، حقوقی، اقتصادی، توجه به مسائل روحی و روانی دانش آموزان یا ایمنی لحاظ می شود و بر اساس محورهای این سامانه نباید مدارس در نزدیکی پمپ بنزین یا آرامستان ها جانمایی شود.

راهبری این سامانه در استان ها بر عهده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز یادآور شد: حدود 30 ارگان و نهاد در ارتباط با مدرسه سازی نقش دارند، سازمان مدیریت و برنامه ریزی در هر استان این ارگان ها و نهادها را موظف می کند تا به نوعی اطلاعات لازم را به نوسازی مدارس ارائه دهند.

تمامی اطلاعاتی که توسط نهادهای مختلف جمع آوری شده است در سامانه حامی مکان یابی فضاهای آموزشی گنجانده می شود و زمانی که قرار باشد مدرسه ای دریک نقطه خاص احداث شود این سامانه پیغام می دهد که امکان ساخت مدرسه در آن مکان درخواستی امکان پذیر است یا شرایط لازم را ندارد.

دلاوریان با اشاره به اینکه ضوابطی هم در این سامانه برای مدارس موجود تعریف می شود، ادامه داد: در این سامانه عدم احداث پمپ بنزین تا شعاع 500 متری، ممنوعیت عبور لوله فشارقوی گاز تا فاصله 200 متری و عدم جانمایی دکل مخابراتی در شعاع 150 متری یک مدرسه لحاظ می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز رعایت مجموعه این ضوابط مانند دفترچه پیمان برای تمامی نهادهای مرتبط در امر مدرسه سازی لازم الاجراست، اضافه کرد: در حال حاضر برای عملیاتی شدن فعالیت های سامانه حامی مکان یابی فضاهای آموزشی، اکنون مرحله تست آن در حال انجام است.

وی مطرح نمود: شهر فردیس استان البرز به دلیل مواردی ازجمله تراکم بالای دانش آموزی به عنوان نقطه شهری پایلوت تست این سامانه قراردادِ شده است، اکنون سرانه فضای آموزشی در شهر فردیس به ازای هر نفر 1. 8 مترمربع است.

استان البرز 500 هزار دانش آموز دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 777

به "راه اندازی سامانه جانمایی و مکان یابی مدارس در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه جانمایی و مکان یابی مدارس در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید