دنیای سه بعدی نهفته در قطره های آب کشف شد

به گزارش بلندانیوز، محققان طبق مطالعات خود توانستند تفسیری از دنیای سه بعدی نهفته در قطره های آب ارائه دهند.

دنیای سه بعدی نهفته در قطره های آب کشف شد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، براساس مطالعات تمام اتم های هیدروژن در تریمرها، تترامر ها و پنتامر ها با ساختار های دوار انرژی کمینه در یک سطح دو بعدی وجود دارند. در مقابل، هگزامر های آب ساختار های سه بعدی غیردوار دارند؛ بنابراین هگزامر های آب به مدت طولانی با یک شبکه پیوند هیدروژنی سه بعدی شناخته می شدند. این درک اکنون با کوشش دانشمندان چینی تغییر یافته است.

گروه تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور جیانگ لینگ و پروفسور یانگ زمینگ از موسسه دالیان شیمی فیزیک آموزشگاه علوم چین در همکاری با پروفسور لی جون از دانشگاه چینهوا، اکنون یک ساختار 3بعدی غیردوار از خوشه های آب با پنتامر ها در دمای پائین محدود نشان دادند.

پروفسور جیانگ و یانگ روش طیف سنجی IR خوشه های خنثی را براساس یک لیزر الکترونی خلاء ماوراء بنفش قابل تنظیم (VUV-FEL) توسعه دادند. این روش نمونه جدیدی برای مطالعه طیف ارتعاشی گسترده ای از خوشه های خنثی که قبلا قابل مطالعه نبود، ایجاد کرد.

آن ها طیف IR خوشه های خنثی انتخاب شده را اندازه گیری کردند. قوانین ارتعاشی- کششی OH جدید مشاهده شده در ناحیه 3500 -5600 cm-1، 5) H2O) اثر طیفی منحصر بفردی را فراهم می نماید که تشکیل یک پنتامر غیردوار را تشخیص می دهد. گروه پروفسور لی برای درک تغییرات ساختاری و طیفی در این خوشه ها و توصیف ماهیت اتصال شبکه پیوند هیدروژنی از مطالعات شیمی کوانتومی استفاده کردند.

نتایج نشان داد که تغییرات طیف سنجی برجسته در ناحیه کششی OH را می توان به ظهور شبکه پیوند هیدروژنی 3بعدی در پنتامر ها در دمای محدود نسبت داد. همچنین همانطور که قبلا تصور می شد ظهور خوشه های آب با ساختار 3بعدی غیردوار با پنتامر ها نه هگزامر ها شروع می گردد. یافته های دانشمندان تصویری از تنوع ساختاری شبکه های پیوند هیدروژنی را ارائه می دهد که مسبب مهم ترین ویژگی های ساختاری و ویژگی های آب در فاز چگال هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 760

به "دنیای سه بعدی نهفته در قطره های آب کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیای سه بعدی نهفته در قطره های آب کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید