درمان سرطان مغز با بازسازی تومور در مغزهای کوچک آزمایشگاهی

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا رویکرد جدیدی را برای درمان سرطان مغز در پیش گرفته اند که در قالب آن ریزارگان های مغز در شرایط آزمایشگاهی بازسازی شده و تومور خود بیمار بر روی این ریزارگان ها شبیه سازی می گردد تا مؤثرترین روش درمانی برای مقابله با سرطان شناسایی گردد.

درمان سرطان مغز با بازسازی تومور در مغزهای کوچک آزمایشگاهی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

در قالب این روش درمانی در عمل یک مغز کوچک در داخل آزمایشگاه با استفاده از سلول های بنیادی بدن هر فرد بازتولید می گردد. مغز یادشده می تواند از کارکردهای اصلی مغز تقلید کند. همچنین می توان روش های گوناگون درمانی را بر روی این مغز آزمایشگاهی آزمایش کرد تا معین گردد کدامیک کارآیی بیشتری دارند. با این کار بیماران از عوارض جانبی روش های درمانی گوناگون و خسته نماینده نجات می یابند.

باید توجه داشت که واکنش بدن افراد مختلف سرطانی در برابر روش های درمانی یکسان کاملاً متفاوت است و لذا با ابداع این روش می توان واکنش های یادشده را از قبل شبیه سازی و شناسایی کرد و سپس در خصوص نحوه اعمال آنها تصمیم گرفت. روش تازه را می توان بعد از عمل جراحی برای پاکسازی تومور نیز به کار گرفت تا بهترین روش های شیمی درمانی و اشعه درمانی در خصوص هر شخص شناسایی شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

محققان می گویند هم اکنون بر همین مبنا در حال آنالیز واکنش ریزارگان های مختلف مغزهای آلوده به تومورهای سرطانی به روش های درمانی هستند تا بتوانند آنها را دسته بندی و طبقه بندی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 291

به "درمان سرطان مغز با بازسازی تومور در مغزهای کوچک آزمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سرطان مغز با بازسازی تومور در مغزهای کوچک آزمایشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید