خریداران مسکن هوادار کدام آپارتمان ها هستند؟

به گزارش بلندانیوز، تهران (پانا) - بازار مسکن همزمان با شوک قیمتی در سه سال گذشته، با تغییر نوع تقاضا هم روبرو شده و واحدهای مسکونی کوچک متراژ (تا 60 مترمربع مساحت) بیشترین سهم را در فروش آپارتمان در تهران به خود اختصاص داده اند.

خریداران مسکن هوادار کدام آپارتمان ها هستند؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش دنیای اقتصاد، شوک قیمتی سال های اخیر در بازار مسکن، در مقاطع مختلف نوع واکنش بازیگران یعنی خریداران و فروشندگان را دستخوش تغییر نموده است.

آنالیز های آماری از شرایط بیشترین تقاضای بازار مسکن از نظر مساحت و زیربنا، نشان می دهد از ابتدای سال جاری فرایند تمایل به خرید آپارتمان های کوچک به واسطه جهش قیمتی افزایش پیدا نموده و در مقابل از سهم واحدهای متوسط نیز کاسته شده است.

بر این اساس، فرایند معاملات واحدهای مسکونی حاکی از آن است که از ابتدای سال جاری به تدریج همزمان با تورم دورقمی ماهانه مسکن، تقاضا برای آپارتمان های کوچک بیشتر شده است به طوری که سهم معاملات آپارتمان های کوچک متراژ از اول سال جاری 7/ 7 واحد درصد افزایش پیدا نموده است.

در ابتدای سال جاری (فروردین ماه) آپارتمان های 80 تا 120 مترمربعی با سهم 34 درصدی از کل معاملات، بیشترین حجم فروش و تقاضا را داشتند در حالی که آمارها نشان می دهد این سهم در دی ماه برای این واحدهای مسکونی به 28 درصد کاهش پیدا نموده است، در مقابل تعداد فروش آپارتمان های تا 60 مترمربع نسبت به سایر واحدهای مسکونی با رشد روبرو بوده است.

آنالیز سهم معاملات آپارتمان های کوچک متراژ (تا 60 مترمربع مساحت) نیز حکایت از آن دارد که این سهم از 9/ 22درصد در فروردین سال جاری، در حال حاضر به 6/ 30 درصد رسیده است.

در عین حال سهم معاملات آپارتمان های با مساحت 60 تا 80 مترمربع هم رشد خفیف داشته به این ترتیب که سهم معاملات این واحدهای مسکونی از 4/ 24 درصد در ابتدای سال جاری، به 8/ 25 درصد رسیده است. این رشد خفیف برای معاملات آپارتمان های 60 تا 80 مترمربعی در کنار افزایش قابل توجه سهم آپارتمان های تا 60 مترمربعی و همچنین کاهش سهم آپارتمان های با مساحت 80 تا 120 مترمربع از راهنمایی تقاضای خرید مسکن از واحدهای متوسط و عظیم به واحدهای کوچک متراژ به واسطه جهش قیمتی مسکن در پایتخت حکایت دارد. بر این اساس، طبق آخرین آمارها واحدهای مسکونی تا 60 مترمربع با سهم 6/ 30درصدی از کل معاملات شهر تهران بیشترین فروش را در دی ماه به خود اختصاص دادند، پس از آن واحدهای مسکونی 60 تا 80 مترمربع 8/ 25 درصد، واحدهای 80 تا 120 مترمربعی 3/ 28درصد و واحدهای مسکونی 120 مترمربع و بالاتر 4/ 15 درصد از فروش مسکن را در اختیار دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1310

به "خریداران مسکن هوادار کدام آپارتمان ها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریداران مسکن هوادار کدام آپارتمان ها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید