قیمت تارا در بازار و کارخانه چقدر است؟

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران- ایران خودرو نرخ نو تارا دنده ای را 290 میلیون تومان اعلام نموده که با مقایسه دیگر محصولات داخلی متوجه می شویم فقط دنا پلاس توربو و دنا پلاس اتوماتیک از تارا دنده ای قیمت بیشتری دارند. حالا اگر سری به بازار آزاد بزنیم قیمت ها هیچ شباهتی به عدد و رقم های ذکر نشده ندارند. خرید تارا دنده ای در بازار آزاد حداقل از 420 میلیون تومان آغاز می گردد و تا 470 میلیون تومان ادامه دارد، اما قیمت درج شده در بعضی از آگهی های موجود در سایت های خرید و فروش آنلاین از مرز 500 میلیون تومان هم عبور نموده است.

قیمت تارا در بازار و کارخانه چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران، تارا نسخه فیس لیفت شده پژو 301 است و این تغییرات در بخش جلو و عقب خودرو اعمال شده. ایران خودرو و PSA قصد داشتند فراوری مشترک پژو 301، پژو 208، پژو 508 و پژو 2008 به خاتمه برسانند، اما تحریم های عصر دونالد ترامپ در سال 2018 اجازه این کار را نداد. پژو که زیرمجموعه PSA محسوب می شد از ایران رفت و نهایتا ایران خودرو اولین نسخه از تارا را طی جلسه هیئت دولت در 30 بهمن 98 رونمایی کرد. تیرماه 99 نیز اولین نمونه های تارا به فروش رسید.

تارا با حجم موتور 1600 سی سی، حداکثر توان موتور 113 اسب بخار و حداکثر گشتارو خروجی 144 نیوتن متر بعد از دنا، قوی ترین موتور را بین محصولات داخلی دارد. بعلاوه ایران خودرو مصرف سوخت ترکیبی تارا را 6.7 لیتر اعلام نموده است و راننده این خودرو می تواند حداکثر با سرعت 190 کیلومتر برساعت حرکت کند. ببیینم جدیدترین محصول ایران خودرو در بازار آزاد و درب کارخانه با چه قیمت هایی فروخته می گردد.

قیمت تارا در کارخانه

تارا دنده ای در کارخانه 290 میلیون تومان فروخته می گردد. این قیمتی است که ایران خودرو بعد از ماجرای افزایش 18 درصدی محصولاتش برای تارا دنده ای درنظر گرفته است و اگر نگاهی به قیمت دیگر محصولات داخلی بازار کنیم، متوجه می شویم تارا دنده ای فقط از دنا پلاس توربو و دنا پلاس اتوماتیک قیمت کمتری دارد. محصولاتی که به ترتیب 297 و 348 میلیون تومان فروخته می شوند. بعلاوه تارا اتوماتیک دیگر محصول ایران خودرو در کارخانه 415 میلیون تومان قیمت دارد و به عنوان گران ترین محصول فراوریی ایران خودرو به وسیله این خودروساز فروخته می گردد. به طوری که این خودرو درمقایسه با دنا پلاس اتوماتیک 76 میلیون تومان قیمت بیشتری دارد. با این حال هنوز فروش تارا اتوماتیک استارت نخورده است.

قیمت تارا در بازار

قیمت تارا دنده ای در بازار آزاد از 420 میلیون تومان آغاز می گردد و تا 470 میلیون تومان ادامه دارد. فروشنده ای در چهارمحال و بختیاری تارا دنده ای نقره ای رنگ خود را 435 میلیون تومان می فروشد. این خودرو که سال جاری فراوری شده بیمه شخص ثالث هم دارد. فروشنده دیگری در بابل تارا دنده ای مدل 1400 سفید رنگی را 450 میلیون تومان برای فروش گذاشته است. شخص دیگری در بیرجند برای تارا دنده ای 470 میلیون تومان قیمت معین نموده است. او در بخش توضیحات این آگهی، علت بالا بودن قیمت پیشنهادی خود را نسبت به نمونه های دیگر رنگ مشکی آبنوسی خودرو اعلام نموده است. در تهران هم شرایط تقریبا مشابه است. فروشنده ای در شرق مرکز با 460 میلیون تومان حاضر به فروش تارا دنده ای سفید رنگ است. در مرکز شهر نیز می گردد با قیمت 435 میلیون تومان سراغ تارا دنده ای مشکی رنگ رفت.

قیمت تارا دنده ای مدل 1400 در بعضی از آگهی ها از مرز 500 میلیون تومان عبور نموده است. با کمی جست و جو بیشتر به آگهی برخورد می کنیم که فروشنده رقم 570 میلیون تومان را برای فروش تارا دنده ای مدنظر قرار داده است. در بخش توضیحات هم اضافه نموده که تمایل به معاوضه با هایما S5 و هایما S7 دارد. یا مثلا در آگهی دیگری به رقم باورنکردنی 650 میلیون تومان می رسیم. مالک این خودرو تاکید زیادی بابت داشتن کارت طلایی نموده و قیمت 650 میلیون تومانی تارا دنده ای را مقطوع دانسته است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1730

به "قیمت تارا در بازار و کارخانه چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تارا در بازار و کارخانه چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید