خبرنگاران 9 سد در خراسان رضوی سر ریز شد

به گزارش بلندانیوز، مشهد- خبرنگاران- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: 9 سد در این استان بر اثر بارش های سال زراعی جاری سرریز شده است.

خبرنگاران 9 سد در خراسان رضوی سر ریز شد

محمد علایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این سدها شامل ارداک در قوچان، درونگر در درگز، دهقان در تایباد، چهچهه و زاوین در کلات، کمایستان و یام در سبزوار، دولت آباد در چناران و سد فریمان است.

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد از حجم ذخیره سه سد قره تیکان در کلات، سده در خواف و طرق در مشهد نیز پر آب شده است.

وی گفت: در حال حاضر 61 درصد از حجم ذخایر سدهای استان پر آب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 52 درصد بود.

علایی اضافه کرد: هم اکنون حدود 724 میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای خراسان رضوی جمع شده است.

وی مجموع حجم ذخیره آب سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و 512 میلیون مترمکعب بیان نمود و گفت: یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات ایستگاه های باران سنجی وزارت نیرو از ابتدای سال زراعی جاری تا به امروز 248 میلیمتر باران در استان خراسان رضوی باریده است که نسبت به دوره آماری بلند مدت 56 درصد افزایش دارد.

علایی اضافه کرد: بیشترین بارش این استان طی این مدت در شهرستان فریمان با 315 میلیمتر و کمترین آن در داورزن با 187 میلیمتر گزارش شده است.

خراسان رضوی دارای 32 سد در حال بهره برداری در تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 758

به "خبرنگاران 9 سد در خراسان رضوی سر ریز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 9 سد در خراسان رضوی سر ریز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید