هواشناسی ایران 99، 9، 11، ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش برف و باران 5 روزه در 18 استان

به گزارش بلندانیوز، سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی بعدازظهر امروز از بارش برف و باران 5 روزه در18 استان کشور اطلاع داد.

هواشناسی ایران 99، 9، 11، ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش برف و باران 5 روزه در 18 استان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی از ظهر امروز سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد کشور شده و در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج فارس باعث بارش باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد بارش تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و در اواخر وقت در نواحی مرکزی کشور سبب بارش های پراکنده می گردد.

فردا چهارشنبه فعالیت این سامانه تشدید شده و علاوه بر نواحی ذکر شده استان های لرستان، ایلام، همدان، بعضی مناطق کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و قم را در می گیرد . همچنین در بعضی مناطق استان های سمنان، خراسان رضوی و دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش روز چهارشنبه در شمال و شرق خوزستان، لرستان و نیمه چهارمحال و بختیاری است.

پنجشنبه در غرب، جنوب غرب، استان های ساحلی خزر، دامنه های جنوبی البرز، نواحی مرکزی کشور و شمال شرق بارش پیش بینی می گردد.

روز آدینه در غرب خلیج فارس، بوشهر، بعضی مناطق خوزستان، فارس و غرب کرمان، غرب دریای خزر و غر گیلان بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی شده است.

شنبه هفته آینده نیز علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه های جنوبی البرز باران باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1140

به "هواشناسی ایران 99، 9، 11، ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش برف و باران 5 روزه در 18 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی ایران 99، 9، 11، ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش برف و باران 5 روزه در 18 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید