خبرنگاران کمین کرونا در بازار پرنده فروشان کرمانشاه

به گزارش بلندانیوز، کرمانشاه- خبرنگاران- بازار پرنده فروشان کرمانشاه با وجود اعلام شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا در استان، همچنان با ازدحام جمعیت روبه رو است و می تواند مکانی برای همه گیرشدن این بیماری باشد.

خبرنگاران کمین کرونا در بازار پرنده فروشان کرمانشاه

مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دیروز(آدینه 23 اسفند) رسما به واسطه شیوع کرونا در این استان شرایط قرمز گفتند و از مردم خواستند که خانه های خود را ترک ننمایند.

بیماری کرونا که از ابتدای دی ماه از چین شروع شده بود امروز به یک بحران جهانی تبدیل شده و به تبع آن ایران را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگاران، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا به امروز 102 نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند که 10 نفر از آنان جان خود را از دست داده اند.

با این حال به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این آمار تنها مختص به افرادی است که احتیاج به بستری دارند و افرادی که علائم خفیف بیماری در آنان مشاهده می گردد، به قرنطینه خانگی تشویق می شوند؛ از این رو این محتمل است که شمار مبتلایان به کرونا در استان بیشتر از این تعداد باشد.

دکتر محمودرضامرادی رییس دانشگاه علوم علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام شرایط قرمز در این استان تاکید نمود که در روزهای آینده شاهد اوج گیری بیماری در کرمانشاه خواهیم بود.

با وجود تاکید مستمر مسوولان برای کاهش میزان تردد مردم در خیابان ها و مراکز تجمع همچنان در خیابان های استان شاهد فعالیت بازارها هستیم که در میان آنها بازار پرنده فروشان کرمانشاه واقع در ابتدای خیابان دیزل آباد یکی از پرتجمع ترین بازارها محسوب می گردد.

بازار پرنده فروشان کرمانشاه که در روزهای تعطیل پر رونق تر می گردد، محوطه ای شبیه به پاساژ است که در کنار آن غرفه هایی ایجاد شده و دست فروشان نیز که تعدادشان بسیار است در آنجا حیوانات خود را عرضه می نمایند.

علاوه بر اینها چندین اغذیه فروشی دوره گرد نیز در این محوطه حضور دارند و بدون در نظر گرفت مسائل بهداشتی به افراد حاضر خوراکی می فروشند.

براساس مشاهدات خبرنگار خبرنگاران، روز گذشته (آدینه 23 اسفند) حتی پهلوان های معرکه گیر نیز به میان مردم آمده بودند و افراد بسیاری را اطراف خود جمع می کردند.

در این بازار کمتر کسی از ماسک و دستکش استفاده می نماید و افرادی نیز مدام در حال سرفه کردن هستند که با توجه به مصرفه زیاد قلیان و سیگار و تردد در میان پرندگان نمی گردد تفاوت سرفه ها با علائم کرونا را تشخیص داد.

بچه هایی که به همراه پدرانشان برای خرید یا فروش حیوانات به اینجا آمده اند، نیز در میان جمعیت دیده می شوند.

عباس یکی از این مغازه داران بازار پرنده فروشان به خبرنگار خبرنگاران، گفت: همواره قبل از بهار بازار ما پر رونق می گردد، چون خیلی ها دوست دارند در هوای بهار کبوتر هوا نمایند و یا در تعطیلات با حیوانات سرگرم شوند.

وی که به خطرهای کرونا باور نداشت، بیان کرد: هرچه بازار شلوغ تر باشد روزی ما بیشتر می گردد، نمی توانیم به خاطر کرونا از نان خوردن بیافتیم.

در این بازار علاوه بر انواع پرنده، سگ، سنجاب، گربه و دیگر حیوانات نیز عرضه می شوند.

علی که به همراه یک قلاده سگ عظیم در میان جمعیت پرسه می زد، گفت: من و تمام کسانی که اینجا دست فروش هستند، به پول فروش حیوان احتیاج اساسی نداریم، برای عشقمان و دیدن رفقا اینجا می آییم.

وی اضافه نمود: بیشتر دست فروش ها حیوانات خودشان را برای فروش می آورند و شغل دیگری دارند و برای سرگرمی به اینجا می آیند.

مرتضی نیز که یک قفس با چند قناری در دست داشت، اصلا به توصیه های کرونایی مسوولان اهمیت نمی داد و با خیال راحت ساندویچ فلافل که در دست دیگرش بود را گاز می زد.

آنطور که از شواهد معلوم است کسی در بازار پرنده فروشان کرمانشاه نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا را جدی نمی گیرد و همین موضوع این مکان را به محل مناسبی برای شیوع بیماری تبدیل نموده است.

تجمع بازار پرنده فروشان کرمانشاه در روز آدینه 23 اسفند ماه 98

تجمع ها ممنوع شدند، اما پرنده فروشان هستند

استاندار کرمانشاه هفته گذشته برگزاری هرگونه تجمع در استان حتی به واسطه مراسم ختم را ممنوع گفت و حتی به فرمانداران دستور داد که به منظور جلوگیری از برگزاری مراسم پنجشنبه آخر سال راه آرامستان ها مسدود نمایند، با این وجود همچنین تجمع هایی از نوع بازار پرنده فروشان کماکان در کرمانشاه پررونق است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه نیز روز گذشته لیستی از مشاغلی که باید در این روزها تعطیل شوند شامل اتحادیه های فرش فروشان، اتحادیه پارچه فروشان، اتحادیه آلومینیوم کاران، اتحادیه هتلداران، اتحادیه عکاسان،اتحادیه ابزار و یراق، اتحادیه انفورماتیک، اتحادیه آرایشگاه های مردانه،اتحادیه آرایشگاه های زنانه، اتحادیه شرکت های خدماتی، اتحادیه کتاب فروشان، اتحادیه کیوسک داران مطبوعاتی، اتحادیه علافان، اتحادیه موزاییک سازان، اتحادیه طلا و جواهر، اتحادیه آهن فروشان، اتحادیه اتومبیل فروشان، اتحادیه پوشاک و اتحادیه بلور و چینی، اتحادیه چاپخانه داران، اتحادیه درود گران، اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان،اتحادیه پروفیل کاران،اتحادیه فروشندگان لوازم الکتریکی، اتحادیه آبمیوه بستنی و کافی شاپ ارائه کرد که در میان آنها اسمی از پرنده فروشان به چشم نمی خورد.

اصناف خودشان کرکره را پایین بکشند

فرماندار کرمانشاه هم امروز (شنبه 24 اسفند) در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با تعطیلی اصناف گفت: آن دسته از اصناف و کسبه که خدماتشان جزء احتیاجهای ضروری شهفرایندان نیست، لازم است خودشان کرکره ها را پایین بکشند.

فضل الله رنجبر ضمن اشاره به اینکه با وجود سخت گیری بیشتر بر ترددها، همه صنوف خدماتی کرمانشاه باز خواهند بود، اضافه نمود: سوپرمارکت ها، خبازی ها، قصابی ها، فروشگاه های عظیم، پمپ های بنزین و گاز و نیز کشتارگاه های دام و طیور برای تامین گوشت و گوشت مرغ مورد احتیاج مردم به هیچ عنوان تعطیل نخواهند شد.

فرماندار کرمانشاه مهم ترین عامل در مهار ویروس کرونا را همکاری شهفرایندان دانست و گفت: اگر مردم با تصمیمات پیشگیرانه مسوولان همراهی نمایند، احتیاجی به استفاده از اجبار نیست.

دستور مستقیم دادستان

با این حال فرایند برگزاری تجمع هایی از این دسته و بازارهای مختلف اعتراض دادستان عمومی و انقلاب استان را برانگیخت که در نهایت با صدور اطلاعیه ای نسبت به آن اعتراض کرد.

محمدحسین صادقی در اطلاعیه خود بیان کرد: نظر به شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه و باوجود اعلام شرایط قرمز از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، همچنان ترددهای عادی و عمومی به ویژه در بعضی نقاط شهر نظیر مسکن، نوبهار، دولت آباد، الهیه فراوان است، از همین رو لزوم تدابیر ویژه به منظور جلوگیری یا قطع زنجیره انتشار این ویروس لازم است.

وی توضیح داد: برگزاری هرگونه آدینه بازار، چهارشنبه بازار و بازارهای عرضه مستقیم کالا ممنوع است و اتاق اصناف استان کرمانشاه باید از فعالیت صنوفی که در تامین احتیاجهای ضروری و روزمره مردم نقشی ندارند، از تاریخ شنبه(24 اسفند ماه 98) لغایت سرانجام سالجاری جلوگیری کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تاکید نمود: در صورت عدم توجه، دایره نظارت بر اماکن عمومی ناجا با دستور قضایی مبادرت به پلمب واحد صنفی خواهد نمود.

صادقی اضافه نمود: به همین منظور از فردا گشت مشترک اتاق اصناف، پلیس و با حضور یکی از معاونین دادستان با پایش میدانی شرایط را کنترل خواهند کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 637

به "خبرنگاران کمین کرونا در بازار پرنده فروشان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمین کرونا در بازار پرنده فروشان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید