جیسون استاتهام با خشم مردانه دیو کش را شکست داد (باکس آفیس هفته)

به گزارش بلندانیوز، فیلم خشم مردانه (Wrath of Man) با بازی جیسون استاتهام توانسته در جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته آمریکا بالاتر از دیو کش و مورتال کامبت قرار بگیرد.

جیسون استاتهام با خشم مردانه دیو کش را شکست داد (باکس آفیس هفته)

بازسازی هالیوودی و انگلیسی زبان فیلم های پیروز سینمای دنیا معمولا به آثار متوسط و دوست نداشتنی ختم شده که گاهی خشم علاقه مندان به آن فیلم های آسیایی و اروپایی را هم برانگیخته است. برای نمونه می توان به بازسازی فیلم تحسین برانگیز پیرپسر (Oldboy) به کارگردانی پارک چان-ووک در سال 2013 توسط اسپایک لی اشاره نمود که نه تنها هیچ نکته جدید و قابل تأملی در خود نداشت، بلکه در بازسازی نصفه و نیمه صحنه های اکشن و احساسی فیلم اصلی هم ناکام مانده بود. اما آمریکایی ها بی توجه به این شکست ها هرساله چند فیلم غیرانگلیسی زبان را بازسازی می نمایند و جدیدترین آن ها فیلم خشم مردانه به کارگردانی گای ریچی است که با وجود عملکرد خوب در باکس آفیس چندان رضایت منتقدان را جلب ننموده است.

فیلم خشم مردانه بازسازی فیلم فرانسوی کامیون حمل پول محصول 2004 است و داستان مرد مرموزی را به تصویر می کشد که در یک شرکت حمل پول کار می نماید و هر هفته وظیفه دارد صدها میلیون دلار را با یک کامیون حمل پول، در سطح لس آنجلس جابه جا کند. از میان بازیگران این فیلم می توان به جیسون استاتهام، هولت مک کالانی، اسکات ایستوود و جفری داناوان اشاره نمود. خشم مردانه پس از 3 روز نمایش در سینماهای آمریکا و سایر کشورهای دنیا به ترتیب 8.1 و 17.6 میلیون دلار فروخته و انتظار داریم این فروش خوب در هفته های آینده نیز ادامه پیدا کند.

امتیاز جدیدترین ساخته گای ریچی که او را بیشتر به خاطر قاپ زنی و شرلوک هولمز به خاطر می آوریم در راتن تومیتوز، متاکریتیک و IMDB به ترتیب 66 از 100، 57 از 100 و 75 از 100 است. پری نمیرف، در بخشی از نقد خود برای این فیلم آورده: شروع امیدوار نماینده خشم مردانه به یک خشونت توخالی تبدیل می گردد که این بیشتر به خاطر ساختار پیچیده داستان است که چندان هوشمندانه نیست.

این هفته انیمه دیو کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن با 3.05 میلیون دلار فروش در رتبه دوم پرفروش ترین فیلم های در حال اکران در آمریکا قرار گرفته است. جدیدترین ساخته هارو سوتوزاکی و استودیوی انیمیشن یوفُوتبل پس از 17 روز نمایش در آمریکا 37.1 میلیون دلار فروخته است. این انیمه که بر اساس مانگایی به نام دیو کش: کیمتسو نو یائیبا ساخته شده است طی ماه های گذشته در بازارهای بین المللی بیش از 395 میلیون دلار فروخته که 365 میلیون دلار آن مربوط به سینماهای ژاپن است.

علاوه بر این فیلم، یک سریال تلویزیونی هم بر اساس مانگا دیو کش: کیمتسو نو یائیبا ساخته شده است که در ژاپن و برخی دیگر از کشورهای آسیای شرقی بسیار محبوب است. در خلاصه داستان رسمی فیلم دیو کش آمده است: تانجیرو کامادو و دوستانش از سپاه دیو کش، کیوجورو رنگوکو، هاشیرای شعله را برای تحقیق پیرامون یک سری اتفاق مرموز درباره ناپدید شدن افرادی در داخل قطاری با بی نهایت واگن همراهی می نمایند. اما آن ها از این قضیه بی خبر هستند که اِنمو، آخرین لاور مون در بین دوازده کیزوکی هم سوار قطار است و تله ای برای آن ها آماده نموده است.

برای دیو کش: کیمتسو نو یائیبا در پایگاه های IMDB، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز 84 از 100، 100 از 100 و 82 از 100 به ثبت رسیده است. مایکل اردونا از نیویورک پست در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده است: تماشای دیو کش برای هواداران این مانگا لازم است؛ اثری که دیدنش برای انیمه دوستان با حوصله بسیار لذت بخش خواهد بود، اما گاهی گیج نماینده هم می گردد.

مورتال کامبت جدید توانسته طی آخر هفته گذشته با نمایش در 2973 سالن در آمریکا 2.3 میلیون دلار بفروشد و مجموع درآمد خود را به 72.5 میلیون دلار برساند. تا به این ساعت برای مورتال کامبت در پایگاه متاکریتیک بر اساس 36 آنالیز میانگین امتیاز 44 از 100 به ثبت رسیده و امتیاز این فیلم در راتن تومیتوز و IMDB به ترتیب 55 از 100 و 64 از 100 است.

ک. آستین کالینز از رولینگ استون در بخشی از نقد خود برای مورتال کامبت جدید نوشته است: این فیلم یک دوره کلاس آموزشی برای ساخت صحنه های مبارزه نیست [منظور منتقد این است که صحنه های اکشن بی ایراد نیستند]، اما در قیاس با برخی از صحنه های اکشن استودیویی در سایر فیلم ها درجه یک به نظر می رسند. مورتال کامبت یک سرگرمی محض است و حتی برای القای حس های آشنا [از بازی های قدیمی] راه های تازه ای پیدا نموده است. این در حالی است که برخی منتقدان صحنه های اکشن فیلم جدید سایمون مک کوید را حوصله سربر و ضعیف خوانده اند و از میان آن ها به عنوان نمونه می توان به اندرو کراپ از پلی لیست اشاره نمود که درباره مورتال کامبت نوشته است: با وجود صرف 200 میلیون دلار بودجه، فیلم بیشتر شبیه به کازپلی است. 20 سال طول کشید تا یک مورتال کامبت جدید ساخته گردد و فکر می کنم آن ها باید چند سال بیشتر صبر می کردند!

فیلم گودزیلا در برابر کونگ با 1.9 میلیون دلار فروش با یک پله تنزل در قیاس با هفته گذشته به صندلی چهارم باکس آفیس بسنده نموده است. گودزیلا در برابر کونگ پس از 40 روز اکران در آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 92.9 و 329.6 میلیون دلار فروخته است.

تا به این ساعت در پایگاه IMDB بر اساس 120 هزار رأی امتیاز گودزیلا در برابر کونگ 6.4 از 10 است که نشان می دهد عموم فیلم بین ها از تماشای فیلم تا حدودی راضی بوده اند. در متاکریتیک هم 55 نقد و میانگین امتیاز 60 از 100 برای گودزیلا در برابر کونگ به ثبت رسیده که این امتیاز هم نشان از متوسط بودن فیلم دارد. ای. او. اسکات از نیویورک تایمز در بخشی از نقد خود برای این فیلم آورده است: گودزیلا در برابر کونگ یک فیلم مجلل و با عظمت است که ادعای چندانی ندارد و خیلی هم با اصالت نیست.

رایا و آخرین اژدها، انیمیشن جدید دیزنی این هفته با 1.8 میلیون دلار فروش به رتبه پنجم جدول هفتگی پرفروش ترین فیلم های آمریکا رضایت داده است. این انیمشین پس از 66 روز اکران در سینماهای آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 43.8 و 61.6 میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو رقم کلی فروش ماجراجویی های رایا و اژدهایش را تا آخر هفته گذشته 105.4 میلیون دلار اعلام نموده است.

فروش فیلم ترسناک جدایی نسبت به هفته گذشته 40 درصد کاهش یافته و این فیلم با فروشی 1.07 میلیون دلاری در رتبه ششم قرار گرفته است. جدایی هنوز در بازارهای بین المللی روی پرده نرفته و باکس آفیس موجو فروش آن در آمریکا را پس از 10 روز نمایش 3.3 میلیون دلار اعلام نموده است. در خلاصه داستان رسمی این فیلم آمده: یک دختر جوان آرامش خود را نزد پدر هنرمند و روح مادر مرده اش پیدا می نماید.

نقدها و بازخوردهای سینمادوستان نشان می دهد با فیلم ترسناک ضعیفی روبرو هستیم که احتمالا هفته آینده و با نزدیک شدن به زمان نمایش احضار 3 دیگر جایی در میان پرفروش ها نخواهد داشت. امتیاز جدایی در IMDB و راتن تومیتوز به ترتیب 47 از 100 و 9 از 100 است که به خوبی مؤید نارضایتی بینندگانش است. در وب گاه متاکریتیک هم برای این فیلم فعلا سه نقد به ثبت رسیده که هر سه آن ها نگاهی منفی به جدایی داشته اند و حتی برایان تالریکو، منتقد وب سایت راجر ایبرت امتیاز 0 از 100 را به اثر جدید ویلیام برنت بل داده است! تالریکو در بخشی از نقد خود آورده: جدایی یک اثر فجیع و ضعیف است. این فیلم هم به عنوان یک درام و هم به عنوان یک اثر ترسناک شکست می خورد. تمام عوامل فراوری می بایست روزی درباره جدایی با یک دیگر گفت وگو نمایند تا پیش از هرچیز دلیل ساخت چنین فیلمی روشن گردد!

فیلم درام کمدی اینجا امروز (Here Today) به کارگردانی بیلی کریستال در نخستین هفته اکرانش در 1200 سالن روی پرده رفته و با فروشی 900 هزار دلاری به مکان هفتم جدول باکس آفیس رسیده است. داستان فیلم از این قرار است که وقتی چارلی برنز، نویسنده باسابقه کمدی با خواننده خیابانی نیویورکی به نام اما پایگ ملاقات می نماید، دوستی غیرمنتظره و عجیبی میان آن ها شکل می گیرد که فاصله میان نسل ها را از میان برمی دارد و معنای عشق و اعتماد را دوباره تعریف می نماید.

امتیاز اینجا امروز در IMDB، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب 62 از 100، 47 از 100 و 40 از 100 است. نل مینو نویسنده سایت راجر ایبرت در بخشی از نقد خود برای این فیلم آورده: اگرچه اینجا امروز هرگز تأثیرگذار نمی گردد، اما اعتراف هایی در مورد تفاوت نسل ها در آن وجود دارد که برخی دقایق فیلم را جذاب می نماید.

فیلم اکشن و مهیج هیچ کس (Nobody) با نمایش در 1931 سالن و با 40 درصد کاهش فروش نسبت به هفته گذشته و درآمدی 760 هزار دلاری در صندلی هشتم قرار گرفته است. هیچ کس بر اساس فیلم نامه ای از دریک کولستاد ساخته شده و بازیگران اصلی آن باب ادنکیرک، کانی نیلسن و کریستوفر لوید هستند. هیچ کس در ابتدا قرار بود در تاریخ 24 مرداد 1399 (14 آگوست 2020) اکران گردد، اما به خاطر دنیاگیری کروناویروس نمایش آن تا اواخر اسفندماه گذشته به تعویق افتاد.

هیچ کس پس از 45 روز نمایش در آمریکا، بازارهای بین المللی و در مجموع به ترتیب 24.5، 19.3 و 43.9 فروخته است. این فیلم درباره مردی ست که به یک زن که توسط چند مرد اذیت و آزار شده، یاری می نماید؛ اما این کار چندان به مذاق رییس یک گروه مافیایی و مواد فروش خوش نمی آید و اتفاقات داستان از اینجا شروع می گردد. امتیاز هیچ کس در IMDB، متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب 77 از 100، 63 از 100 و 81 از 100 است که نشان می دهد اگر به چنین آثار اکشن و هیجان انگیزی علاقه مند باشید، احتمالا از تماشای فیلم جدید ایلیا ویکتوروویچ نایشولر پشیمان نخواهید شد.

میزان فروش فیلم ترسناک نامقدس (The Unholy) به کارگردانی ایوان اسپیلوتوپولوس نسبت هفته قبل 31 درصد کاهش یافته و این فیلم فراطبیعی با 730 هزار دلار فروش و با دو رتبه تنزل در مقایسه با هفته قبل در مکان نهم جدول قرار گرفته است. نامقدس بر اساس رمان معبد نوشته جیمز هربرت ساخته شده و از میان بازیگران آن می توان به جفری دین مورگان، کیتی اسلتون، ویلیام سدلر، دیوگو مورگادو، کریکت براون و کری الویس اشاره نمود. در خلاصه داستان رسمی نامقدس آمده است: دختری کم شنوا با مریم مقدس ملاقات می نماید و پس از آن می تواند به خوبی بشنود و صحبت کند و حتی بیماران را هم شفا دهد. در حالی که مردم برای دیدن معجزات این دختر سرازیر می شوند، اتفاقات شومی رقم می خورد و این پرسش به میان می آید که آیا دخترک توسط مریم مقدس شفا پیدا نموده یا پای موجودات شیطانی در میان است؟

امتیاز این فیلم ترسناک در آی ام دی بی 52 از 100 است و در متاکریتیک هم بر اساس 15 نقد میانگین امتیاز 36 از 100 برای آن ثبت شده است. تنها نقد مثبت نامقدس مربوط به اوون گلیبرمن از ورایتی بوده و سایر منتقدان نگاهی متوسط یا منفی به آن داشته اند.

فیلم لایو اکشن تام و جری کماکان خود را در جمع پرفروش ها حفظ نموده و این هفته با 426 هزار دلار فروش در مکان دهم به چشم می خورد. مجموع فروش تام و جری پس از 73 روز نمایش 109.9 میلیون دلار اعلام شده که 44.7 میلیون دلار آن مربوط به سینماهای آمریکا و 65.2 میلیون دلار آن مربوط به بازارهای بین المللی است.

داستان جدیدترین نسخه سینمایی تام و جری از آنجایی شروع می گردد که این موش و گربه دوست داشتی از خانه اشان بیرون می شوند و به ناچار به یک هتل می فرایند. در همین اثنا قرار است یک جشن عروسی مجلل هم در هتل برگزار گردد، اما دعواهای تام و جری در نخستین ملاقاتشان همه چیز را تحت الشعاع قرار می دهد. کارگردانی فیلم جدید تام و جری را تیم استوری بر عهده داشته است که او را بیشتر به خاطر چهار شگفت انگیز: قیام موج سوار نقره ای می شناسیم. از میان بازیگران لایو اکشن تام و جری هم می توان به کلویی گریس مورتس، مایکل پنیا و کن جیونگ اشاره نمود.

تا به امروز برای تام و جری 2021 در پایگاه راتن تومیتوز 52 آنالیز و میانگین امتیاز 25 از 100 به ثبت رسیده و در متاکریتیک هم بر اساس 14 آنالیز امتیاز این فیلم 31 از 100 است. از میان نقدهای مهم نوشته شده برای تام و جری جدید تنها آنالیز نسبتا مثبت مربوط به پیتر دبروژ از رسانه ورایتی است و مابقی منقدها و رسانه های سرشناس نگاهی متوسط یا ضعیف به این فیلم داشته اند. به عنوان نمونه تریسی براون از لوس آنجلس تایمز در بخشی از نقد خود آورده است: اگر شما به دنبال تجربه حس و حال و تماشای خشونت خاص تام و جری هستید، بهتر است به جای دیدن این فیلم لایو اکشن به سراغ فیلم های کوتاه یا برخی قسمت های سریال تلویزیونی تام و جری بروید.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
خشم مردانه

Wrath of Man

18.18.1
دیو کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن

Demon Slayer the Movie: Mugen Train

33.0537.1
مورتال کامبت

Mortal Kombat

32.337.8
گودزیلا در برابر کونگ

Godzilla vs. Kong

61.992.9
رایا و آخرین اژدها

Raya and the Last Dragon

101.843.8
جدایی

Separation

21.073.3
اینجا امروز

Here Today

10.90.9
هیچکس

Nobody

70.724.5
نامقدس

The Unholy

60.714.1
تام و جری

Tom and Jerry

110.444.7

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: Box Office Mojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1425

به "جیسون استاتهام با خشم مردانه دیو کش را شکست داد (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیسون استاتهام با خشم مردانه دیو کش را شکست داد (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید