ثبت نام وام ودیعه مسکن شروع شد، شرایط ثبت نام و مبلغ تسهیلات

به گزارش بلندانیوز، ثبت نام متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن از ساعت 10 امروز 12 خردادماه در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی شروع شد.

ثبت نام وام ودیعه مسکن شروع شد، شرایط ثبت نام و مبلغ تسهیلات

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی روز گذشته در اطلاعیه ای از شروع ثبت نام متقاضیان تسهیلات یاری ودیعه مسکن امروز پنجشنبه 12 خردادماه به وسیله ثبت درخواست در سامانه طرح های حمایتی مسکن خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، ثبت نام برای پرداخت تسهیلات یاری ودیعه اجاره مسکن در سال 1401 به مستاجران، از ساعت 10 صبح امروز به وسیله سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی http://saman.mrud.ir شروع شده است، مستاجران می توانند با مراجعه به این سامانه برای دریافت تسهیلات وام اجاره مسکن ثبت نام نمایند.

به موجب مصوبه شورای پول و اعتبار و از محل تسهیلات ماده 4 قانون جهش فراوری مسکن به منظور حمایت از مستاجران در امسال تا سقف 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات یاری ودیعه مسکن به وسیله معرفی وزارت راه و شهرسازی به وسیله بانک های عامل پرداخت می گردد.

سقف تسهیلات یاری ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان ها و سایر نقاط شهری به ترتیب 100، 70 و 40 میلیون تومان مصوبه و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن 18 درصد و طول دوره بازپرداخت 5ساله است.

شرایط دریافت وام اجاره مسکن

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی می توانند از وام ودیعه مسکن استفاده نمایند، بیان کرد: قطعاً کسانی که تا به امروز از وام ودیعه مسکن استفاده نکردند در اولویت استفاده قرار دارند. یکی از اولویت های بهره مندی از وام ودیعه مسکن این است که متقاضیان قبلاً از این وام استفاده ننموده باشند.

وی توضیح داد: افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه و اجاره مسکن هستند باید دارای اجاره نامه و کد رهگیری باشند. هدف این است که واقعاً وام تسهیلات ودیعه مسکن صرف یاری ودیعه اجاره مسکن گردد و نه صرف خرید کالاها و خدمات دیگر که آثار تورمی دارند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: تصمیم بر آن است که حتماً پس از دریافت کد رهگیری وام ودیعه مسکن پرداخت گردد؛ بنابراین می توان مراحل اولیه توافقات بین موجر و مستاجر در دفاتر مشاوران املاک انجام بگردد و در نهایت وام ودیعه به متقاضیان واجد شرایط تعلق بگیرد.

اصلانی در مورد افرادی که سال های گذشته وام ودیعه دریافت نموده اند در مورد تکمیل موجودی و رسیدن به سقف مصوب تسهیلات، بیان کرد: منبع تامین تسهیلات یاری ودیعه مسکن محدود است و بنابراین اولویت بندی حتماً باید در نظر گرفته بگردد تا کسانی که تا به حال از وام ودیعه مسکن استفاده ننموده اند در اولویت قرار بگیرند. در زمان حاضر افرادی در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن و معرفی به بانک هستند که سال های گذشته وام ودیعه را دریافت ننموده اند.

وی تاکید نمود: از آنجایی که رقم وام در سطوح مختلف شهری فرق دارد تعداد افرادی که می توانند از این وام بهره مند شوند بر اساس درخواست است. با این حال سقف در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن 40 هزار میلیارد تومان است. بعلاوه با توجه به اینکه وام ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان ها و سایر شهرها 100، 70 و 40 میلیون تومان است بسته به اینکه تقاضاها در کدام شهرها و چه تعداد باشد قطعاً روی تعدادی که می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند تاثیر می گذارد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: برای استفاده از این وام ها و در کل تسهیلات حوزه مسکن متقاضیان باید به نشانی سامانه های حمایتی وزارتی راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir مراجعه نمایند و در بخش تقاضای تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1880

به "ثبت نام وام ودیعه مسکن شروع شد، شرایط ثبت نام و مبلغ تسهیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام وام ودیعه مسکن شروع شد، شرایط ثبت نام و مبلغ تسهیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید