توصیه هایی برای کسانی که به تنهایی سفر می کنند (قسمت اول)

به گزارش بلندانیوز، این روزها افراد زیادی تمایل دارند که به تنهایی سفر کنند؛ این تجربه می تواند در طول زندگی تان منحصربه فرد باشد، اما نکاتی وجود دارد که با رعایت آن ها، سفرتان بیش از پیش لذت بخش می شود.

توصیه هایی برای کسانی که به تنهایی سفر می کنند (قسمت اول)

یکی از بهترین مزایای سفر انفرادی است که فقط خودتان هستید که باید از آن لذت ببرید. همه چیز به شما بستگی دارد؛ اینکه دوست دارید برای صبحانه بستنی بخورید یا صبح زود برای دیدنی طلوع خورشید از خواب بیدار شوید. شما مجبور نیستید با کس دیگری هماهنگ شوید و خودتان را با عادت ها و علائق او سازگار کنید.

دنا لویتز (Dena Levitz) در دوبلین زندگی می کند و معمولا به تنهایی سفر می کند؛ او می گوید:

وقتی تنها هستید، می توانید هر جا که دل تان خواست بروید و زمان تان را هرطور که بخواهید، سپری می کنید؛ شما می توانید ناگهان برنامه سفرتان را تغییر دهید و چون هم اتاق تان در هاستل ره نوردی در کوه آتشفشانی را پیشنهاد داده و شما هم دوست دارید چنین تفریحی را تجربه کنید، آن را جایگزین برنامه آن روزتان کنید.

شما می توانید با مردم محلی ملاقات کنید و با کسانی همسفر شوید که مشتاق گفت وگو، کمک و ارتباط برقرار کردن هستند.

در حالی که سفر انفرادی هیچ زمانی مثل الان محبوبیت نداشته است، به خصوص برای زنان، افرادی زیادی هنوز هم برای تنها سفر کردن شک دارند. در ادامه می خواهیم به شما کمک کنیم تا به تنهایی بتوانید یک سفر ماجراجویانه فوق العاده در طول زندگی تان تجربه کنید.

1. برنامه سفرتان را با یک نفر در میان بگذارید

شاید این مورد یک توصیه مادرانه به نظر برسد، اما بهتر است همیشه یک نفر بداند که شما کجا می روید، به خصوص اگر تنها سفر می کنید. در این صورت اگر اتفاقی برایتان افتاد، کسی هست که بداند شما کجا هستید و این امر، امدادرسانی را آسان می کند.

2. عضو یک گروه شوید

سفر انفرادی به این معنا نیست که همیشه، تمامِ وقت خود را به تنهایی سپری کنید. در فعالیت های گروهی مثل کلاس آشپزی یا تورهای پیاده روی شرکت کنید؛ در این صورت می توانید ساعاتی را با افراد هم سلیقه و هم عقیده خودتان سپری کنید و ممکن است بعدا دوباره همدیگر را ملاقات کنید. برخی وب سایت ها این امکان را فراهم کرده اند که بتوانید در سراسر دنیا با افراد مختلف ملاقات کنید و در چنین فعالیت هایی شرکت کنید.

3. یک زیر دری به همراه داشته باشید

اگر تنها خوابیدن در اتاق، ترسناک به نظر می رسد، یک زیر دری پلاستیکی با خود به همراه داشته باشید. اگر این وسیله را به زیر در اتاق بچسبانید، در از بیرون به سختی باز می شود و می توانید با خیال راحت بخوابید.

4. بیرون غذا بخورید

تنها غذا خوردن شاید دلچسب نباشد؛ این یکی از نگرانی های رایج مسافرانی است که تنها سفر می کنند. رستوران ها و کافه ها هم از مشتریان تنها استقبال می کنند. حتی می توانید با خودتان کتابی به کافه ببرید و حین نوشیدن قهوه، کتاب مورد علاقه تان را نیز مطالعه کنید. هر کاری که دوست دارید، می توانید انجام دهید.

5. کمی از گوشی تلفن همراه تان فاصله بگیرید

سعی کنید در تمام طول سفر سرتان در گوشی نباشد. کمی از گوشی هایتان و فضای مجازی فاصله بگیرید و از سفرتان لذت ببرید. سارا فریمن (Sarah Freeman) سفرنامه نویس و عکاس، می گوید:

من برای پیدا کردن مقصد از گوشی استفاده می کنم، اما سعی می کنم در مقابل وسوسه سر زدن به اینستاگرام یا گوگل، مقاومت کنم. قبل از اینکه خودتان از یک آبشار یا معبد بازدید نکرده اید، گوشی به دست نشوید تا عکس های آن را به اشتراک بگذارید. شاید من را فردی نوستالژیک بنامید؛ ولی دیدنی جایی برای اولین بار بدون دیدن عکس یا تصویری از آن قبل، بسیار شگفت انگیز و سحرآمیز است.

6. پول خود را در یک کیف قرار ندهید

اگر تمامی کارت ها و پول های خود را در یک کیف قرار دهید و آن کیف گم شود، می دانید چه فاجعه ای به بار می آید؟ ممکن است کیف تان هرگز پیدا نشود و شما در شهری غریب، بدون پول چه کاری می توانید بکنید؟

به جای این کار پول تان را در جاهای مختلفی قرار دهید تا در صورت گم شدن یا دزدیده شدن کیف پول تان، تمام دارایی تان را از دست ندهید؛ مثلا بخشی را در اتاق هتل قرار دهید، یا بخشی از پول را در جیب شلوارهای مختلف قرار دهید.

7. داروهای مورد نیازتان را به همراه داشته باشید

امیدوارم هیچ وقت مجبور نباشید در یک داروخانه کوچک علائم بیماری تان را به دکتر (که شاید زبان شما را نیز متوجه نشود) شرح دهید تا داروی مورد نیاز را برایتان بپیچد. اگر بیمار هستید و داروی خاصی مصرف می کنید، حتما آن را به همراه داشته باشید. درست است که مسکن ها را می توان در سراسر دنیا از هر داروخانه ای تهیه کرد؛ ولی اگر نصف شب با درد بیدار شدید و به مسکن نیاز داشتید چه؟ بهتر نیست یک ورق از این داروها در کیف تان باشد؟

8. برای سفرتان برنامه ریزی کنید

وقتی خودتان به تنهایی سفر می کنید، ممکن است اوضاع کمی درهم و برهم شود. وقتی از یک پرواز طولانی مدت پیاده می شوید، دانستن اینکه ترانسفر از قبل رزرو شده، می تواند کمی از استرس و ترس اولیه بکاهد. برنامه ریزی می تواند حتی بدین معنا باشد که شما می دانید باید سوار چه اتوبوسی شوید. سفر خود را با برنامه ریزی شکل دهید.

9. از تکنولوژی بهره ببرید

سفر انفرادی تا به امروز به این آسانی نبوده است. فقط با چند کلیک می توانید اطلاعات مورد نظرتان را از اینترنت کسب کنید و با برنامه های ترجمه، آن را به زبان خود ترجمه کنید. با استفاده از تکنولوژی می توانید به نقشه و راستا راه تان دسترسی داشته باشید، تاکسی بگیرید یا در سراسر دنیا فعالیت های گروهی که در وب سایت های مختلف هماهنگی های آن ها انجام می شود، شرکت کنید.

10. عبارت ها و کلماتی از زبان محلی جایی که به آن سفر می کنید، یاد بگیرید

آنا هارت (Anna Hart) نویسنده ای که در زمینه گردشگری فعالیت دارد، می گوید:

دانستن چند کلمه و عبارت به زبان محلی جایی که به آن سفر می کنید، باعث می شود که به عنوان کسی که تنهایی سفر می کند، بیشتر احساس امنیت کنید؛ چون این امر بدین معنی است که شما می توانید با افرادی که در اطراف تان هستند، ارتباط برقرار کنید و کمی از صحبت های آن ها را متوجه شوید.

اگر با راننده اتوبوس یا کارمند یک رستوران آشنا شوید و به زبان خودشان با آن ها صحبت کنید، در مواقع مورد نیاز می توانید روی کمک شان حساب کنید. اگر نتوانید با بقیه ارتباط برقرار کنید، قطعا احساس می کنید بسیار آسیب پذیر هستید. اگر فقط روزی 20 دقیقه برای یادگیری زبان تازه وقت بگذارید، حتما سفر فوق العاده ای را تجربه خواهید کرد.

اگر شما هم به طور مکرر به تنهایی سفر می کنید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالعه قسمت دوم

منبع: کجارو / awol.junkee.com / independent.ie
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1819

به "توصیه هایی برای کسانی که به تنهایی سفر می کنند (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای کسانی که به تنهایی سفر می کنند (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید