تبدیل یک خانه قجری به خانه موزه سمنان

به گزارش بلندانیوز، مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از تبدیل خانه دانایی به خانه موزه سمنان اطلاع داد.

تبدیل یک خانه قجری به خانه موزه سمنان

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ایسنا:سعید پرسا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانه تاریخی دانایی سمنان که از بناهای ارزشمند دوره قاجار است با مساحت 520 متر مربع دارای حیاط مرکزی و دو جبهه شرقی و غربی است.

وی با بیان اینکه این بنای تاریخی دارای زیرزمین، طبقه همکف و یک نیم طبقه است ادامه داد: این بنای تاریخی از سال گذشته مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته است.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از سبک سازی پشت بام این بنا اطلاع داد و اضافه کرد: تا به امروز عملیات ایزوگام صورت گرفته و قرار است که روی آن آجرفرش گردد.

وی از پی بندی و استحکام بخشی دیواره ها و جداره های این بنای عصر قاجاریه اطلاع داد و گفت: تبدیل این خانه تاریخی به خانه موزه سمنان می تواند به معرفی بیش از پیش سمنان به عنوان یک شهر تاریخی یاری کند.

پرسا ابراز امیدواری کرد: با انجام محوطه سازی و اجرای دیوارها در آینده نزدیک این پروژه عمرانی تکمیل گردد.

این مدیر شهری از مهیاسازی فضای این بنای تاریخی برای بازدید گردشگران اطلاع داد و اظهار داشت:انتظار می رود که بخش اعظم این پروژه تا خاتمه سال آماده افتتاح گردد.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان هدف از بازسازی این بنا را احیاء بناهای واجد ارزش تاریخی و معماری محله تاریخی کهنه دژ برشمرد و گفت: خانه دانایی به عنوان یک خانه اصیل شهر سمنان به خانه موزه شهر تاریخی سمنان تبدیل خواهد شد .

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 781

به "تبدیل یک خانه قجری به خانه موزه سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل یک خانه قجری به خانه موزه سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید