آشنایی با محله باستانی سورو بندر عباس Hormozgan

به گزارش بلندانیوز، محله باستانی سورو

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با محله باستانی سورو بندر عباس آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با محله باستانی سورو بندر عباس Hormozgan

محله باستانی سورو واقع در شهر بندرعباس در بخش مرکزی از توابع شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان می باشد و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران به شمار می رود.

از این محله تاریخی سکه های عتیقه بسیاری از دوران های قاجاریه، صفویه، هخامنشی و بعلاوه ساسانی به دست آمده است که در حال حاضر در موزه بندرعباس برای بازدید عموم نگهداری می شوند. از سکه ها و آثار کشف شده در این محله تعیین شده است که ملوک هرمز در واقع مالک ضراب خانه اصلی بوده و به جز مسکوکات نقره و مسی، سکه های طلا نیز ضرب می نموده اند.

در گذشته نه چندان دور در منطقه باستانی سورو نخلستان وسیعی قرار داشت شامل هزاران مغ (نخل) و انواع درختان دیگر شامل کنار، کرت، کهور، گز، خرگ. در فصل تابستان بیشتر مردم سورو به مدت 3 ماه در این نخلستان ها بسر می بردند.

سواحل محله سورو

از آنجائی که این منطقه در نزدیکی ساحل خلیج فارس واقع شده است دارای ساحل بسیاری است که به نام سواحل سورو شناخته می شوند. قسمتی از آنها را به صورت اختصاصی برای بانوان قرار داده شده اند. این سواحل یکی از جهانگرد پذیر ترین سواحل خلیج فارس هستند و دارای امکانات مختلفی همانند رستوران و کافی شاپ نیز می باشد.

بافت تاریخی سورو با 87 هکتار مساحت دومین بافت تاریخی شهر بندرعباس به شمار میرود و این بافت تاریخی در سال 1388 به ثبت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به ثبت رسیده است.

بندر سورو که امروزه محله ای در بندرعباس می باشد و در دوره هخامنشی نیز مسکونی بوده ، همچنان به رونق خود اضافه نمود ، علت توجه بازرگانان آن دوره به این بندر و قریه کوچک دو علت عمده داشت ، یکی به سبب نزدیکی به هرمز و دیگری قرار گرفتن در مسیر راه تجاری فارس به هرمز ، لذا اهمیت خود را در دوره های پس از این نیز از دست نداد.

دسترسی

برای دسترسی به این مکان فقط کافی است خود را به منطقه سورو برسانید. این کار را می توانید به وسیله خودرو شخصی و یا وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهید.

آدرس: بندر عباس، محل سورو

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2139

به "آشنایی با محله باستانی سورو بندر عباس Hormozgan" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با محله باستانی سورو بندر عباس Hormozgan"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید